Štvrtok, 28 august 2014
Nemecká rallye, deviate podujatie majstrovstiev sveta automobilových súťaží, sa skončila triumfom pre Belgičana Thierryho Neuvilla so spolujazdcom Nicolasom Gilsoulom na automobile Hyundai i20. Pre jazdca i kórejskú značku je to prémiové víťazstvo v majstrovstvách sveta. Druhý za Neuvillom so stratou vyše 40 sekúnd bol Španiel Dani Sordo na rovnakom aute. Tretí skončil Nór Mikkelsen na netovárenskom VW Polo R.
Dvadsaťšesťročný Belgičan sa tak stal po prvý raz víťazom rallye zaradenej do seriálu majstrovstiev sveta. Dokonalý triumf značky Hyundai dokončil druhým miestom Dani Sordo na druhom továrenskom aute a potvrdil snahy kórejskej automobilky dostať sa už prvý rok svojho účinkovanie vo WRC medzi najlepšie tímy a bojovať o víťazstvá. V Nemecku to tímu Hyundai vyšlo dokonale, napriek tomu, že po jazdeckých chybách vypadla väčšina favoritov.
Vedúci jazdec šampionátu a aktuálny majster sveta Francúz Ogier vyhral tri zo šiestich rýchlostných skúšok úvodného dňa. V poslednej šiestej však po dlhom skoku havaroval a značne poškodil svoje auto. Do cieľa RS však došiel po paralelnej ceste, kam po havárii spadol a dostal 10 minútovú penalizáciu. Kvôli nemeckým fanúšikom VW Polo však Ogier jazdil ďalej, aj keď vidina víťazstva sa mu definitívne stratila. Potom prišla druhá havária Ogiera a po nej aj koniec účinkovania v nemeckej rallye.
Po odstúpení Ogiera sa do vedenia dostal jeho partner z továrenského tímu VW Latvala. Na Ogiera strácal v priebežnom poradí 44 bodov a víťazstvom v nemeckej rallye, k tomu prípadne aj výhrou v zverečnej power stage sa mohol priblížiť k Ogierovi na rozdiel 16 bodov a reálne bojovať o titul majstra sveta. V tej chvíli mal pred druhým Britom Meekem náskok 37 sekúnd a pred Sordom, minuloročným víťazom nemeckej rallye, 42,6 sekundy.
V úvodnej RS tretieho záverčného dňa rallye havaroval na vlhkej a klzkej trati aj Latvala a bolo po nádejách na víťazstvo a vzdialil sa mu aj titul. V zákrutu, kde skončil, mal pôvodne poznačenú s výkričníkom, ktorý potom zrušil s tým, že trať veľmi dobre pozná. Bol tam však príliš rýchli, zákrutu nezvládol, havaroval a vypadol. Vzápätí havaroval aj ďalší nový líder Brit Chris Meeke (Citroën DS3) a do vedenia sa dostal Neuville, ktorý potom nemeckú rallye vyhral.
Osobitnú zmienku si zasluhuje účinkovanie slovenskej posádky Melichárkovcov, ktorý zvládli všetky nástrahy nemeckej rallye. Po prvom dni boli na 21. mieste, druhý deň si polepšili o päť m iest a patrilo im 16 miesto. V cieli v záverečný tretí deň poskočili dopredu o dve miesta a skončili v absolútnom poradí na konečnom 14. mieste.
Seriál bude pokračovať desiatym podujatím 11. až 14. septembra, kedy je na programe Rallye Austrália.
Výsledky Rallye Nemecko
1. Neuville/Gilsoul | Belg./Hyundai i20 | 3:07:20,2 hod |
2. Sordo/Martí | Špan./Hyundai i10 | +40,7 s |
3. Mikkelsen/Floene | Nór./VW Polo R | +58,0 |
4. Evans/Barritt | V. Brit./Ford Fiesta RS | +1:03,6 min |
5. Hirvonen/Lehtinen | Fín./Ford Fiesta RS | +1:10,5 |
6. Östberg/Andersson | Nór./Švéd./Citroën DS3 | +1:22,7 |
7. Prokop/Tománek | ČR/Ford Fiesta RS | +4:52,8 |
... | ||
14. J. Melichárek/Melichárek | SR/Ford Fiesta | +12:54,0 |
Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 13 podujatí)
1. Sebastien Ogier | 187 bodov |
2. Jari-Matti Latvala | 143 |
3. Andreas Mikkelsen | 110 |
4. Mads Ostberg | 74 |
5. Thierry Neuville | 73 |
6. Mikko Hirvonen | 73 |
7. Elfyn Evans | 57 |
8. Kris Meeke | 54 |
9. Martin Prokop | 37 |
10. Henning Solberg | 26 |
11. Juho Hanninen | 20 |
12. Bryan Bouffier | 18 |
13. Dani Sordo | 18 |
14. Robert Kubica | 12 |
15. Ott Tanak | 11 |
Foto: wrc.com