TEST Renault Trafic Passenger: Trafic(a) čo poteší

Utorok, 23 október 2018

Alternatívou ku klasickým viacmiestnym a drahým a veľkým veľkopriestorovým autám s pohodlným cestovaním na väčšie vzdialenosti sú osobné verzie menších dodávok. Ako Renault Trafic. Luxusnú verziu Passenger sme si vďaka slovenskému zastúpeniu importéra a predajcu Renaultu Kestler vyskúšali v redakčnom teste.

1 DSC 0004

Tradícia predchodcov dodávok modelu Trafic spadá do konca päťdesiatych rokov minulého storočia. Úžitkový automobil novej generácia, už pod označením Trafic, prichádza na scénu začiatkom 80tych rokov. Aktuálna generácia Trafica má v rodnom liste zapísaný rok 2014. Práve model tejto generácie v sedemmiestnej osobnej verzii Passenger s najvýkonnejším 145 koňovým turbodieselovým motorom v najkomfortnejšej výbave SpaceClass sme vyskúšali v našom redakčnom teste.

Trafic – alternatíva pohodlnej mobility

Trafic Passenger je čisto osobné vyhotovenie určené na komfortnú prepravu viac ako piatich cestujúcich. Model je vhodný na denné používanie, napríklad aj na každodenné dochádzanie do práce, alebo na dlhé dovolenkové či zahraničné služobné cesty. V porovnaní s drahými veľkopriestorovými MPV je Trafic lacnejšou alternatívou pohodlnej mobility pre viacčlennú rodinu, ale aj na komerčnú prepravu skupiny pasažierov.

Renault Trafic si zákazník kupuje hlavne preto, že kompaktné MPV ani väčšie kombi svojou veľkosťou vnútorného priestoru už nestačia uspokojiť jeho priestorovú potrebu, neponúknu mu sedem či deväť miest na sedenie, ani priestor na batožiny ako má Trafic. Pritom si môže zvoliť niektorú z dvoch dĺžok karosérie a z dvoch stupňov výbavy.

Kratšia verzia modelu Trafic s dĺžkou rázvoru 3098 mm je dlhá 4999 mm , široká 1956 mm a na výšku meria 1971 mm a má označenie L1H1P1. Dlhšia má rázvor väčší o 400 mm, teda 3498 mm a celkovú dĺžku 5399 mm a je označená ako L2H1P2. Obe verzie majú kabínu pre sedem alebo deväť cestujúcich na troch radách sedadiel.

Užitočný a variabilný

Pri plnom obsadení má Passenger v kratšej verzii základný batožinový priestor 1000 litrov, v dlhšej 1800 litrov. Pri kratšej verzii možno batožinový priestor po vybratí sedadiel druhého a tretieho radu zväčšiť objem na 4700 litrov, pri dlhšej až na 5700 litrov a z Trafica je praktická dodávka s komfortom ako osobné auto.

Ľahký úžitkový Renault Trafic je veľmi užitočný dopravný prostriedok. Ako dodávkový je na prepravu nákladov. Kombi verzia môže navyše prevážať tovar a piatich cestujúcich. Čisto osobná verzia Passenger preváža cestujúcich z bodu A do bodu B. Komfortne ako osobné auto. Prevezie až sedem alebo deväť osôb, a to je nad sily aj najluxusnejšej limuzíny.

Komfort nadovšetko

Praktickejší z dvoch osobných verzií je sedemmiestny Trafic. Vpredu má dve komfortné samostatné sedadlá pre vodiča a spolujazdca. Druhý rad ich má tiež dve, rovnako samostatné a vo viacerých smeroch nastaviteľné. Navyše aj posuvné v pozdĺžnom sme. V treťom rade sú tri sedadlá, dvojičky a jedno samostatné. Plnohodnotné, pričom stredné sedadlo tretieho radu sa dá upraviť sklopením operadla na stolík. Poruke pre cestujúcich vzadu je aj ovládanie klimatizácie a ventilácie.

Praktický na pohľadanie

Druhý i tretí rad Passengera má sedadlá pozdĺžne posuvné, s polohovateľným operadlom, druhý rad navyše aj otočné so stolíkom uprostred oboch. Všetky s dostatkom komfortu. Ak sedíte v druhom rade sedadiel a chceli by ste si počas jazdy zahrať napríklad karty s cestujúcimi na zadnom rade sedadiel, jednoducho si otočíte sedadlá chrbtom do smeru jazdy a môžete hrať mariáš alebo nič nerobiť a – napríklad hľadieť si do očí.

V Passengeri je množstvo odkladacích priestorov, tak pri vodičovi ako aj spolujazdcovi. Až toľko, že keď si do nich niečo odložíte, musíte si zapamätať do ktorej skrinky či priečinku, aby ste to potom nemuseli dlho hľadať. Platí to aj o objemnom priestore oboch predných dverí, kam uložíte aj väčšie predmety.

Unikátne v Passengeri vo vrcholovej verzii SpaceClass je to, že namiesto tretieho radu sedadiel sa dá za príplatok dokúpiť lavica, ktorú možno rozložiť na posteľ. Za príplatok sa dajú tiež zatmaviť zadné bočné okná, disky kolies môžu byť s diamantovým efektom a prvkov za príplatok je ďaleko viac. Ak by sme veľkosť interiéru parafrázovali, potom v Traficu je miesta na rozdávanie.

