Streda, 27 jún 2007
Renault prichádza na Slovensko s novým benzínovým motorom označeným ako TCE 100 s objemom 1,2 litra. Je určený pre automobily segmentov A a B. Vyznačuje sa mimoriadnou živosťou, jeho spotreba je na úrovni motorov s objemom 1,2 litra, výkon však má ako motory s objemom 1,4 litra a maximálny krútiaci moment na úrovni motorov 1,6 litra. Bol vyvinutý tak, aby upútal svojim výkonom a zároveň nízkou spotrebou a oživil tak záujem o benzínové motory.
Nový motor sa bude montovať pod kapoty Modusu, Clia i nového Twinga. Je vybavený turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou, ktorého reakčný čas je znížený na minimum vďaka turbíne a kompresoru s nízkym priemerom, čo mu dodáva živosť už od nízkych otáčok. Najvyšší výkon 100 k vykazuje pri 5500 a maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 3000 otáčkach. Turbodúchadlo má funkciu "overpower", ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie výkonu o 5 koní a krútiaci moment o 6 Nm.
Nový motor ťaží z viacerých inovácií. Okrem iného má chladené sodíkové ventily, ktoré lepšie odolávajú prehriatiu, jeho valce sú chladené rozstrekujúcim olejom, chladenie hláv valcov bolo takisto opti CO2 sú homologizované na úrovni 140 g/km. v kombinovanom cykle má v modeloch Clio a Modus spotrebu 5,9 l/100 km, k čomu prispieva aj voľnobeh pri 650 otámalizované. Vstrekovače, sviečky a cievky sú špecifické. Je ohľaduplný voči životnému prostrediu, keď emisiečkach.
Do vývoja nového motora TCE 100 investoval Renault 80 miliónov eur.
Technická špecifikácia motora TCE 100
Trieda motora | D4Ft |
Objem (cm³) | 1 149 |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 69 x 76,8 |
Počet valcov / ventilov | 4 / 16 |
Kompresný pomer | 9,5:1 |
Maximálny výkon kW/k | 74/100 |
Pri otáčkach (ot/min) | 5500 |
Maximálny krútiaci moment | 145 |
Pri otáčkach (ot/min) | 3000 |
Maximálne otáčky (ot/min) | 6300 |
Typ vstrekovania | Viacbodové sekvenčné |
Voľnobeh | 650 ot/min |
Emisné normy | Euro 4 |