Piatok, 07 august 2009
U Opla si povedali, že iba jeden športovo ladený model v kategórii malých automobilov je málo a tak k ostrej Corse OPC pridali o voľačo športovo skromnejšie GSi. Opel s modelom Corsa GSi tak vstúpil do segmentu, nazvime ho – softšportu, ktorý by sme mohli zaradiť medzi bežný modelový rad a vrcholný, kde kraľuje verzia OPC. Ak potom takýto pološportový model farebne skrášlime aj v interiéri a pridáme mu aj bohatú výbavu, môže vzniknúť veľmi zábavný automobil. A práve takým je Opel Corsa GSi.
Príťažlivo ostré supermini
Verzia GSi nie je u značky Opel nová ani neznáma. Z nedávnej minulosti Kadet GSi, neskôr aj Corsa, boli v ponuke značky vrcholným športovým variantom, rozhodne však nie najostrejším v porovnaní s tým, čo ponúkali iné značky. Posledná generácia Corsa GSi s preplňovaným motorom 1,6 litra a výkonom 150 koní je nenápadným a v päťdverovom vyhotovení aj veľmi civilne vyzerajúcim automobilom.
Corsa GSi nás mimoriadne zaujala svojim dizajnom i celkovým vonkajším vzhľadom. Predok modelu zdobia dohora pretiahnuté svetlomety s trojitou optikou. V hlbokom nárazníku s veľkým otvorom pre vstup vzduchu si našla miesto dvojica hmloviek. Kto by v tejto časti hľadal na Corse agresívnejšie prvky, bude možno sklamaný. Nie sú ani na bokoch karosérie, ani v zadnej partii. Aj aerodynamické nadstavce prahov či bočné prelisy sú len decentnými doplnkami.
Kto by sa netešil na tento už na pohľad veľmi zaujímavý a veľa zábavy sľubujúci automobil, už podľa základných parametrov malý expres s menom Corsa GSi?! Výkon 150 koní vychádza len z 1,6litrového preplňovaného benzínového motora, čo je slabšia verzia toho, čo používa Corsa OPC. Dokáže okrem iného rozhýbať Corsu GSi na rýchlosť až 210 km/h a v šprinte na stovku sa stopky zastavia už po 8,1 sekundách.
To je iba časť zábavy, ktorú Corsa GSi v sebe má a ktorú si každý zručnejší vodič môže vychutnať. Vyšší model OPC má síce rovnaký objem motora, ale výkon vyšší až o 42 koní. Nie však vždy musí ísť o kone a výkon, pretože už Corsa GSi je úžasný automobil s podmaňujúcimi vlastnosťami. Navyše náš testovaný model bol v päťdverovom vyhotovení, takže pri nastupovaní dozadu nehrozí žiadne krčenie sa a predvádzanie gymnastických kúskov. Potom aj pre bežného užívateľa môže byť Corsa GSi obyčajným malým, ale zároveň ostrým hatchbackom.
Corsa GSi ani pri dynamickej jazde nemá problém udržať sa bezpečne na ceste, pretože oproti obyčajnej Corse má znížený podvozok vpredu (o 18 mm) i vzadu (o 15mm). Po tejto úprave podvozku je automobil tuhší a v jazde má lepšiu stabilitu. To všetko spolu s výkonným motorom, veľmi dobre odstupňovanou prevodovkou s krátkymi dráhami a presným radením, intuitívnym radením s elektrohydraulickým posilňovačom, ale aj skvelými brzdami s kotúčmi na všetkých štyroch kolesách dodáva Corse GSi veľké sebavedomie.
Zábava s Corsou GSi nastáva ešte predtým, ako do nej nastúpite. Zaujmú už športovo tvarované sedadlá v kombinácii červeno-čiernej farby, kožený volant s tým najúžasnejším držaním, červené bezpečnostné pásy, dobre riešený prístrojový štít, samotné prístroje a ich podsvietenie, praktický stredový panel i hliníkové dierované pedále.
V GSi sa vodič i spolujazdec na prednom sedadle, ale aj pasažieri na zadných sedadlách môžu pohodlne uložiť a užívať si jazdu. V priestrannom interiéri je pre nich v každom smere dostatok miesta. Corsa GSi je totiž dospelým, praktickým a elegantným automobilom, navyše so športovými génmi.
Páčilo sa
- príťažlivý vzhľad
- športovo agresívny dizajn
- priestranný a elegantný interiér
- výkonný, pružný a kultivovaný motor
- podvozok a jazdné vlastnosti
- predné športové sedadlá
Mohlo by byť iné
- absencia teplomera chladiacej kvapaliny
Najdôležitejšie údaje
Motor | radový 4valec, benzín, turbo, medzichladič, 1598 cm3 |
Uloženie | vpredu naprieč |
Výkon | 110 W/150 k pri 5000 ot/min |
Krút. Moment | 210 Nm pri 1850-5000 ot/min |
Príprava paliva | priame vstrekovanie |
Spotreba komb. | 7,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 189 g/km |
Prevodovka | 6stupňová manuálna |
Naj. Rýchlosť | 210 km/h |
Zrých. 0-100 km/h | 8,1 s |
Hmotnosť pohotovostná | 1280 kg |
Vonkajšie rozmery d/š/v | 3999/1737/1488 mm |
Rázvor náprav | 2511 mm |
Rozchod kolies p/z | 1485/1478 mm |
Rozmer pneumatík | 215/45 R 17 |
Objem batož. Priestoru | 285-1050 litrov |
Objem paliv. Nádrže | 45 litrov |
Cena
základná modelu | 8 880 eur (267 519 Sk)* – 1,0 12V/60 k 3dv. Essentia |
9 680 eur (291 620 Sk)* – 1,0 12V/60 k 5dv. Essentia | |
model s test. Motorom | 17 980 eur (541 665 Sk)* – GSi 1,6 Turbo 3 dv. |
testovaný model | 18 480 eur (556 728 Sk)* – GSi 1,6 Turbo 5 dv. |
* akciové ceny
Namerané hodnoty
Prevod. stupeň | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
60 km/h (ot/min) | 3000 | 2100 | 1800 | 1500 | ||
90 km/h (ot/min) | 4600 | 3300 | 2700 | 2300 | ||
130 km/h (ot/min) | 4900 | 4000 | ||||
50 – 80 km/h (s) | 3,2 | 4,2 | 5,9 | |||
80 – 110 km/h (s) | 4,9 | 6,4 | 7,4 | |||
100 – 125 km/h (s) | 4,7 | 5,8 | 6,4 | |||
Max. rýchl. (km/h pri ot/min) | 49/6500 | 83/6500 | 123/6500 | 166/6500 | * | * |
* nemerané
Priemerná spotreba počas testu 7,4 l/100 km
Bezpečnosť
- ABS + ESP
- Airbag vodiča a spolujazdca
- Bočné a hlavové airbagy
- Disky z ľahkých zliatin 17palcové, pneu 215/45 R17
- Športový znížený podvozok
- Predné hmlové svetlá
- Elektrohydraulický posilňovač riadenia
Komfort
- Poloautomatická klimatizácia
- Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
- Elektrické ovládanie predných okien
- Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
- Elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá s vyhrievaním
- Kožený multifunkčný volant a radiaca páka
- Autorádio s CD prehrávačom a štyrmi reproduktormi
- Športové predné sedadlá
- Sklápacie a delené zadné sedadlo a operadlo (60/40)
- Rádio CD30 s CD prehrávačom
- Trojitý informačný displej
- Zadné zatmavené okná
- Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
- Športové pedále z ľahkej zliatiny
- Dvojité dno batožinového priestoru
Foto: autor