Piatok, 10 jún 2011
Renault spustil prednedávnom výrobu nového štvorvalcového turbodieselového motora so zdvihovým objemom 1,6 litra. Nahrádza ním starší 1,9 dCi, oproti ktorému má okrem iných výhod aj nižšiu spotrebu – podľa Renaulta až o 20 %. Nový motor 1,6 dCi debutuje v MPV Scénic.
Nový vznetový agregát Renault 1,6 dCi má 130 koní (96 kW) a spočiatku sa bude montovať pod kapoty modelov Scénic a Grand Scénic namiesto doteraz používaného motora 1,9 dCi. Okrem toho, že nový motor je oproti staršiemu menší a úspornejší, je aj ekologickejší a pochváliť sa môže značkou eco², keď do vzduchu ide len 115 gramov CO2 na kilometer.
Nový agregát 1,6 dCi je modernejší aj preto, že konštruktéri Renaultu aplikovali na ňom až 30 nových patentov a inšpirovali sa tiež technológiami z formuly 1. Zo známych zariadení na úsporu paliva mu nechýba napríklad funkcia Stop/Start a systém regeneratívneho brzdenia. Zavedením všetkých vylepšení dosahuje nový motor kombinovanú spotrebu len 4,4 litra na sto kilometrov, čo je najlepší výsledok v kategórii MPV.
Novinka má 130 koní (96kW) pri 4000 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 320 Nm od 1750 otáčok, vstrekovanie common rail, motor je zaradený do emisnej normy Euro 5 a spojený je so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. Množstvo emisií vypúšťaných do vzduchu je 115 g/km – aj vďaka inštalácii filtra pevných častíc.
V ponuke na Slovensku bude nový motor už onedlho a budú ho mať oba spomínané modely. Neskôr sa rozšíri aj na modely rodiny Mégane.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault