Pondelok, 24 február 2014
Ak Renaultu chýbal v triede 1,6 litra výkonný turbodiesel, dnes to už pravda nie je, pretože v týchto dňoch uvádza francúzsky výrobca nový 160 koňový vznetový motor Energy 1,6 dCi 160 Twin Turbo – prvý diesel Renaultu s dvojitým turbom.
Úspešný dodávateľ motorov pre formuly 1 sa usiluje preniesť svoje skúsenosti do sériovej produkcie a prostredníctvom motorov radu Energy ponúka bežným užívateľom skvelé výkonové parametre. Takým je aj nový vznetový agregát Energy dCi 160 Twin Turbo, prvý turbodiesel s výhodami dvojitého turba.
Zo zdvihového objemu 1598 cm³ vydolovali konštruktéri Renaultu výkon 118 kW/160k a skvelý najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Môže sa tak chváliť parametrami, ktoré sú vlastné skôr pre 2litrové motory. Navyše prináša nová motorizácia aj úspory paliva a menej emisií CO2 až o 25 %.
Systém sa skladá z dvoch sekvenčných turbodúchadiel, z ktorých prvé zabezpečí vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach a prináša tak 90 % maxima krútiaceho momentu už od 1500 otáčok. Je to o lepšom zrýchlení pri nízkych a stredných otáčkach. Druhé turbo zaberá pri vyšších otáčkach a motor produkuje výkon až 100 koní na liter a umožní tak hladké zrýchlenie až do najvyšších otáčok.
Novinka v motorizácii Renaultu využíva technológie, ktoré vznikli vďaka know-how spoločnosti Renault v seriáli F1, a to najmä spôsobu chladenia a znižovania trenia. Napríklad vďaka priečnemu systému prúdenia chladiacej kvapaliny sa dosahuje rýchlejšie a účinnejšie chladenie spaľovacej komory, ale aj iným technológiám, ako je prispôsobenie sa piestov zmenám na stenách valcov, čím sa získa optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Ďalšou technologickou výhodou motorov Energy je aj úprava zdvihátok ventilov DLC (Diamond Like Carbon), ktorá tiež znižuje trenie.
Pre funkčnosť dvojitého turba musí systém vstrekovania paliva pracovať pod tlakom 1800 barov. To je v súlade s predpismi Euro 6 o emisiách. Motor je vybavený filtrom častíc Nox Trap.
Nový motor vďaka svojim parametrom bude poháňať väčšie vozidlá a bude predovšetkým k dispozícii pre budúce modely Renault v segmentoch D a E.
Autor: janGold