Utorok, 03 júl 2012
Honda nemeria úspech svojich modelov podľa predaných kusov, čo platí najmä o modeli Accord sedan, ale aj kombi, ktoré je označované ako Tourer. T ento automobil strednej triedy sa nepredáva ako chlieb v samoobsluhe, pretože po ňom siahnu tí, čo autám rozumejú, uprednostňujú estetický vzhľad, moderný dizajn, kvalitu, komfort interiéru, spoľahlivosť a výborné jazdné vlastnosti. Okrem toho je Accord jeden z najvzhľadnejších kombíkov strednej triedy s pohonom predných kolies.
Accord začala Honda vyrábať v roku 1976, takže aktuálny testovaný model je už ôsmej generácie a aj ten je po facelifte. Modernizácia sa najviac dotkla dizajnu karosérie, to však veľmi decentne, takže zmeny spozná len znalec značky alebo skúsený pozorovateľ. Najmä vďaka týmto zmenám získal Accord ocenenie Red Dot Design Award.
Kozmetické zmeny na nárazníkoch si možno všimne len málokto, zato zmenená maska chladiča s dvomi chrómovými lamelami namiesto troch s rovnako chrómovým orámovaním upúta skôr. Tiež hlavné svetlomety a číra optika namiesto oranžovej predných smerových svetiel. Po týchto úpravách vyzerá teraz kombi Honda Accord Tourer dravšia, dynamickejšia a aj športovejšia, na čom si v japonskej značke dosť potrpia.
Nami testovaný kombík mal zo šiestich ponúkaných výbav štvrtú najvyššiu Lifestyle. Už pri nej sme si za jazdy za tmy pochvaľovali xenónové diaľkové aj stretávacie bi-HID svetlomety s funkciou osvetlenia zákrut, ktorá zlepšuje viditeľnosť pri jazde v noci.
Accord Tourer ponúka na výber tri motorové jednotky. Dve benzínové s objemom 2,0litra a výkonom 156 koní a 2,4litra s výkonom 201 koní. Turbodiesel má objem 2,2litra a výkon 150, resp. 180 koní. "Náš" testovaný kombík bol ten menej výkonný s manuálnou 6stupňovou prevodovkou. Honda však tak k benzínovej ako aj naftovej verzii ponúka aj 5stupňový automat.
V interiéri inovovaného Accorda sa okrem nových použitých materiálov, najmä poťahových, veľa podstatného nezmenilo, ale nové materiály, napríklad na čalúnení sedadiel alebo výplni dverí dodávajú kabíne novú atmosféru. Podobne aj dekoračné prvky kovu na páke ručnej brzdy, radiacej páke, volante, dverách a stredovej konzole. Pochvalu si zasluhujú skvele tvarované predné sedadlá, ktoré poskytujú perfektné bočné vedenie a vysokú úroveň pohodlia. Vodič si môže pochvaľovať volant s menším priemerom a hrubším vencom, ktorý mu vodiči konkurenčných modelov môžu závidieť.
V Accorde Tourer nám lahodila aj šírka interiéru, vďaka ktorej sa vodič ani spolujazdec nemusia nijako obmedzovať. V priečnom smere je v Accorde kombi pomerne dostatok priestoru aj na zadných sedadlách. Ani v pozdĺžnom smere sa zadní pasažieri nemôžu sťažovať na nedostatok miesta pre nohy v prípade, že za sebou nesedia basketbaloví pivoti. Vytknúť kombíku však možno menší batožinový priestor s objemom len 405 litrov, jeden z najmenších v triede.
Zmenou, ktorá sa nedá vidieť očami, ale postrehnúť pocitom je vnímanie okolitého sveta z idúceho auta. Z ticha, ktoré v ňom počas jazdy vládne, má posádka dojem ako keď vypne hrajúce rádio. Je to opak toho, čo radí mechanik jedného nemenovaného servisu zákazníkom, keď si sťažujú na hlučnosť svojho auta: pustite si hlasnejšie rádio a hluk hneď zmizne. V Accorde je ticho od turbodieselového motora i-DTEC, ale aj od kolies, či od okolo prechádzajúcich áut, takže jazdný komfort sme si v tomto aute nevedeli vynachváliť.
