Aj v Turecku kraľoval Loeb

Nedeľa, 18 apríl 2010

Francúz Sebastien Loeb vyhral zo štyroch tohtoročných rallye tri a víťazstvom poslednej v Turecku zaznamenal hatrik a celkom už 57. víťazstvo v kariére. Zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta na 40 bodov. Jeho najväčšiemu súperovi Mikkovi Hirvonenovi z Fínska nevyšla ani turecká rallye podľa predstáv a skončil tretí. Druhý v cieli bol nórsky jazdec Petter Solberg, ktorý má konečne po viacerých sezónach konkurencieschopné auto a v tento sezóne už tretí raz po sebe vystúpil na stupeň víťazov. Hneď aj pripomenul, že takto plní svoje predsavzatie bojovať v tomto roku o titul majstra sveta.

Sebastien Loeb
Jeden z tých kratších skokov Sebastiena Loeba, ten najdlhší meral až 85 metrov

Aby naň dosiahol, musel by prekonať niekoľko prekážok. Určite najväčšou je šesťnásobný majster sveta Loeb, ktorý vyhráva jednu súťaž za druhov a s obhajobou titulu to myslí viac ako vážne. Titul by rád získal aj Hirvonen, ktorému k nemu chýbalo v minuloročnej sezóne skutočne málo, resp. trošku viac šťastia. Sú tu však aj ďalší "strelci", ako mladý Francúz Ogier, Fín Latvala, či Španiel Sordo. A je tu ešte niekto ďalší – Kimi Räikkönen, bývalý majster sveta z formuly 1, ktorého prvá sezóna v rallye začína naberať správny smer a ktorý v Turecku skončil piaty. Všetkým však chýbajú väčšie skúseností a aj účinnejšie brzdy pri krotení jazdeckých vášní. A tak nezvratným faktom ostáva, že Loeb, Hirvonen a Petter Solberg sú tí traja, z ktorých jeden by sa mal stať tohtoročným majstrom sveta.

V Turecku poradím dosť zamiešalo karty počasie. V noci na nedeľu lejak spôsobil, že dve úvodné rýchlostné skúšky museli organizátori vypustiť, ale aj ďalšie boli rozbahnené a nebezpečne šmykľavé. Doplatili na to Ogier i Sordo, ale ďalší jazdci. Obaja značne poškodili svoje vozy, ale Ogier mohol aspoň pokračovať, kým Sordo, ktorý útočil na Hirvonena, musel odstúpiť. Haváriám sa nevyhli ani ďalší jazdci, napríklad Fín Latvala, ktorý najmä preto bol v cieli až ôsmy. Nehode sa nevyhol ani Hirvonen, ktorému sa do cesty postavila skala a následne prerazil aj pneumatiku. Tureckej rallye však nechýbali ani krásne momenty. Jedným z naj bol určite Loebov skok na jednom z horizontov, keď doskočil do vzdialenosti skokana na lyžiach – letel vzduchom neuveriteľných 85 metrov. Takže – prečo sú rallye tak krásne?!

Piatou časťou trinásťdielneho seriálu bude Rallye Nový Zéland, a to už od 7. do 9. mája tohto roku.

Výsledky Rallye Turecka

1. Loeb/ElenaNem./Citroën C43:01:38,7 hod
2. P. Solberg/MillsNór./Citroën C4+54,5 s
3. Hirvonen/LehtinenFín./Ford Focus+1:43,4 min
4. Ogier/IngrassiaFranc./Citroën C4+3:46,0
5. Räikkönen/LindströmFín./Citroën C4+6:44,3
6. Villagra/DiazArg./Ford Focus+7:56,7
7. Wilson/MartinV. Brit./Ford Focus+8:29,8
8. Latvala/AntillaFín./Ford Focus+19:44,2
9. Kuipers/MiclotteHol./Ford Fiesta+23:22,2
10. Burkart/KachelNem./Suzuki Swift+27:04,7

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)

1. Loeb93 bodov
2. Petter Solberg53
3. Mikko Hirvonen52
4. Jari-Matti Latvala47
5. Sébastien Ogier45
6. Dani Sordó24
7. Matthew Wilson22
8. Federico Villagra20
9. Henning Solberg18
10. Kimi Räikkonën14

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Citroën126 bodov
2. Ford111
3. Citroën Junior Team75
4. Stobart56
5. Munchi's26

Autor: J. Goldberger
Foto: rallybuzz
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.