Rallye Švédska: jasný Hirvonen

Pondelok, 15 február 2010

Tak, a je to tu znovu. WRC – majstrovstvá sveta šialene rýchlych automobilov na prašných či kamenistých cestách, sem-tam na asfalte, ale aj blate a snehu. Súťaž tých najodvážnejších a pre rýchlosť bláznivo zapálených mužov v ich kokpitoch, ktorý stláčajú plynový pedál až k podlahe a vari zo všetkého najviac na tomto svete milujú jazdu "štorcom". Prvou príležitosťou k tomu bola švédska rallye počas posledného víkendu. Celá na snehu, v zamrznutej krajine v okolí mesta Karlstadu.

Rallye Švédska

Úvod tohtoročného trinásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach otvárala švédska rallye prológom na 1,9 km dlhej trati, ktorý vyhral Španiel Sordo pred Francúzom Ogierom a vicemajstrom sveta Fínom Hirvonenom. Obhajca titulu a šsťnásobný majster sveta Loeb z Francúzska skončil vo štvrtkovom prológu štvrtý.

Prológ bol však len diváckou špeciálkou, tie ostatné rýchlostné testy, v ktorých sa rozhoduje o bodoch o titul majstra, sa išli v nasledujúcich troch dňoch. Bolo ich celkom 21 a merali spolu 345 km. Trať bola dlhá celkom 1879 kilometrov. Na štarte sa zišla celá svetová elita, medzi ktorou nechýbal bývalý majster sveta z Fínska Marcus Grönholm (natrvalo ?), ktorý sa vrátil do kolotoča rallye, ani Kimi Käikkönen, ktorý presedlal z monopostu F1 na súťažný automobil.

Prvý deň bolo na programe sedem rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 125 km, z ktorých dve úvodné vyhral Loeb, ale vždy i ba s malým náskokom pre Hirvonenom, Grönholm však ich tempu nestačil. V piatej však Fín zapol naplno a získal na Loeba vyše desať sekúnd. Na treťom mieste sa držal Sordo, Loebov tímový kolega. Grönholm mal problémy s elektronikou svojho Focusa stratil vyše 13 minút a Käikkönen po výlete do snehových závejov viac ako pol hodiny.

Aj počas druhého dňa si suverénne viedol Hirvonen. Potom však prišli svetlé chvíle Loeba, vyhral tri rýchlostné špeciály a znížil Hirvonenov náskok na necelých päť sekúnd. Za nimi sa držal Sordo, až dovtedy, kým sa mu nezačal prehrievať motor a musel tak prepustiť tretiu priečku Fínovi Latvalovi. Pred záverom druhého dňa sa predviedol Grönholm, keď vyhral špeciálku. To sa podarilo aj českému jazdcovi Martinovi Prokopovi, ktorý s Fiestou S2000 po prvý raz v živote získal skalp veľkých jazdcov.

Tretí deň, päť rýchlostiek a posledných 101 ostrých kilometrov malo v nedeľu rozhodnúť o víťazovi švédskej rallye. Rozhodnúť sa malo medzi Hirvonenom a Loebom. Aj keď Francúz vyvinul maximum úsilia, na Fína to na švédskom snehu nestačilo. Pred poslednou 22 kilometrovou skúškou mal však Hirvonen náskok vyše 36 sekúnd a súťaž dokončil ako víťaz. Tretie miesto si udržal jeho tímový kolega Latvala Na štvrtom a ďalších priečkach skončili Sordo, Ogier a Henning Solberg.

Skvelú úspech dosiahli súťažné Fabie S2000. Najlepšie na Fabii dojazdil Švéd Andersson na desiatom mieste vo FIA WRC a vyhral kategóriu S2000. V tejto kategórii sa umiestnili do šiesteho miesta ešte ďalšie dve Fabie S2000 – na štvrtom a piatom mieste, čo hovorí o jasnej vyzretosti súčasnej súťažnej Škody Fabia S2000.

Výsledky

1. Hirvonen/LehtinenFord Focus3:09:30,4 hod.
2. Loeb/ElenaCitroën C4+42,3 s
3. Latvala/AnttilaFord Focus+1:15,4 min.
4. Sordo/MartiCitroën C4+2:41,6
5. Ogier/IngrassiaCitroën C4+4:15,3
6. H. Solberg/MinorFord Focus+5:23,4
7. Wilson/MartinFord Focus+7:53,9
8. ÖstbergAnderssonSubaru Impreza+9:22,2
9. P. Solberg/MillsCitroën C4+10:17,5
10. Andersson/FredrikssonŠkoda Fabia+12:08,9

Poradie jazdcov (po prvej súťaži)

1. Mikko Hirvonen25 b.
2. Sébastien Loeb18
3. Jari-Matti Latvala15
4. Dani Sordó12
5. Sébastien Ogier10
6. Henning Solberg8
7. Matthew Wilson6
8. Mads Östberg4
9. Petter Solberg2
10. P.-G. Andersson1

Poradie tímov – Pohár konštruktérov

1. Ford Abu Dhabi WRT40 b.
2. Citroën Total WRT30
3. Citroën Junior Team14
4. Stobart M-Sport Ford14

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.