Pondelok, 29 október 2007
Ani štrnásta súťaž šestnásťdielneho seriálu nedala odpoveď, kto bude tohtoročným majstrom sveta v automobilových súťažiach.
Grönholm ani Loeb japonskú rallye nedokončili pre havárie. Prvý vypadol už vo 4. rýchlostnej skúške Fín. Natoľko poškodil svojho Forda, že v súťaži už nemohol pokračovať. Rovnaký osud na druhý deň postihol aj Francúza. Na úzkych lesných cestách nezvládol ani on náročnú trať, skončil v lese, odkiaľ sa nedokázal vlastnými silami vrátiť späť na trať a musel odstúpil. Úlohu lídra súťaže prevzal ďalší Fín Mikko Hirvonen. Odrazil všetky útoky Španiela Sordu, Latvalu i H. Solberga a mladý Fín si pripísal už tretí triumf v kariére a druhý v tomto roku.
Japonská rallye bola v poradí štrnástou zo 16dielneho seriálu. Jazdí sa tu od roku 2004, je najdlhšou spomedzi všetkých súťaží seriálu a jedinou na ázijskom kontinente. V minulom roku tu vyhral Loeb pred Grönholmom a Hirvonenom. Tohtoročná bola dlhá 1576 kilometrov, mala 27 rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 350 km.
V Japonsku teda nevyhral ani Grönholm ani Loeb, ale Hirvonen. V celkovom poradí sa nič nezmenilo a naďalej vedie so štvorbodovým náskokom Marcus Grönholm pred Sebastienom Loebom. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte dve súťaže. V dňoch 16.-18. novembra v Írsku a seriál majstrovstiev sveta vyvrcholí 30. novembra až 2. decembra vo Veľkej Británii.
Výsledky Rallye Japonska
1. M. Hirvonen | Fín. | Ford Focus | |
2. D. Sordo | Špan. | Citröen C4 | +37,4 s |
3. H. Solberg | Nór. | Subaru Impreza | +4:33,7 min |
4. M. Wilson | V. Brit. | Ford Focus | +6:37,9 |
5. L. P. Companc | Arg. | Ford Focus | +6:40,4 |
6. M. Stohl | Rakús. | Citröen Xsara | +7:04,3 |
Priebežné poradie (po 14. zo 16 súťaží)
1. M. Grönholm | Fín. | 104 bodov |
2. S. Loeb | Franc. | 100 |
3. M. Hirvonen | Fín. | 84 |
4. D. Sordo | Špan. | 53 |
5. P. Solberg | Nór. | 38 |
6. H. Solberg | Nór. | 34 |
Pohár konštruktérov:
1. Ford | 189 bodov |
2. Citröen | 155 |
3. Subaru | 73 |
4. Stobart-Ford | 71 |
5. ÖMV-Kronos-Citroen | 43 |
6. Munchi's-Ford | 14 |