Rallye Jordánsko: prvým víťazom Hirvonen

Pondelok, 28 apríl 2008

Šťastie vie byť vrtkavé a tentoraz sa v seriáli majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach postavilo v Jordánsku proti štvornásobnému majstrovi sveta Sebastienovi Loebovi.

Dani Sordo

Pri prejazde medzi rýchlostnými skúškami sa v druhej etape čelne zrazil s Conradom Rautenbachom zo Zimbabwe a túto etapu nedokončil. Ďalší deň sa do súťaže vrátil, a aj keď vyhral tri rýchlostné testy, v cieli ho klasifikovali až na desiatom mieste. Tu sa už nerozdávajú body, a tak si k doterajším tridsiatim nepripísal v premiérovej Jordánskej rallye žiadny bod a vedenie v priebežnom hodnotení prevzal po ňom Fín Mikko Hirvonen, ktorý pokoril jordánsku šotolinovú trať a súťaž vyhral.

Dvadsaťsedemročnému Hirvonenovi a jeho Fordu Focus nestačil rýchlosťou ani Loebov tímový kolega z Citroënu Španiel Dani Sordo, ktorý v konečnom účtovaní zaostal za Fínom o viac ako minútu a štvrť. Na víťaza nemal ani Austrálčan Atkinson na Subaru, ktorého strata v cieli bola takmer päť minút. Straty štvrtého v cieli Nóra Henninga Solberga a piateho Brita Wilsona boli ešte priepastnejšie, čo však vyplývalo z množstva havárií a neznalosti trate, keďže jordánska súťaž bola do kalendára majstrovstiev sveta zaradená po prvý raz a pre jazdcov i tímy bola veľkou neznámou.

Jazdcom chýbali poznatky na nastavenie. Až prvá servisná zastávka v polovici prvého dňa súťaže priniesla v tomto smere nápravu. Po prvých poznatkoch z trate a novom nastavení sa zlepšili i jazdné vlastnosti súťažných áut. Prospelo to najmä špičkovým jazdcom, ktorí viditeľne zrýchlili a hneď nasledujúcu piatu rýchlostnú skúšku vyhral Fín Latvala pred Loebom a Hirvonenom. V šiestej bol zasa prirýchly exmajster sveta Petter Solberg, havaroval a stratil šance na dobré umiestnenie. V nasledujúcej odstúpil Talian Gigi Galli, ktorý podobne ako P. Solberg poškodil koleso o kameň na trati koleso.

Sebastien Loeb

V RS 11 sa stala Loebovi už spomínaná nehoda, keď sa zrazil s Rautenbachom. Galli sa na druhý deň do súťaže znovu vrátil, vyhral 14. RS a postúpil na bodované 7. miesto. Na čele bol v tom čase Latvala pred Hirvonenom a Sordom. V RS 16 prevzal celkové vedenie Sordo, ale v devätnástej ho na čele strieda Hirvonen. Latvala sa s poškodeným autom prepadáva na ôsme miesto. Hirvonen pred záverom celej súťaže vedie pred Sordom len o osem sekúnd a chystá sa na poslednej skúške zaútočiť na celkové víťazstvo. Jazdecká chyba to však Španielovi prekazí a po "hodinách" končí mimo trať a Hirvonena a jeho víťazstvo už nemohol ohroziť.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta rallye pokračuje 8. až 10 mája v Portugalsku.

Výsledky:

1. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus4:02:47,9 hod
2. Sordo-MartíŠpan./Citroën C4+1:15,7 min
3. Atkinson-PrévotAustr., Belg./Subaru+4:59,5
4. H. Solberg-MenkerudNór./Ford Focus+7:35,8
5. Wilson-ScottV. Brit./Ford Focus+10:41,7

Priebežné poradie (po 5 z 15 súťaží)

1. Hirvonen35 bodov
2. Loeb Fr./Citroën C430
3. Atkinson28
4. Latvala18
5. Sordo17

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5