Argentínska rallye: Loeb kraľuje ďalej

Sobota, 02 máj 2009

Víťazné ťaženie Sebastiena Loeba neprerušila ani Argentínska rallye. Jeho neuveriteľná séria pokračuje: vyhral všetkých päť tohtoročných súťaží seriálu majstrovstiev sveta a v kariére zaznamenal 52. víťazstvo. Nájde sa niekto, kto päťnásobného majstra sveta porazí?

Argentínska rallye

Už úvod na štadióne v Cordobe vyšiel najlepšie úradujúcemu majstrovi sveta Francúzovi Loebovi s Citroënom C4. V prológu 2,4 km dlhom porazil o jednu desatinu sekundy svojho najväčšieho rivala v boji o titul Fína Hirvonena na Focuse a dal tak najavo, že aj z Argentíny by chcel odchádzať ako víťaz a v tejto sezóne neporazený. Druhý test prvého dňa však vyhral druhý jazdec Fordu, Latvala. Do výsledkovej listiny sa ako víťaz zapísal aj Dani Sordo s druhým Citroënom C4. Po prvom dni sa ustálilo poradie Sordo, Hirvonen a tretí Loeb so stratou vyše 16 sekúnd na prvého Sorda.

Na kamenistej, prašnej a veľmi náročnej trati sa v druhej etape očakávaný nápor Hirvonena nedostavil, aj keď 142 km a deväť rýchlostných skúšok malo patriť viac jemu ako Loebovi, ktorému viac sedí asfalt. Loeb to však myslel inak, vyhral prvé štyri rýchlostné skúšky a dostal sa na čelo priebežnej klasifikácie pred Hirvonena. Potom však zasiahla vyššia moc, motor Hirvonenovho Focusa sa začal prehrievať a dohode so šéfom tímu Hirvonen zo súťaže odstúpil. Druhú priečku tak zaujal Sordo. Od tohto momentu bolo nad slnko jasné, že Sordo bude kryť Loebovi chrbát a víťazom Argentínskej rallye, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, bude práve Loeb.

Argentínska rallye
Starší z bratov Solbergovcov, Henning, si prišiel do Argentíny po prvé pódiové umiestnenie

V nedeľu, tretí a záverečný deň rallye už čakalo na jazdcov posledných 48 km meraných testov. Loeb nič neriskoval a jazdil v pohode. Problémy s motorom začal mať druhý pilot Fordu Latvala. Keď potom mechanici problém Latvalovho auta zažehnali, začal mladý Fín zrýchľovať, na lepšie ako šieste miesto to však už nebolo. A tak Citroëny Loeba a Sorda pohodlne išli za prvým a druhým miestom. Tretí skončil Henning Solberg. Na tom už nič nezmenil ani záverečný krátky rýchlostný test pred naplneným štadiónom. Loeb vystúpil na najvyšší stupienok v Argentíne v tomto roku už piaty raz za sebou.

Citroën odchádzal z Argentíny spokojný. V tabuľke priebežného poradia vedie Loeb s 50 bodmi pred Sordom, ktorý má 31 bodov a Hirvonenom, ktorý napriek jednej nedokončenej súťaži získal 30 bodov a je tretí. Citroën si polepšil aj v Pohári konštruktérov, kde vedie priebežné poradie s 82 bodmi. Druhý Ford má 39 bodov, tretí Stobart má o dva body menej.

Nespokojný bol bývalý majster sveta Petter Solberg, súkromník z Nórska, ktorý približne dvadsať kilometrov pred cieľom musel zo súťaže odstúpiť z úžasného tretieho miesta, keď jeho postaršia Xsara stratila tlak v palivovom systéme. Radoval sa však jeho starší brat Henning, ktorý svojho Focusa doviedol na stupeň víťazov, ktoré mal už takmer isté jeho brat. Šťastný bol aj domáci matador Villagra, keď skončil štvrtý a získal najlepšie umiestnenie v kariére.

Argentínska rallye
Malcom Wilson skončil v Argentíne piaty, pri troche šťastia mohol byť o stupienok vyššie

Piaty v cieli, Brit Wilson, sa síce tešil z piateho miesta, ale práve v Argentíne mieril o stupienok vyššie, v čom mu zabránili problémy s tlmičom jeho Focusa a klesol zo štvrtej priečky na piatu. Veľa šťastia nestretlo v Argentíne ani dvojku továrenského Fordu Fína Latvalu. Napriek tomu prispel svojej značke do Pohára konštruktérov tromi bodmi. V sobotu mu "uletela" kapota, pichol pneumatiku a v nedeľu, pár desiatok kilometrov pred cieľom mu vypovedal poslušnosť motor. Stratil pódiové tretie miesto, ale aj tak bol rád, že sa mu podarilo vymazať nešťastný úvod sezóny, keď pre vlastné chyby a havárie nedovidel do cieľa.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta v rallye pokračuje šiestym podujatím na Sardínii 20. až 24. mája.

Výsledky Argentínskej rallye

1. S. Loeb 3:57:40,3 hod
2. D. Sordo +1:13,1 min
3. H. Solberg +4:04,1
4. F. Villagra +5:59,7
5. M. Wilson +6:10,9
6. J. Latvala +9:50,0
7. S. Ogier +20:55,1
8. N. Al-Attiyaah +23:11,6
9. J. Marchetto +23:34,3
10. M. Ligato +25:24,5

Priebežné poradie jazdcov

1. S. Loeb 50 bodov
2. D. Sordo 31
3. M. Hirvonen 30
4. H. Solberg 20
5. P. Solberg 14
6. M. Wilson 12
7. J. Latvala 9
8. F. Villagra 9
9. S. Ogier 5
10. C. Atkinson 4
11. C. Rautenbach 3
12. K. Al Qassimi 3

Priebežné poradie tímov

1. Citroën 82 bodov
2. Ford 43
3. Stobart 37
4. Citroën Junior 13
5. Munchi's 12

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.