Mondeo, S-Max a Galaxy s novým dieslom

Štvrtok, 17 január 2008

Fordove modely Mondeo, S-Max a Galaxy majú novú a výkonnejšiu pohonnú jednotku vďaka novému 2,2-litrovému dieselovému motoru.

Ford 2,2-litrový Duratorq TDCi

Mový 2,2-litrový Duratorq TDCi je najsilnejším dieselovým motorom ponúkaným v osobných automobiloch európskeho Fordu. Disponuje krútiacim momentom 400 Nm pri 1750 ot/min a 420 Nm s funkciou krátkodobého prekročenia plniaceho tlaku, vďaka čomu poskytuje krátkodobé zvýšenie výkonu. Maximálny výkon 129 kW/175 k dosahuje už pri 3500 ot/min. Motor bol navrhnutý a skonštruovaný ako súčasť dlhodobej spolupráce koncernov Ford a PSA Peugeot Citroën. Cieľom bolo, aby nový motor mal vysoký výkon a tichý a hladký chod.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm, s funkciou krátkodobého prekročenia plniaceho tlaku až 420 Nm je novou unikátnou vlastnosťou motora, rovnako ako tretia generácia systému vstrekovania common-rail a turbo systém so špecificky kalibrovaným mapovaním polohy pedálu akcelerátora. Tretia generácia vstrkovania common-rail prichádza s piezoelektrickými vstrekovačmi Bosh a siedmimi dýzami, ktoré používajú viacnásobné vstreknutia a vstrekovací tlak vyšší ako 1800 barov.

Doterajšie dieselové motory v modeloch Mondeo, S-Max a Galaxy a aj nový 2,2-litrový agregát poskytuje päť vstrekov počas jedného pracovného cyklu. Časové odstupy medzi vstrekovaním sú kontrolované automaticky v závislosti od otáčok a záťaže motora, teploty motora a teploty nasávaného vzduchu. Táto metóda spaľovania umocňuje dobrý pocit z vozidla tým, že chod motora je kultivovanejší, má znížený hluk a vibrácie.

Variabilná geometria lopatiek turbodúchadla zaisťuje dobrú účinnosť a odozvu motora. Senzory polohy pedála sú špecificky presné, aby vodičovi poskytli citlivý a dobre reagujúci pedál. Turbodúchadlo je uspôsobené tak, aby poskytovalo vynikajúcu schopnosť reagovať pri nízkych otáčkach a schopnosť akcelerovať aj pod čiastočným zaťažením.

Modely Ford, ktoré používajú tento nový motor, dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako desať sekúnd. Motor je vybavený vyvažovacími hriadeľmi na podporu zníženia vibrácii. Plne optimalizovaný spaľovací systém prispieva zároveň k zníženiu emisií. Agregát 2,2 Duratorq TDCi vyhovuje norme Euro IV a je vybavený bezúdržbovým filtrom pevných častíc (DPF).

Nový motor je opatrený inteligentným algoritmom, ktorý monitoruje stav oleja v motore. Systém zabezpečuje, že motorový olej je udržiavaný v optimálnych úrovniach. Informačná kontrolka v palubnej doske sa rozsvieti, ak systém vyhodnotí, že olej by mal byť vypustený a nahradený. Táto užitočná spätná väzba sa viaže na variabilný servisný interval, alebo 20 000 km.

Spojenie motora s krútiacim momentom 400 Nm so sofistikovanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou Durashift prispieva k relatívne malému počtu radení a redukovaniu únavy vodiča. Zdvojené predvstreky zároveň optimalizujú emisie, spotrebu paliva, zohrávajú dôležitú rolu pri redukcii tradičného zvuku dieselových motorov a prispievajú k veľmi prijemnému a tichému chodu.

Ford 2,2-litrový Duratorq TDCi
Výkon a krútiaci moment 2,2-litrového 175 k (129 kW) motora Duratorq TDCi

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.