Streda, 01 júl 2009
Prémiový ročník Rallye Poľska v seriáli majstrovstiev sveta automobilových súťaží mal dramatický priebeh a znovu poskytol tímu Ford, najmä jeho prvému jazdcovi Mikkovi Hirvonenov,i šancu reálne myslieť na titul majstra sveta. Najmä po tom, čo najväčší kandidát na titul Sebastién Loeb po úvodných piatich suverénnych víťazstvách v tejto sezóne vyzeral byť neporaziteľný. Mladý Fín aj teraz, podobne ako na predchádzajúcej Rallye Akropolis, potvrdil svoju skvelú formu suverénnou a rozvážnou jazdou, v Poľsku zvíťazil a dostal sa aj do čela priebežného hodnotenia seriálu majstrovstiev sveta.
Viacnásobný šampión Loeb aj teraz v Poľsku, podobne ako v Grécku, havaroval. Tu sa však do súťaže znovu vrátil, a aj keď stratil viac ako dvadsať minút, útočil zozadu a pomaly sa predieral v celkovom hodnotení viac dopredu, aby nakoniec skončil na bodovanom siedmom mieste so ziskom dvoch bodov. Dopomohol mu k tomu nevídaným spôsobom aj Hirvonenov tímový spolujazdec Fordu Latvala, keď v poslednej krátkej diváckej rýchlostnej skúške nezmyselne havaroval a poškodil auto natoľko, že namiesto ôsmich bodov za druhé miesto nezískal žiadny bod. Ak by ju Latvala bol absolvoval na druhý prevodový stupeň a so zatiahnutou ručnou brzdou, bol by skončil druhý za Hirvonenom. Navyše prekazil tímu Fordu double, obral ho o body do tímového Pohára konštruktérov a posunul Loeba o jedno miesto dopredu v celkovom hodnotení poľskej rallye. To bol vari najdramatickejší moment súťaže, aj keď Loebova havária na začiatku súťaže vyvolala rovnaké prekvapenie.
Po vypadnutí Latvalu skončil za víťazným Hirvonenom na druhom mieste Dani Sordo, na tretie postúpil starší z bratov Henning Solberg a jeho mladší brat Petter prišiel najmä vinou poruchy na motore (únik oleja) svojej Xsary o miesto na stupni víťazov, keď skončil štvrtý. Piatu priečku si vybojoval Brit Wilson (jeho najlepší výsledok v kariére), šiestu domáci štyridsaťsedemročný (!) Poliak Holowczyc, siedmu Loeb a bod za posledné bodovanie miesto si z Poľska odnáša do Juhoafrickej republiky Rautenbach. Hneď za ním ako deviaty prišiel do cieľa mladý Rus Novikov a desiatku najlepších uzatváral Poliak Bebenek. Po Latvalovi druhým najväčším smoliarom, ktorý si to však na rozdiel od Latvalu nezavinil sám, bol francúzsky talent Sebastién Ogier, jazdiaci na CitroënE C4 WRC, ktorého pred koncom rallye zradil motor a ktorému tak uniklo senzačné druhé miesto v súťaži.
Loebovi jeho husársky kúsok prebojovať sa na siedmu priečku a získať dva body vyšiel aj vďaka tímovej taktike Citroënu, ktorý donútil "spomaliť" svojich ďalších jazdcov Jevgenija Novika a Conrada Rautenbacha, zlikvidovať tak Loebovu vyše 15 minútovú stratu na týchto jazdcov a dostať sa pred nich.
Výsledky Rallye Polska
1. M. Hirvonen | Ford Focus | 3:07:27,5 hod |
2. D. Sordo | Citroen C4 | + 1:10,3 min |
3. H. Solberg | Ford Focus | + 2:05,7 |
4. P.Solberg | Citroen Xsara | + 2:24,3 |
5. M. Wilson | Ford Focus | + 4:17,5 |
6. Holowczyc | Ford Focus | + 4:33,9 |
7. S. Loeb | Citroen C4 | + 19:15,1 |
8. C. Rautenbach | Citroen C4 | + 19:20,6 |
9. Novikov | Citroen C4 | + 19:26,2 |
10. Bebenek | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 23:08,7 |
Priebežné poradie jazdcov
1. M. Hirvonen | 58 bodov |
2. S Loeb | 57 |
3. D. Sordo | 39 |
4. H. Solberg | 27 |
5. P. Solberg | 25 |
6. J.-M. Latvala | 25 |
7. M. Wilson | 19 |
8. F. Villagra | 14 |
9. S. Ogier | 13 |
10. C. Rautenbach | 8 |
Priebežné poradie tímov
1. Citroen Total WRT | 106 bodov |
2. BP Ford Abu Dhabi WRT | 89 |
3. Stobart VK Ford Rally Team | 60 |
4. Citroen Junior Team | 29 |
5. Munchi's Ford WRT | 18 |
Foto: ilustračné, internet