Grönholm ukázal, kto je doma pánom

Pondelok, 06 august 2007

Fínska rallye je jednou z najstarších súťaží v kalendári majstrovstiev sveta, jazdí sa prakticky stále na tom istom mieste v strednom Fínsku až na to, že menia sa len rýchlostné skúšky. Aj v tomto roku ich bolo až sedem úplne nových. Spolu ich bolo 23, merali celkom 360 km a celá trať 1382 km. Charakteristickým znakom rýchlostných skúšok je šotolinový povrch a rýchlosť.

Súťaž sa začína už vo štvrtok tradičnou špeciálkou, ďalšie dva dni pokračuje rýchlostnými skúškami a v nedeľu absolvujú posádky rýchlostné testy pri meste Laukaa.

Marcus Grönholm S. Loeb

Fínsky jazdec Marcus Grönholm predviedol vo svojej krajine, kto je tu doma, keď už po siedmy raz vyhral Fínsku rallye, teraz štvrtý raz za sebou, čo sa doteraz nikomu nepodarilo. Aj tentoraz jazdil na svojom Forde Focus rýchlo a razantne, navyše aj spoľahlivo a bezpečne. V pätách mal však neustále dvojku zo svojho tímu Ford, ktorý mu nedal pokojne dýchať. Tých pár sekúnd, ktoré mal k dobru pred Hirvonenom, mu nedávali ani najmenšiu možnosť chvíľku si vydýchnuť, musel šliapať na plyn naplno. Takže nie úradujúci majster sveta Sebastian Loeb, ale mladý Hirvonen naháňal vicemajstra Grönholma v každej rýchlostnej skúške. Dobre si viedla česká posádka Kopecký-Schovánek s Fabiou WRC. Postupne sa prebojovala na deviatu priečku, no v nedeľu pri útoku na posledné bodované ôsme miesto v neprehľadnom horizonte po skoku skončili v priekope a s poškodeným autom už nemohli pokračovať v súťaži. Nedarilo sa ani ďalšiemu českému jazdcovi Prokopovi a ani Slovákovi Bérešovi, ktorí boli po 10. RS na 1. a 3. mieste v juniorskej kategórii, a súťaž rovnako ako Kopecký nedokončili.

Marcus Grönholm i Ford môžu byť s doterajším priebehom tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta spokojní. Po ôsmich súťažiach seriálu je na čele priebežného poradia s náskokom 13 bodov. Naopak, sezóna nevychádza aktuálnemu majstrovi sveta Sebastianovi Loebovi ani Citroenu, keď suverén ostatných ročníkov sa nedokáže uchytiť a vyhrávať ako v minulých rokoch. Napriek nie celkom presvedčivým výkonom, keď napríklad v Grécku nezvládol trať, havaroval a súťaž nedokončil, je na priebežnom druhom mieste. Na päty mu šliape druhý jazdec Fordu Mikka Hirvonen. Je zatiaľ celkove tretí a ak Citroen a Loeb niečo nevymyslia, boj medzi týmito dvoma jazdcami môže byť ešte veľmi dramatický. Otvorený však zostáva aj boj o titul, kde ešte obaja môžu prehovoriť, pretože do konca seriálu sa má odjazdiť ešte sedem súťaží. Najbližšia Rallye Nemecka už 17.-19. augusta.

Výsledky – jazdci WRC

1. M. Grönholm
2. M. Hirvolen+24.2
3. S. Loeb+1:09.9
4. C. Atkinson+3:02.8
5. H. Solberg+4:29.4
6. X. Pons+7:00.5
7. U. Aava+7:39.6
8. M. Östberg+9:31.9
9. G. Wilks+9:39.4
10. M. Wilson+11:13.4

Klasifikovaných bolo celkom 70 jazdcov

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. M. Grönholm75
2. S. Loeb62
3. M. Hirvonen57
4. H. Solberg28
5. D. Sordo28
6. P. Solberg26
7. C. Atkinson20
8. J. Latvala12
9. D. Carlsson9
10.M. Stohl9
11.T. Gardemeister8
12.G. Galli5
13.J. Kopecký4
14.X. Pons3
15.U. Aava2
16.M.Wilson1
17.J. Hanninen1
18.M. Ostberg1

Priebežné poradie tímov WRC

1. Ford132
2. Citroen92
3. Subaru48
4. Stobart45
5. OMV Kronos27
6. Munchis6

Priebežné poradie jazdcov WRC

1. P-G. Andersson28
2. U. Aava24
3. P. Sandell19
4. J. Molder14
5. J. Béreš9
6. A. Burkart9
7. K. Pinomaki8
8. M. Prokop6

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.