Portugalsko: víťaz Hirvonen nevyhral!

Pondelok, 02 apríl 2012

Fínsky jazdec Mikko Hirvonen sa po pohrome favoritov veľmi tešil z prvého víťazstva v novom tíme Citroënu. Som naozaj šťastný, povedal v cieli, ako však komentoval rozhodnutie technických komisárov po tom, čo zistili na jeho aute predpisom nevyhovujúci zotrvačník a diskvalifikovali ho, to známe nie je. Víťazom sa tak stal 24 ročný Nór Mads Östberg pred Rusom Novikovom a ďalším Nórom P. Solbergom.

Hirvonenova prečasná oslava
Predčasná radosť Hirvonena (vľavo) a Lehtinena v cieli, keď ich neskôr diskvalifikovali

Dvaja hlavní favoriti, osemnásobný majster sveta Francúz Loeb a v tejto sezóne vo skvelej forme jazdiaci Fín Latvala, pre havárie náročnú portugalskú súťaž plnú blata, dažďa a šmykľavých tretí nedokončili. Loeb vypadol už v piatok, počas prvého dňa, na konci ktorého sa na čele priebežného poradia usadil Lazvala. Jeho obrovská motivácia však mohla spôsobiť, že už v úvodnej rýchlostnej skúške druhého dňa havaroval. To bola istá výhoda pre ďalšieho Fína, Hirvonena, ktorý prvý rok jazdí za Citroën a s bezpečným vyše tridsať sekundovým náskokom sa usadil na čele pred Rusom Novikovom a Nórom Östbergom o takmer 42 sekúnd.

Hirvonenova spoľahlivosť slávila úspech aj v záverečný tretí deň súťaže. Išiel tak, aby si udržiaval náskok pred súpermi, zbytočne neriskoval a súťaž dokončil. To sa mu aj podarilo, keď v cieli mal na druhého Östberga náskok takmer dve minúty. Ani tak výrazný náskok nebol pre Hirvonena nič platný po tom, čo technickí komisári zistili, že jeho motor používa údajne nepovolený zotrvačník. Fína, ktorý sa svojmu prvému víťazstvu vo farbách Citroëna nesmierne tešil (bol aj prvým fínskym jazdcom, ktorý vyhral súťaž WRC na Citroëne), po súťaži diskvalifikovali. Víťazstvo z Portugalska si tak do inej škandinávskej krajiny odvážal Nór Östberg. Novikov skončil druhý, Petter Solberg tretí, Al-Attiyah, známy z dakarskej rallye štvrtý a Čech Martin Prokop piaty.

Isté je, že za problém, pre ktorý Hirvonena diskvalifikovali, nenesie zodpovednosť jazdec, ale Citroën. Bude musieť problém zistený technikmi na portugalskej rallye (navyše sa hovorí aj o nevyhovujúcom turbodúchadle) vysvetľovať technickej komisii FIA. Ďalším problémom môže byť aj fakt, že tieto komponenty používal Citroën už od začiatku sezóny.

Ďalšie, v poradí piate podujatie 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta automobilových súťaží sa pôjde v Argentíne 27. až 29. apríla. Približne o miesiac neskôr, presnejšie od 25. do 27. mája, bude na programe grécka Akropolis rallye.

Výsledky Rallye Portugalska

1. M. Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC4:21:16,1 hod
2. E. Novikov / Denis GiraudetFord Fiesta RS WRC+1:33,2 min
3. P. Solberg / Chris PattersonFord Fiesta RS WRC+1:55,6
4. N. Al-Attiyah / G. BernacchiniCitroën DS3 WRC+6:05,8
5. M. Prokop / Zdeněk HrůzaFord Fiesta RS WRC+6:09,2
6. D. Kuipers / Robin BuysmansFord Fiesta RS WRC+6:47,3
7. S. Ogier / J. IngrassiaŠkoda Fabia S2000+7:09,0
8. T. Neuville / N. GilsoulCitroën DS3 WRC+8:37,9
9. J. Ketomaa / M. StenbergFord Fiesta RS WRC+9:52,8
10.P. van Merksteijn jr./E. ChevaillierCitroën DS3 WRC+10:11,0

Priebežné poradie jazdcov (po 4 podujatiach)

1.Sebastien Loeb66 bodov
2. Petter Solberg62
3. Mads Ostberg53
4. Mikko Hirvonen50
5. Evgeny Novikov39
6. Jari-Matti Latvala28
7. Dani Sordo21
8. Nasser Al-Attiyah20
9. Ott Tanak15
10.Martin Prokop10
11.Sebastien Ogier10
12.Francois Delecour8

Hirvonenova prečasná oslava víťaz Ostberg Port rallye
Autor: J. Goldberger
Foto: wrc.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5