Volvo C30 - komfort v najmenšom

Sobota, 31 október 2009

Volvo po tom, čo sa približne v polovici deväťdesiatych rokov prestal vyrábať jej najmenší model 480 turbo, nemala v tomto segmente svojho zástupcu. Až s príchodom modelu C30, ktorý debutoval v roku 2006, má švédska automobilka znovu v ponuke automobil nižšej strednej triedy. Aj C30, podobne ako 480 turbo, je trojdverový so štyrmi samostatnými sedadlami, motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies. Mali sme možnosť krátkodobo sa v ňom povoziť. Čo nás najviac zaujalo a aké zážitky ponúka najmenšie volvo?

Volvo C30
Volvo C30 zaujme svojim vzhľadom, ale tým čo tým, čo toto malé volvo ponúka

"Malé" Volvo C30 bolo spočiatku tak trochu v tieni ostatných modelov automobilky. Zákazníci Volva, aj keď nepatria medzi megalománov, predsa len sú privyknutý na väčšie a robustnejšie automobily tejto švédskej značky, z čoho pramení aj ich predstava o viac komfortnom a bezpečnom automobile, čo pripisujú práve väčším volvám. Mnohí však medzitým hodili svoje konvenčné predstavy za hlavu a stále viac si najmenšie volvo všímajú, a prirodzene aj kupujú. A nemožno sa tomu ani diviť, pretože C30 nie je celkom obyčajný malý automobil.

Už jeho dizajn sa od väčšiny kompaktných hatchbackov dosť odlišuje a dokáže zaujať. Napríklad si nemôžete nevšimnúť dizajn zadnej časti, najmä netypické riešenie tretích dverí, ktoré sú fakticky celé sklenené. Niekomu to pripadá ako úžasné, iným sa to nepozdáva. Faktom však je, že každého zaujmú. Ďalším faktom je, že C30 je pravdepodobne najbezpečnejšie auto vo svojej kategórii.

Volvo C30
Volvo C30 dokáže zaujať svojim dizajnom, ale aj netypickým riešením zadnej časti

Veľkým plusom najmenšieho volva je aj pestrá ponuka motorov, tak benzínových ako aj naftových. Vybrať si možno z piatich benzínových, štyroch turbodieselov a jeden je dokonca na biopalivo. A keďže automobilka nešetrí výkonmi, ponúka ich vo veľkých čriedach aj pod kapotami svojho najmenšieho modelu, pričom v ponuke nechýba ani predátor sily, akým je päťvalcový benzínový T5 s 230 koňovým stádom, alebo turbodiesel D5 s počtom 180 koní. Ani najmenší benzínový agregát s objemom 1,6 litra a 100 koníkmi nie je žiadny lenivec. Dobrou strednou cestou je však voľba dvojlitrového motora. Benzínový disponuje s výkonom 145 koní (alebo 1,8/125 k) a turbodiesel ich má o deväť menej, teda 136 koní, pričom na dynamické vlastnosti ani na spotrebu sa majiteľ sťažovať určite nebude.

My sme sa mali možnosť povoziť sa s C30 s najslabším 100koňovžm benzínovým motorom. A ani my sme si nesťažovali na lenivosť najmenšieho volva. Naopak, prekvapilo nás, ako dynamicky sa dokáže po cestách pohybovať. Najmä kľukaté okresné cesty tomuto modelu sedia a doslova ich miluje. Riadiť ho na takýchto cestách je radosť, auto vás doslova vedie a ukazuje svoje možnosti, ktoré nie sú malé. V C30 sa skutočne cítite bezpečne, a ak to aj v niektorej zákrute trošku preženiete, malé volvo vás nenechá v štichu a pomôže vrátiť sa do správnej stopy. A to nedokáže každé auto, C30-ka to však má akoby v krvi, resp. v konštrukcii podvozku – širokom "rozkroku" kolies vpredu i vzadu takmer 155 cm a v rázvore s 264 cm.

U tohto auta vás poteší aj to, že je iné ako tie ostatné na parkovisku. Žiadna masovka, je to unikát. A je tu aj jeho kvalitný interiér, vyberané materiály, výborná ergonómia a aj v základe bohatá výbava. Tak v tej najzákladnejšej má C30 toho dosť. Tak komfort zvyšuje mechanická klimatizácia, audiosystém Performance, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizár, v dvoch smeroch nastaviteľný volant, elektrické ovládanie okien, elektrické vyhrievanie a nastavovanie vonkajších zrkadiel a ďalšie.

Volvo C30
Interiéru Volva C30 nechýbajú kvalitné materiály, výborná ergonómia a bohatá výbava

Volvo k svojim modelom ponúka tzv. R-dizajn balík, ktorý okrem iných doplnkov obsahuje športový volant, športové pedále, dve ozdobné koncovky výfuku, zadný spojler, sivé spätné zrkadlá a ďalšie praktické i luxusné doplnky. Kto túži po ešte vyššom komforte, môže si do C30 objednať aj systém priestorového zvuku Dolby Pro Logic II s 10 reproduktormi, vyhrievané predné sedadlá, Bi-xenóny, ostrekovače predných svetlometov, parkovací asistent a ďalšie doplnky.

Ak by niekomu nestačilo pripomenutie, že automobily volvo patria medzi najbezpečnejšie na svete, spomeňme, že k štandardnej bezpečnostnej výbave C30 patrí šesť airbagov (čelné, bočné a hlavové vpredu), ABS, rozdeľovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent EBA, stabilizačný systém DSTC, informačný systém IDIS, systém ochrany chrbtice pri náraze zozadu, svetlá do hmly a ďalšie.

Aj keď sme vedeli, že Volvo C30 máme požičané len na krátky čas, zvykli sme si naň veľmi rýchlo a o to ťažšie sme sa s ním lúčili. Ale aj tie dni zanechali v nás silné dojmy a najlepšie zážitky.

Volvo C30 1,6

Motorradový štvorvalec, 1596 cm3, benzín
Výkon74 kW/100 k/6000 ot
Krút. moment150 Nm/4000 ot
Prevodovka5stupňová manuálna
Hmotnosť1285 kg
Najvyššia rýchlosť185 km/h
0-100 km/h11,8 s
Spotreba komb.7,0 l/100 km
Emisie167 g/km

Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30 Volvo C30
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.