Írsko patrilo Loebovi, Sordovi a Citroënu

Štvrtok, 05 február 2009

Tím Citroënu si v Írsku pripísal vďaka posádkam Sébastien Loeb/Daniel Elena a Dani Sordo/Marc Marti dvojité víťazstvo. Francúzsko-španielski tandem sa postaral o to, aby si Citroën pripísal do hodnotenia v Pohári konštruktérov plný bodový zisk.

S. Loeb

Po dvoch dňoch neustáleho dažďa prišlo na sever Írska suché chladné slnečné počasie. Vo chvíli keď posádky opúšťali servisnú zónu a presúvali sa na štart súťaže, vynorila sa otázka na voľbu pneumatík. Ponechať od piatkového obeda používané snehové Pirelli Sottozero, alebo zvoliť asfaltové PZero? Po zvážení všetkých dostupných informácií, sa tím Citroënu rozhodol pre pneumatiky na sneh. Vzhľadom na náskok, ktorý mali Loeb a Sordo, si tím Citroënu mohol dovoliť hrať na istotu. Jeho piloti totiž vedia, akú priľnavosť mohli očakávať od pneumatík na tomto povrchu. Ukázalo sa, že táto voľba bola pre ďalší vývoj na trati rozhodujúca a aj najlepším riešením.

Voľba pneumatík hrala Citroënu do kariet aj počas druhej sobotňajšej etapy. Záverečný tretí deň rallye sa skladal z dvoch častí: prvú predstavovali tri rýchlostné skúšky v okolí mesta Sligo a dva neznáme špeciály Donegal Bay a Donegal Town. Po návrate do servisnej zóny po prvej časti bol Sébastien Loeb spokojný, že na prenasledovateľa Mikka Hirvonena, ktorý jazdil na pneumatikách PZero, stratil iba pár sekúnd. Bol prekvapený, že jeho ani Sorda Hirvonen až tak neohrozil. Napriek tomu mal vraj pocit, že pneumatiky Sottozero siahli v týchto podmienkach na svoj limit. Ale neľutoval túto voľbu.

Loeb a Elena

Ani Dani Sordo nestratil veľa, iba pár sekúnd. Aj podľa neho boli pneumatiky do snehu dobrou voľbou, aj keď miestami nebolo jednoduché jazdiť s týmito pneumatikami na takmer suchom asfalte. Rovnako ako v sobotu aj on jazdil veľmi sústredene na udržanie druhého miesta.

Piloti tímu Citroën vyrážali do špeciálok v okolí mesta Donegal s komfortným náskokom. Sébastien Loeb a Daniel Elena zaznamenali trináste asfaltové víťazstvo v rade, z toho desiate s modelom C4 WRC. Okrem prvých rýchlostných skúšok počas prvého dňa, kde zle zvolili pneumatiky, kontrolovali celý priebeh Írskej rallye. Nebolo to jednoduché, lebo podmienky boli veľmi náročné, ale Citroën C4 WRC bol v týchto ťažkých podmienkach skvelý. Víťazstvo v Írsku bolo pre Citroën tým najlepším spôsobom ako vstúpiť do sezóny.

Hirvonen a Latvala na Fordoch hrali v Írsku druhé husle, aj keď to spočiatku tak nevyzeralo. Jednotka Mikko Hirvonen totiž vyhral úvodný Shakedown pred Loebom. Aj keď iba tesne, ale naznačil, že pre päťnásobného majstra sveta bude veľkým súperom. Svoje ambície ešte viac povýšil, keď v prvom rýchlostnom teste porazil Loeba o nevídaných štyridsať sekúnd. To však Francúz mal obuté nevhodné pneumatiky. V ďalšom priebehu však po správne zvolených pneumatikách už suverénne kraľoval Loeb.

Dobrý začiatok mal aj druhý pilot Fordu Jari-Matti Latvala, ale po sérii defektov, ale aj havárii, klesol až do druhej desiatky. Hirvonen sa vzchopil znovu v závere rallye, vyhral dve posledné RS, ale na prvé a druhé miesto Loeba a Sorda to nestačilo. Obaja si v pohodlí udržiavali náskok pred tretím Hirvonenom, a tak jediní čo skutočne v Írsku bojovali o každý meter až po cieľ boli Henning Solberg a Chris Atkinson (takmer spôsobil svojim C4 menšiu energetickú krízu, keď po šmyku skolil stĺp elektrického vedenia). Atkinson sa chvíľu aj dostal pre Solberga, ale ďalší výlet mimo trať ho vrátil naspäť na piatu priečku za Solberga.

Prvú tohtoročnú rallye poznačila malá účasť posádok. Na štart ich prišlo 36, odštartovalo však len 35 posádok. Jednou z príčin je aj minuloročné odstúpenie hneď dvoch továrenských tímov Subaru a Suzuki z finančných dôvodov. Súťaž v Írsku dokončilo 27 posádok.

Poradie v cieli Írskej rallye

1. Loeb/ElenaCitroën C42:48:25,7 hod
2. Sordo/MartiCitroën C4+1:27,9 min
3. Hirvonen/LehtinenFord Focus+2:07,8
4. Solberg/MenkerudFord Focus+6:32,4
5. Atkinson/PrévotCitroën C4+7:51,9
6. Ogier/IngrassiaCitroën C4+10:44,0
7. Wilson/MartinFord Focus+11:23,8
8. Qassimi/OrrFord Focus+14:07,9
9. Boland/MorrisseySubaru Impreza+15:23,4
10. Aava/SikkFord Focus+15:35,4

Poradie jazdcov po 1. súťaži

1. S. Loeb10 b
2. D. Sordó8
3. M. Hirvonen6
4. H. Solberg5
5. C. Atkinson4
6. S. Ogier3
7. M. Wilson2
8. K. Al Qassimi1

Pohár konštruktérov po 1. súťaži

1. Citroën18 b
2. Ford8
3. Stobart8
4. Citroën Junior5

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.