Pondelok, 21 máj 2018
Úspešný príbeh špeciálu Škoda Fabia R5, ktorý je najúspešnejším súťažným automobilom v histórii Škoda Auto, pokračuje. V minuloročnej sezóne 89 privátnych tímov z 30 krajín vyhralo s automobilom Fabia R5 celkom 414 súťaží a získalo 14 národných titulov.
V týchto dňoch dodala mladoboleslavská automobilka súťažný špeciál s poradovým číslom 200 súkromnému tímu SRT z Litvy. Jeho novým majiteľom je Marcis Kenavs z Litvy, riaditeľ zákazníckeho tímu Škoda Sports Racing Technologies (SRT). Litovčan si v Mladej Boleslavi prevzal kľúče už od svojho šiesteho automobilu Fabia R5.
Špeciál Škoda Fabia R5 sa stal úspešným hneď po svojej homologizácii 1. apríla 2015. Tímy, ako je napríklad aj tím SRT z Litvy, súťažia s vozidlami Fabia R5 doslova na celom svete. Úspešný súťažný automobil však predstavuje nielen vynikajúci pretekársky stroj a je aj úspešným obchodným artiklom, ale sa stal aj etalónom svojej kategórie.
V roku 2017 boli posádky na autách Škoda Fabia R5 na majstrovstvách sveta rallye WRC2 a regionálnych a národných šampionátoch k neporazeniu. Aj teraz, počas piatich mesiacov sezóny 2018, posádky továrenského tímu Škoda Motorsport zvíťazili v štyroch z piatich odjazdených súťaží svetového šampionátu kategórie WRC2 a vedú aj v priebežnom poradí.
Najúspešnejšou sezónou tímu Škoda Motorsport bol rok 2017. Pontus Tidemand so spolujazdcom Jonasom Anderssonom vybojovali titul majstrov sveta kategórie WRC 2 a Škoda získala majstrovský titul v hodnotení tímov WRC2. Majstri Českej republiky Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom sú pomyselne na špici medzi posádkami, ktoré v súťažiach na celom svete získali 14 národných titulov. Úspechy dosiahla Fabia R5 aj na kontinentálnych šampionátoch v Ázii, v Pacificu, v južnej Amerike a Afrike.
Doteraz bolo 89 zákazníkom z 30 krajín dodaných 200 súťažných špeciálov Fabia R5. Doteraz vyhrali dovedna 414 rallye v 57 krajinách. Škoda ponúka v súčasnosti svojim zákazníckym tímom možnosť zdokonalenia preplňovaného motora Fabia R5 s objemom 1,6litra, ktoré prinesú lepší priebeh krútiaceho momentu a zvýšenie výkonu.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda Auto