Nedeľa, 18 apríl 2010
Francúz Sebastien Loeb vyhral zo štyroch tohtoročných rallye tri a víťazstvom poslednej v Turecku zaznamenal hatrik a celkom už 57. víťazstvo v kariére. Zvýšil svoj náskok v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta na 40 bodov. Jeho najväčšiemu súperovi Mikkovi Hirvonenovi z Fínska nevyšla ani turecká rallye podľa predstáv a skončil tretí. Druhý v cieli bol nórsky jazdec Petter Solberg, ktorý má konečne po viacerých sezónach konkurencieschopné auto a v tento sezóne už tretí raz po sebe vystúpil na stupeň víťazov. Hneď aj pripomenul, že takto plní svoje predsavzatie bojovať v tomto roku o titul majstra sveta.
Aby naň dosiahol, musel by prekonať niekoľko prekážok. Určite najväčšou je šesťnásobný majster sveta Loeb, ktorý vyhráva jednu súťaž za druhov a s obhajobou titulu to myslí viac ako vážne. Titul by rád získal aj Hirvonen, ktorému k nemu chýbalo v minuloročnej sezóne skutočne málo, resp. trošku viac šťastia. Sú tu však aj ďalší "strelci", ako mladý Francúz Ogier, Fín Latvala, či Španiel Sordo. A je tu ešte niekto ďalší – Kimi Räikkönen, bývalý majster sveta z formuly 1, ktorého prvá sezóna v rallye začína naberať správny smer a ktorý v Turecku skončil piaty. Všetkým však chýbajú väčšie skúseností a aj účinnejšie brzdy pri krotení jazdeckých vášní. A tak nezvratným faktom ostáva, že Loeb, Hirvonen a Petter Solberg sú tí traja, z ktorých jeden by sa mal stať tohtoročným majstrom sveta.
V Turecku poradím dosť zamiešalo karty počasie. V noci na nedeľu lejak spôsobil, že dve úvodné rýchlostné skúšky museli organizátori vypustiť, ale aj ďalšie boli rozbahnené a nebezpečne šmykľavé. Doplatili na to Ogier i Sordo, ale ďalší jazdci. Obaja značne poškodili svoje vozy, ale Ogier mohol aspoň pokračovať, kým Sordo, ktorý útočil na Hirvonena, musel odstúpiť. Haváriám sa nevyhli ani ďalší jazdci, napríklad Fín Latvala, ktorý najmä preto bol v cieli až ôsmy. Nehode sa nevyhol ani Hirvonen, ktorému sa do cesty postavila skala a následne prerazil aj pneumatiku. Tureckej rallye však nechýbali ani krásne momenty. Jedným z naj bol určite Loebov skok na jednom z horizontov, keď doskočil do vzdialenosti skokana na lyžiach – letel vzduchom neuveriteľných 85 metrov. Takže – prečo sú rallye tak krásne?!
Piatou časťou trinásťdielneho seriálu bude Rallye Nový Zéland, a to už od 7. do 9. mája tohto roku.
Výsledky Rallye Turecka
1. Loeb/Elena | Nem./Citroën C4 | 3:01:38,7 hod |
2. P. Solberg/Mills | Nór./Citroën C4 | +54,5 s |
3. Hirvonen/Lehtinen | Fín./Ford Focus | +1:43,4 min |
4. Ogier/Ingrassia | Franc./Citroën C4 | +3:46,0 |
5. Räikkönen/Lindström | Fín./Citroën C4 | +6:44,3 |
6. Villagra/Diaz | Arg./Ford Focus | +7:56,7 |
7. Wilson/Martin | V. Brit./Ford Focus | +8:29,8 |
8. Latvala/Antilla | Fín./Ford Focus | +19:44,2 |
9. Kuipers/Miclotte | Hol./Ford Fiesta | +23:22,2 |
10. Burkart/Kachel | Nem./Suzuki Swift | +27:04,7 |
Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 13 podujatí)
1. Loeb | 93 bodov |
2. Petter Solberg | 53 |
3. Mikko Hirvonen | 52 |
4. Jari-Matti Latvala | 47 |
5. Sébastien Ogier | 45 |
6. Dani Sordó | 24 |
7. Matthew Wilson | 22 |
8. Federico Villagra | 20 |
9. Henning Solberg | 18 |
10. Kimi Räikkonën | 14 |
Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)
1. Citroën | 126 bodov |
2. Ford | 111 |
3. Citroën Junior Team | 75 |
4. Stobart | 56 |
5. Munchi's | 26 |
Foto: rallybuzz