Nedeľa, 14 marec 2010
Nie každý deň je sviatok. Presvedčil sa o tom aj fínsky rallye jazdec Mikko Hirvonen. Zažil to však aj šesťnásobný majster sveta Francúz Sebastien Loeb v minuloročnej sezóne, keď po pár víťazstvách v úvode sezóny nastúpil na ďalších súťažiach na post jednotky práve Hirvonen. Záverečný boj o titul majstra sveta však lepšie vyšiel Francúzovi a po šiesty raz sa stal majstrom sveta. Fenomenálny Francúz však aj v tejto sezóne myslí na titul a rád by počtom titulov majstra sveta napodobnil Michaela Schumachera z formuly 1, ktorý ich má sedem (pridá k nim v tejto sezóne ďalší, ôsmy?).
Sebastien Loeb už vie, ako chutia mexické šotolinové trate, ktoré už v uplynulých rokoch trikrát pokoril, keď z Mexika odchádzal tri roky po sebe ako víťaz. Vyjde mu to aj po štvrtý raz? Proti bude určite predovšetkým ctižiadostivý, rýchly a aj spoľahlivý Hirvonen. Prvú tohtoročnú rallye na švédskom snehu vyhral Hirvonen. Bude úspešný aj Mexiku?
Zisk titulu majstra sveta je pre Hirvonena stále prvoradým cieľom. V uplynulej sezóne ho mal na dosah, ale nedosiahol naň. Aj preto nechce teraz nič nechávať na náhodu a v každej súťaži bojovať len o víťazstvo. A práve o to išlo Mikkovi aj teraz na Corona Rallye Mexico, ktorá je po švédskej rallye druhým podujatím tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach.
Mexická rallye sa išla tretieho až siedmeho marca na šotolinových tratiach. Merala celkom 860 kilometrov, z ktorých až 350 km boli rýchlostné skúšky. Tých, ktorí si brúsili zuby na dobré umiestnenie, bolo okrem Loeba a Hirvonena požehnane. Aj takí strelci, ako Španiel Sordo, Francúz Ogier, Nór Petter Solberg (konečne na jemu zodpovedajúcom rýchlom aute), všetci na Citroëne C4 WRC, na akom jazdí aj Loeb. Prekvapiť však mohol aj niekto ďalší, napríklad Hirvonenov tímový kolega Fín Latvala, Nór Henning Solberg, či Brit Wilson – všetci na Fordoch Focus, práve tak ako Hirvonen. Ale aj Čech Martin Prokop na Forde Fiesta.
Pekne zostra to vzal od prvej rýchlostnej skúšky P. Solberg, keď vyhral prvých sedem RS prvého súťažného dňa. Iba posledná sa ušla úradujúcemu majstrovi sveta Loebovi. Druhý súťažný deň však už patril Loebovi, ktorý vyhrával jednu rýchlostnú skúšku za druhou a odsunul P. Solberga na druhú priečku. Svoj deň však nemal Hirvonen, ktorý nenabral potrebnú rýchlosť, ale ani Sordo (havária – využitím pravidla Super Rallye sa však na druhý deň znovu vrátil do súťaže). Na druhého P. Solberga tvrdo dobiedzal mladý Francúz Ogier, Nór však odolával. Neveľký náskok si Nór udržal aj v záverečný deň a skončil druhý. Loeb jazdil v závere už na istotu a víťazstvo si ustrážil. Ogier skončil tretí. V záverečný deň patrilo štvrté miesto Latvalovi a piate Hirvonenovi. Ku koncu rallye si títo dvaja vymenili miesta a Hirvonen tak skončil štvrtý a Latvala piaty.
Na čelo priebežného poradia sa po víťazstve v Mexiku dostal Loeb. Je to jeho 55 (!) víťazstvo v seriáli majstrovstiev sveta. Loeb má po dvoch súťažiach na Hirvonena náskok šiestich bodov. Tretí v priebežnom poradí je Latvala, ktorý stráca 13 bodov.
Seriál má najbližšie pokračovanie 1. až 3. apríla, kedy je na programe Rallye Jordánska.
Poradie v cieli
1. Loeb/Elena | Citroën C4 | 3:42:41,7 hod. |
2. P. Solberg/Mills | Citroën C4 | +24,2 s. |
3. Ogier/Ingrassia | Citroën C4 | 25,3 |
4. Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus | +1:47,5 min. |
5. Latvala/Anttila | Ford Focus | +2:15,1 |
6. H. Solberg/Minor | Ford Focus | +2:48,0 |
7. Villagra/Perez Companc | Ford Focus | +10:13,4 |
8. Pons/Haro | Ford Fiesta | +18:44,4 |
9. Prokop/Tomanek | Ford Fiesta | +19:02,0 |
10. Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer | +21:32,5 |
Priebežné poradie jazdcov
1. Loeb | 43 bodov |
2. Hirvonen | 37 |
3. Latvala | 35 |
4. Ogier | 25 |
5. P. Solberg | 20 |
6. H. Solberg | 16 |
7. Sordo | 12 |
8. Matthew Wilson | 6 |
9. Federico Villagra | 6 |
10. Mads Ostberg | 4 |
11. Xavi Pons | 4 |
12. Martin Prokop | 2 |
Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Ford | 67 bodov |
2. Citroën | 61 |
3. Citroën Junior Team | 32 |
4. Stobart Ford | 28 |
5. Munchi's Ford | 8 |