Nedeľa, 24 jún 2007
Nové časovanie ventilov vyvinula Toyota a pomenovala ho Valvematic. Tvorí ho kombinácia inteligentného variabilného časovania ventilov VVT-i s novým mechanizmom, ktorý nepretržite reguluje zdvih nasávacieho ventilu.
Zatiaľ čo u klasických motorov sa nasávanie vzduchu riadi škrtiacou klapkou, Valvematic upravuje objem nasávaného vzduchu nepretržitou reguláciou zdvihu nasávacích ventilov a ich časovanie pri otváraní a zatváraní. To zaisťuje optimálny výkon motora v závislosti na prevádzkových podmienkach motora, a tak umožňuje dosahovať jeho vysokú účinnosť a dynamický výkon.
U nového 2-litrového motora vyvíjaného Toyotou posúva Valvematic vývoj zážihového motora o krok dopredu, zvyšuje účinnosť paliva v závislosti od jazdných podmienok o 5 až 10 %, znižuje emisie CO2, zvyšuje výkon približne o 10 % a zlepšuje aj akceleračnú odozvu. Toyota plánuje v najbližšom čase zaviesť systém Valvematic u niektorého z pripravovaných modelov so zážihovým motorom s práve vyvíjaným motorom s objemom 2,0 litra.