Utorok, 04 december 2007
Grönholmovi, ktorý takmer celý šampionát viedol, ostali len oči pre plač.
Veľmi sa chcel stať majstrom sveta v poslednej sezóne svojej žiarivej kariéry. Nestalo sa, a tak do športového dôchodku odchádza fínsky majster volantu "len" ako dvojnásobný majster sveta.
Zato o to väčšiu radosť v cieli Britskej rallye mal obhajca titulu Francúz Loeb. Pred poslednou súťažou seriálu mal práve pred Grönholmom náskok šiestich bodov. Fín potreboval vyhrať a Francúz by nesmel skončiť v tejto poslednej rallye lepšie ako šiesty. Potom by sa víťazom celého seriálu stal Grönholm na forde. Matematika sa však do hry o titul nedostala. Loeb na citroene skončil tretí za oboma jazdcami fordu, Hirvonenom a Grönholmom, to mu však stačilo na zisk štvrtého titulu v rade.
Karty mohol zamiešať však iný Fín – Latvala, a mohol pomôcť Gronholmovi. Zo sedemnásť rýchlostných skúšok vyhral Latvala až neuveriteľných desať, mal však už v prvý deň haváriu a dostal aj 10minútovú penalizáciu. Nebyť toho, možno by bol vyhral, Loeb by musel bojovať pod tlakom, možno aj riskovať a kto vie ako by sa to bolo skončilo. To vtedy, keby nebolo keby.
Markus Grönholm prišiel o titul už v Írsku, na predposlednom podujatí seriálu, kde havaroval a do cieľa neprišiel. Loeb získal rozhodujúci náskok a ten si na poslednej súťaži ustrážil. Markus bol z neúspešného, ale veľmi urputného boja o titul s Loebom sklamaný, bol to však on, kto Francúzovi gratuloval k titulu medzi prvými. Ford sa však stal majstrom sveta v tímoch, keď modré ovály s Grönholmom a Hirvonenom vyhrali Pohár konštruktérov.
Sklamanie Grönholma iba málo zmiernilo double na Britskej rallye, kde jeho a Hirvonenov ford obsadili prvé dve miesta a až za nimi skončil staronový majster sveta. Zmienku si zasluhuje aj celková bronzová pozícia Subaru v tímovom hodnotení Pohára konštruktérov. Prispel k nemu najmä Peter Solberg, ktorý na poslednej súťaži skončil štvrtý a celkove sa umiestnil na piatej priečke.
Poradie v cieli
1. M. Hirvonen | 3:22:50,9 hod |
2. M. Grönholm | 15,2 s |
3. S. Loeb | 1:33,0 min |
4. P. Solberg | 2:57,3 |
5. D. Sordo | 3:14,3 |
6. M.Wilson | 7:32,9 |
7. C. Atkinson | 8:29,5 |
8. M. Stohl | 8:54,6 |
9. X. Pons | 9:48,8 |
10. J. Latvala | 10:42,4 |
11. M. Ostberg | 10:43,9 |
12. J. Kopecký | 12:46,6 |
Konečné poradie jazdcov
1. S. Loeb | 116 bodov |
2. M. Grönholm | 112 |
3. M. Hirvonen | 99 |
4. D. Sordo | 65 |
5. P. Solberg | 47 |
6. H. Solberg | 34 |
7. Ch. Atkinson | 31 |
8. J. Latvala | 30 |
9. M. Stohl | 13 |
10. F.Duval | 12 |
11. M.Wilson | |
12. J. Kopecký | 10 |
13. T. Gardemeister | 10 |
14. D. Carlsson | 9 |
15. G. Galli | 5 |
Konečné poradie Pohára konštruktérov
1. Ford | 212 bodov |
2. Citroën | 183 |
3. Subaru | 86 |
4. Sobart | 83 |
5. OMV Kronos | 44 |
6. Munchi's | 14 |