Premiére v Bulharsku kraľoval Loeb

Pondelok, 12 júl 2010

Premiérovú bulharskú rallye, zaradenú do seriálu WRC, vyhral líder priebežného poradia, Francúz Sebastien Loeb na Citroëne C4 a je to už jeho 58. víťazstvo v kariére v rallye WRC. Už na prvom rýchlostnom teste nasadil ostré tempo, od tohto momentu vedenie nepustil z rúk a vyhral s náskokom takmer pol minúty pred druhým továrenským jazdcom Citroënu Španielom Danielom Sordom a Nórom Pettrom Solbergom.

S. Ogier
S. Ogier skončil v Bulharsku štvrtý, ale v priebežnom poradí je hneď za S. Loebom

Francúz vyhral v tomto roku už štvrtú súťaž a pevne kráča za ziskom titulu majstra sveta. Citroën C4 WRC nemá v ostatných značkách konkurencieschopného súpera. Fordy už nie sú tak rýchle ani nebezpečné, aby veľkého Loeba dokázali ohroziť. A tak konkurenciou pre päťnásobného majstra sveta sú len piloti citroënov, či už je to Španiel Dani Sordo, bývalý majster sveta Petter Solberg alebo vychádzajúca francúzska hviezda Sebastien II. – Ogier. Najmä tento nádejný mladý pilot sa ukazuje ako dôstojný nástupca Sebastiena I. – Loeba.

V priebežnom poradí je Ogier po siedmich absolvovaných súťažiach tretí v seriáli majstrovstiev sveta práve za Loebom, ale pred Fínom Mikko Hirvonenom, ktorý by mal byť najväčším rivalom aktuálnemu majstrovi sveta. Ten však ani teraz v Bulharsku, ktoré bolo zaradené ako nový organizátor svetovej rallye, nedokázal vzdorovať rýchlym citroënom a v cieli bol až piaty. Udržal si však tretiu priebežnú priečku a svoje sebavedomie by si mohol zvýšiť už o tri týždne na domácej fínskej rallye, na trati kde sa cíti naozaj ako doma. Doma vo Fínsku by mohol zabrať aj druhý pilot Fordu, Jari-Matti Latvala, aby tak fordy znížili náskok citroënov v Pohári konštruktérov.

Sebastien Loeb zvíťazil suverénnym spôsobom. V podstate systémom štart-cieľ, keďže od prvej po poslednú rýchlostnú skúšku sa v priebežnom hodnotení pred neho nikto nedostal. Urputný boj sa zvádzal o druhé miesto medzi druhým továrenským Citroënom s pilotom Sordom a zapožičaným P. Solberga. Skôr v cieli o desať sekúnd bol Sordo, ale na pódium dosiahol aj tretí P. Solberg. Za štvornásobný úspech vďačia citroëny Ogierovi, ktorý skončil štvrtý. Až potom sú vo výsledkoch na piatom a šiestom mieste Hirvonen a Latvala.

Fínska rallye je na programe 29. až 31. júla. Prelomia tu Fordy nadvládu citroënov?

Výsledky Rallye Bulharska

1. Loeb-ElenaFranc./Mon./Citroën C43:02:39,2 hod
2. Sordo-MartiŠpan./Citroën C4+ 29,5 s
3. P. Solberg-PattersonNor./Brit./Citroën C4+ 39,6,
4. Ogier-IngrassiaFranc./Citroën C4+ 1:55,0 min
5. Hirvonen-LehtinenFín./Ford Focus+ 3:17,8
6. Latvala-AnttilaFín./Ford Focus+ 4:28,5

Priebežné výsledky jazdcov (po 7 z 13 podujatí)

1. S. Loeb151 bodov
2. Ogier100
3. Hirvonen86
4. Latvala80
5. Solberg78
6. Sordo67

16. M. Prokop (ČR) - 2

Priebežné výsledky tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën232 bodov
2. Ford185
3. Citroën Junior Team125
4. Stobart98
5. Munchi's Ford40

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5