Rallye Wales: kto iný ako Loeb

Streda, 10 december 2008

Rozlúčka so seriálom majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach je každoročne na britských ostrovoch. Pred tohtoročnou Rallye Wales bolo v jednotlivcoch rozhodnuté a titul majstra sveta, svoj piaty, získal Francúz Sebastien Loeb. O titule medzi tímami sa rozhodovalo práve vo Walese.

Rallye Wales Rallye Wales

Britská rallye je špecifická poveternostnými podmienkami, ktoré sú na ostrovoch nevyspytateľné a pre ktoré patrí medzi najťažšie. Dážď a hmla sú tu obvyklé, teraz sa k nim pridal ešte sneh a ľad, a tak organizátori museli niektoré rýchlostné skúšky vypustiť, keďže hroty do pneumatík sú zakázané. Na nevyspytateľnosť trate však napriek tomu doplatilo haváriami viacero posádok. Našťastie všetky sa skončili bez vážnejších dôsledkov a zranení. I tak je však takmer zázrak, že za týchto podmienok jazdci zvládli nástrahy trate a nič vážnejšie sa nestalo.

Zaujímavosťou Rallye Wales bol štart viacnásobného motocyklového majstra sveta MotoGP Valentina Rossiho, pre ktorého to bol tretí štart v majstrovstvách sveta rallye. Do sedla súťažného WRC sa po prvý raz posadil čerstvý juniorský majster sveta Sebastien Ogier na Citroëne C4. Ako nováčik vo WRC premenil svoj prvý štart hneď v prvej rýchlostnej skúške vo víťazstvo, súťaž však nakoniec pre haváriu nedokončil. Po tretie: po ťažkej havárii na poslednej rallye v Japonsku sa po dlhom váhaní do sedla súťažného auta s novým spolujazdcom znovu posadil Francois Duval.

Rallye Wales Rallye Wales

Tímu Ford išlo vo Walese o veľa, keďže mal ešte šancu získať Pohár konštruktérov. Ford však predčasne o ňu prišiel po tom, čo Mikko Hirvonen v piatej RS vyletel z trate. Hirvonen až do japonskej rallye bol po Loebovi jediným kandidátom na titul majstra sveta, teraz však po havárii nemohol svojmu tímovému spolujazdcovi Latvalovi pomôcť útočiť na víťazstvo Fordu v tímovej súťaži. Zato jeho krajan Latvala si viedol viac ako výborne, viedol priebežné poradie od šiestej rýchlostnej skúšky až do poslednej o necelé tri sekundy pred Loebom. Francúz však v závere rallye nasadil také tempo, ktorým sa dostal pred Latvalu a vyhral. Je to pre Loeba jeho prémiové víťazstvo vo Walese. Loebov náskok v cieli 2,7 sekundy je síce veľmi malý, ale stačil na to, aby v tomto roku vyhral už svoju jedenástu súťaž, čo je historický rekord.

Latvala skončil druhý a Španiel Sordo z tímu Citroën prišiel do cieľa ako tretí a rozhodol, že francúzska značka získala aj Pohár konštruktérov. V dvoch predchádzajúcich rokoch získal pohár Ford. Bývalý majster sveta Petter Solberg bojoval síce statočne, ale na lepšie ako štvrté miesto v cieli to nestačilo. Šťastný v cieli bol tím Suzuki, ktorého švédsky jazdec Andersson skončil piaty. Duval po havárii v Japonsku jazdil opatrnejšie a menej razantne ako sme na neho boli zvyknutý, ale bez chýb a obsadil šiestu priečku. Hirvonen, ktorý sa po havárii prepadol dozadu, skončil nakoniec na poslednom ôsmom bodovanom mieste za Suzuki Toniho Gardemeistera. Ošklivú haváriu, našťastie bez zranenia, mal Austrálčan Atkinson.

Dvanáste miesto v cieli pre Valentina Rossiho hovorí o jeho výnimočným jazdeckých kvalitách. Z dvoch kolies sú známe, na štyroch kolesách ich dokazoval aj vo Walese. Strata na víťazného jazdca v jednotlivých rýchlostných skúškach sa postup zmenšovala z počiatočných osem sekúnd na 2,7 sekundy v záverečnej RS. A to si Valentino urobil iba malý výlet do rallye. Kto vie ako by to bolo, ak by do automobilových súťaží presedlal natrvalo?

Výsledky

1. Sebastien LoebCitroen C4 WRC2:43:09,6 hod
2. Jari-Matti LatvalaFord Focus WRC 08+2,7 s
3. Dani SordoCitroen C4 WRC+1:10,6 min
4. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+1:49,6
5. P-G AnderssonSuzuki SX4 WRC+3:54,1
6. Francois DuvalFord Focus WRC 07+4:57,8
7. Toni GardemeisterSuzuki SX4 WRC+5:15,0
8. Mikko HirvonenFord Focus WRC 08+5:28,8
9. Matthew WilsonFord Focus WRC 07+8:03,9
10. Barry ClarkFord Focus WRC 07+9:43,1
...
12. Valentino RossiFord Focus+13:10,4

Konečné poradie jazdcov

1.Sebastien Loeb122 b
2.Mikko Hirvonen103
3.Dani Sordo65
4.Jari-Matti Latvala58
5.Chris Atkinson50
6.Petter Solberg46
7.Francois Duval25
8.Henning Solberg22
9.Gigi Galli17
10.atthew Wilson15
11.Urmo Aava13
12.P-G Andersson12
13.Toni Gardemeister10
14.Federico Villagra9
15.Conrad Rautenbach6
16.Andreas Mikkelsen5

Konečné poradie tímov

1.Citroen191 b
2.Ford173
3.Subaru98
4.Stobart67
5.Suzuki34
6.Munchi's22

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroensport a Rallyewrc
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.