Štvrtok, 18 november 2010
Francúz Sebastien Loeb sa stal víťazom Rallye Veľkej Británie, záverečného podujatia 13dielneho seriálu majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Pilot Citroënu C4 WRC zvíťazil až v 11 z 20 rýchlostných skúšok. Druhý v cieli bol Nór Petter Solberg a tretí Fín Mikko Hirvonen.
Fenomenálny Loeb už začiatkom októbra bol istým majstrom sveta po tom, čo zvíťazil na francúzskej rallye. Je to jeho siedmy titul v rade, keď od roku 2004 je nepretržite kráľom asfaltových i rozbitých a zaprášených ciest. So spolujazdcom Danielom Alenom je víťazstvo v britskej rallye ich ôsmym z trinástich tohtoročných. Zostávajúcich päť vyhrali: Latvala s Ogierom po dve a Hirvonen jednu. Britské prvenstvo je jeho 36. z 56, ktoré v seriáli odjazdil. Loeb je ozajstným kráľom, nielen súčasným, ale aj historickým!
Kráľ Loeb to však ani v Británii nemal ľahké. Po dvoch dňoch viedol pred Petterom Solbergom, ktorý bol celkom blízko k prvému víťazstvu po dlhých rokoch pôstu, len o necelých päť sekúnd. Nebol by to však "Sebastien I", keby nedokázal počas tretieho dňa udržať Nóra na uzde. V prvej RS tretieho dňa, dlhej takmer 30 kilometrov, zvýšil svoj náskok na P. Solberga na 6,7 sekundy. V tempe nepovolil ani na ďalších meraných úsekoch a v cieli bol jeho náskok vyše 19 sekúnd. Pred tretím, Mikkom Hirvonenom, bol Loebov náskok v cieli vyše jeden a pol minúty.
Francúzi a ich citroëny mali tento rok úžasnú sezónu. Získali titul majstra sveta jazdcov a vyhrali aj Pohár konštruktérov. Značku skvele reprezentovali okrem Loeba aj druhý pilot citroënu Španiel Sordo, úspech značky však zvýraznili aj Sebastien Ogier a Petter Solberg. Aj keď Ogier v Británii nedojazdil pre haváriu v druhý súťažný deň, vždy bol jedným z najrýchlejších a bojoval o špičkové umiestnenie.
Dobrú sezónu nemal Ford. Česť značky hájil najmä Latvala. Hirvonen totiž stratil formu, ktorú mal pred rokom, kedy bojoval s Loebom o titul. Vynikajúcu sezónu mal, naopak, majster sveta z roku 2003, ktorý sa po odstúpení Subaru z WRC našiel v Citroëne C4 až v tejto sezóne. Napriek tomu, že záver sezóny si financoval sám z vlastných prostriedkov. Raz darmo: vášeň býva často silnejšia ako peniaze. V prípade Pettera Solberga to zaručene funguje.
Presadzovať v rallye sa začína aj bývalý pilot formuly 1 Kimi Räikkönen. Keď sa udrží na ceste, potom aj výsledok zodpovedá jeho jazdeckým kvalitám. Dokázal to aj vo Veľkej Británii a v cieli bol ôsmy. V konečnom účtovaní seriálu obsadil veľmi uspokojivé desiate miesto a tak prvý rok jeho účinkovania vo WRC možno hodnotiť ako úspešné.
Na záver otázka: bude aj nástupca Citroëna C4 WRC, nový DS3 WRC, tak úspešný ako jeho predchodca? Dozvieme sa to už na Švédskej rallye, prvom podujatí sezóny 2011?
Výsledky Rallye Veľkej Británie
1. Sebastien Loeb | Franc./Citroën C4 | 3:14:54 hod |
2. Petter Solberg | Nór./Citroën C4 | +19,1 s |
3. Mikko Hirvonen | Fín./Ford Focus | +1:35,3 min |
4. Jari-Matti Latvala | Fín./Ford Focus | +1:53,3 |
5. Dani Sordo | Špan./Citroën C4 | +2:12,2 |
6. Henning Solberg | Nór./Ford Focus | +6:26,5 |
7. M. Wilson | V. Brit./Ford Focus | +8:37,8 |
8. K. Räikkönen | Fín./Citroën C4 | +10:27,9 |
9. M. Östberg | Nór./Subaru Impreza | +12:13,7 |
10. A. Mikkelsen | Nór./Subaru Impreza | +14:01,2 |
Konečné poradie jazdcov v seriáli MS
1. Sebastien Loeb | 276 bodov |
2. Jari-Matti Latvala | 171 |
3. Petter Solberg | 169 |
4. Sebastien Ogier | 167 |
5. Dani Sordo | 150 |
6. Mikko Hirvonen | 126 |
7. M. Wilson | 74 |
8. H. Solberg | 45 |
9. F. Villagra | 36 |
10. K. Räikkönen | 25 |
Konečné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Citroën | 456 bodov |
2. Ford | 337 |
3. Citroën Junior Team | 217 |
4. Stobart-Ford | 176 |
5. Munchi's Ford | 58 |
Foto: wrc.com