Praktické v Trafiku je aj to, že stredný a zadný rad možno jednoducho vybrať a vznikne tak priestor ako v bežnej dodávke. V prípade testovaného Passengera je to až 5700 litrový priestor. V ňom už preveziete aj dve motorky, niekoľko bicyklov či vrecia zemiakov.

Luxus nie je zadarmo

Náš Trafic Passenger bol vo vrcholovej verzii SpaceClass, kde základná cena je 34 990 eur. Množstvo príplatkovej výbavy však zvýšilo jeho cenu na 46 390 eur. Je v tom metalický lak, 17palcové disky kolies z ľahkej zliatiny so špeciálnym dizajnom, automatická klimatizácia, kožené čalúnenie, systém koľajníc na uchytenie sedadiel druhého a tretieho radu, najnovšie bezpečnostné a jazdné systémy, asférické vonkajšie spätné zrkadlo, svetlá do hmly a iné.

Aj pre lacnejší kraj

Pohľad do cenníka vie byť aj optimistickejší, keďže základný Trafic ponúka Renault už od 20 090 eur, Trafic Furgon už od 15 290 eur. Passenger Cool začína na cene 25 890 eur, verzia Business od 24 490 eur a vrcholový Passenger SpaceClass, testovaný exemplár, má základnú cenu 34 990 eur.

Na výber tri turbodieselové motory

Zákazník na Slovensku si môže vybrať niektorý z trojice vznetových motorov. My sme si na test nevyberali, ale Renault nám ponúkol Passenger s najvýkonnejším turbodieselom so 145 konskými silami (107 kW), krútiacim momentom 340 Nm (už od 1500 ot) a šesťstuňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Už po prvých metroch jazdy sme nadobudli presvedčenie, že k Trafiku Passenger napasoval Renault vari tú najvhodnejšiu pohonnú jednotku, v čom nás neskôr utvrdili ďalšie jazdy.

Nevybieli peňaženku

Výkon motora je postačujúci na to, aby ste v premávke na bežnej ceste nemali problém s predbiehaním pomalším áut aj v hustejšej premávke, na diaľnici zasa udržiavať limitovanú rýchlosť a nestrachovať sa, či vám vyššia spotreba nevymetie peňaženku. Počas jedného týždňa sme vystriedali mestské cesty v zápche, okresné i diaľnice v limitovanej 130 kilometrovej rýchlosti. Zdržali sme sa však štýlu "rallye" s prudkými akceleráciami. Pri bilancovaní spotreby nám potom vyšlo, že podľa palubného počítača sme jazdili za 7,3 litra nafty na sto kilometrov, čo je na veľké a vysoké auto viac ako slušná spotreba.

Obratný s dobrou manévrovateľnosťou

S Passengerom sa dá jazdiť svižne, bez výrazného dynamického obmedzenia, má malý rajd, teda polomer otáčania, takže aj manévrovanie v stiesnených priestoroch auto zvládne. Jeho väčšie rozmery, hlavne dĺžka auta, môžu menej skúsenému či zručnému vodičovi robiť problémy najmä pri parkovaní v meste. Aj keď parkovacie senzory či parkovací systém sú dobrými pomocníkmi.

Rezumé

Renault Trafic je ideálnym autom pre viacčlenné rodiny. Dá sa všestranne používať, o tom sme už hovorili. Užijete si ho na dlhých trasách, napríklad pri cestách na dovolenky, kde počet členov slovenskej rodiny nie je obmedzujúcim faktorom. Podobne ani veľkosť batožiny, môžete si viesť napríklad aj nafukovací čln alebo iné športové náradie. Renault Trafic Passenger je vďačné auto, ktoré majiteľa rodinu dokáže potešiť.

Plusy

  • dizajn
  • priestranný, variabilný a pohodlný interiér
  • tichý a pružný motor
  • výborná spotreba
  • výhľad z auta

Mínusy

  • vysoká cena
  • parkovanie v meste
  • nastupovanie pre menšie osoby

Ceny

Trafic Passenger Business24 490 €
Trafic Passenger Cool25 890 €
Trafic Passenger SpaceClass34 990 €
Testovaný Passenger SpaceClass46 390 €
Príplatková výbava11 400 €

Základné technické údaje

Motorradový štvorvalec, nafta, 1600 cm³
Uloženievpredu priečne
Pohonpredných kolies
Výkon107 kW/145 k pri 3500 ot/min
Krút. moment340 Nm/1500 ot/min
Spotreba kombinovaná6,1 l/100 km
Emisie CO2159 g/km
Prevodovka6stupňová manuálna
Max. rýchlosť* km/h
Zrých. 0-100 km/h* s
Hmotnosť prevádzková2061 - 2264 kg
Vonkajšie rozmery d/š/v5399/2283/1791 mm
Rázvor náprav3498 mm
Rozmer pneumatík p/z215/60 R17
Objem batož. priestoru1800 – 5700 litrov
Objem paliv. nádrže80 litrov

* - neuvedené

1 DSC 0004 2 DSC 0007 3 DSC 0005 4 DSC 0010 5 DSC 0006 6 DSC 0016 7 DSC 0021 8 DSC 0013 9 DSC 0045 10 DSC 0023 11 DSC 0028 12 DSC 0046 13 DSC 0019 14 DSC 0036 15 DSC 0023 16 DSC 0037 17 DSC 0019 18 DSC 0040 19 DSC 0011 20 DSC 0006 21 DSC 0011 22 DSC 0012 23 DSC 0035
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.