Nízka hlučnosť v kabíne Hondy Accord nespočíva len v odhlučnení, ale aj v riešení podvozku, ktorý má na tom veľký podiel. Vplýva na to okrem viacprvkovej zadnej nápravy aj lichobežníkové zavesenie vpredu a dobré zladenie s tlmičmi pruženia, v čom je Honda majstrom. Z naladenia podvozku pramenia aj jazdné vlastnosti Accordu, ktorý ani vo verzii kombi ani trochu nezaostáva za sedanom, čo vo väčšine prípadov nebýva obvyklé.
Z toho zrejme pramení aj nízka spotreba Accordu, o ktorej koluje vtipné tvrdenie, že nízka je najmä preto, že pred zákrutou sa v Accorde nemusí brzdiť, pretože každú hravo zvládne. Či sme počas nášho testu jazdili tak, to tvrdiť nebudeme, ale asi to bude pravda, keďže na konci testu nám po všetkých tých meraniach hladkého i pružného zrýchľovania a vytáčania motora palubný počítač oznámil priemernú spotrebu 5,9 litra na sto kilometrov.
Nízka spotreba Accordu vychádza z vynikajúceho motora 2,2 i-DTEC. Už na jeho predchádzajúcu generáciu zneli len slová uznania. Nová generácia si s vyššími vstrekovacími tlakmi veľmi dobre rozumie, čo sa prejavuje aj v nezvýšenej hlučnosti, vo výkone, krútiacom momente, záťahu, ale aj v nižšej spotrebe a nižších emisiách CO2. "Živý" tento motor začína byť už od 1500 otáčok, aj keď najvyšší krútiaci moment 350 Nm je od 2000 do 2750 otáčok. Motor sa ochotne vytáča nielen do svojho maxima 4000 otáčok, ale krátkodobo (v prípade potreby) ho možno bezpečne vytočiť aj na 5000 otáčok, pričom ani tu "nevädne".
Motor má dostatok sily na pružné zrýchlenie i predchádzanie. To aj vďaka excelentnej 6stupňovej mechanickej prevodovke s ručným radením. Nielen že má veľmi dobre odstupňovanie, ale pri jazde je aj radosť radiť. Na krátkych dráhach radí presne, hladko a ľahko. Jednotlivé prevody sú poskladané tak, aby ladili aj so spotrebou. Aj preto pri bežnej jazde vystačíme s otáčkami od 1500 do 2200, resp. 2500. Tak napríklad pri 90 km/h točíme na 6ke len 1700 otáčok (spotrebe 5,2 litra) a na diaľnici na šiestom prevodovom stupni iba 2000 otáčok (pri spotrebe len 6,5 litra).
Aký teda omladený Accord Tourer je? To, čo zdobilo predchádzajúce generácie, mu zostalo, pridané a vynovené ho urobilo silnejším. Schopnosti podvozku sa posilnili, jazdné vlastnosti, odhlučnenie a jazdný komfort sa vylepšili, interiér je vďaka novým materiálom príjemnejší a prívetivejší, motor zostal tichý, je pružnejší a spotreba nižšia.
Takže ak sa vám veľké kombi od Hondy páči, malo by mať miesto vo vašom hľadáčiku pri rozjímaní o kúpe auta vhodného na každodenné používanie, ale aj na dlhé štreky na víkendy či na dovolenku.
Páčilo sa
- dynamický dizajn
- priestranný interiér
- komfort interiéru a jeho odhlučnenie
- bohatá výbava
- výkonný, kultivovaný a tichý motor
- nízka spotreba
- záťah motora od nižších otáčok
- presné riadenie
- krátke, presné a hladké radenie
- tuhý podvozok
- jazdné vlastnosti a jazdný komfort
Páčilo sa menej
- na veľkosť auta malý kufor
- menej miesta vzadu
- plytké odkladacie priestory
Najdôležitejšie údaje – Honda
Motor | radový 4valec, nafta, 2199 cm³ |
Uloženie | vpredu naprieč |
Výkon | 110 kW/150 k pri 4000 ot/min |
Krút. moment | 350 Nm pri 2000 - 2750 ot/min |
Systém vstrekovania | common rail |
Spotreba komb. | 5,6 l/100 km |
Emisie CO2 | 146 g/km |
Prevodovka | 6stupňová manuálna |
Max. rýchlosť | 207 km/h |
Zrých. 0-100 km/h | 9,8 s |
Hmotnosť prevádzková | 1593 kg |
Vonkajšie rozmery d/š/v | 4750/1840/1470 mm |
Rázvor náprav | 2705 mm |
Rozchod kolies p/z | 1569/1617 mm |
Rozmer pneumatík | 225/50 R17 |
Objem batož. priestoru | 405 – 1250 litrov |
Objem paliv. nádrže | 65 litrov |
Ceny
prvá cena modelu | 24 150 € - 2,0 i-VTEC/156 k S |
model s test. motorom | 26 550 € - 2,2 i-DTEC/150 k S |
testovaný model | 31 910 € - 2,2 i-DTEC/150 k Lifestyle |
Namerané hodnoty
Prevod. stupeň | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
50 km/h (ot/min) | 3000 | 1900 | 1400 | |||
90 km/h (ot/min) | 3400 | 2500 | 2000 | 1700 | ||
110 km/h (ot/min) | 3200 | 2500 | 2000 | |||
130 km/h (ot/min) | 3000 | 2000 |
Akcelerácia
km/h | čas (s) |
0-50 | 3,3 |
0-80 | 7,3 |
0-100 | 10,1 |
0-125 | 15,3 |
Pružné zrýchlenie
km/h | čas (s) |
30-60 | 2,9 |
60-90 | 4,1 |
80-110 | 5,6 |
100-125 | 6,5 |
(cr-v)
Najvyššia rýchlosť
Prevod. st. | (km/h/ot) |
1. | 44/5000 |
2. | 85/5000 |
3. | 122/5000 |
4. | * |
5. | * |
6. | * |
* - nemerané
Spotreba
- Celková počas testu - 5,9 l/100 km
Bezpečnostné prvky
- ABS + EBD, VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
- Airbag vodiča a spolujazdca
- Bočné airbagy a hlavové airbagy
- Možnosť deaktivácie airbagu predného spolujazdca
- Predpínače bezpečnostných pásov
- Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
- Tretie brzdové svetlo
- Predné aktívne opierky hlavy
- Aktívny elektrický posilňovač riadenia
Ochrana vozidla
- ECU imobilizér
- Voliteľné otváranie dverí
- Alarm systém
- Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
- Kryt batožinového priestoru
Vnútorná výbava
- Elektrické ovládanie predných a zadných okien
- Elektricky ovládané a sklopné vonkajšie spätné zrkadlá
- Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
- Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca
- Bedrová opierka sedadla vodiča a spolujazdca
- Ovládanie okien pomocou kľúčika
- Sklopné operadlo zadného sedadla, delené v pomere 3:2
- Zadná lakťová opierka
- Stredová zadná opierka hlavy
- Zadný stredový 3 bodový bezpečnostný pás
- Uchytenie detskej sedačky ISO FIX vzadu
- Lampička na čítanie
- Indikátor radenia pre ekonomickú jazdu
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou
Luxusná výbava
- Tempomat
- Automatická duálna klimatizácia
- Multifunkčný kožený volant
- Radiaca páka s koženou hlavicou
- Dažďový senzor
- Vyhrievané predné sedadlá
- Osvetlenie priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca
- Parkovacie senzory
- Multiinformačný display
- Systém pripomenutia servisu Honda
Vonkajšia výbava
- Predné hmlové svetlá
- Bi-HID svetlomety + ostrekovače predných svetiel
- Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS)
- Aktívne predné svetlomety (ACL)
- Smerové svetlá v spätných zrkadlách
- Chrómované kľučky dverí
- Strešné základný nosič
- Metalický lak
- Disky kolies z ľahkých zliatin 17"
Audio
- Prémiový audio systém s 6CD
- Ovládanie autorádia na volante
- Integrovaná anténa do zadného skla micro
- Reproduktory + subwoofer 9 + 1
- Konektory vstupu AUX a USB
Zvláštna výbava
- Hands-free Bluetooth
Foto: autor