Rozhovor s Miroslavom Abrahámom

Sobota, 28 august 2010

Miroslav Abrahám mladší sedlá pretekárske štvorkolky i automobily. Približne pred týždňom pred pretekmi o Cenu Slovenska sme s ním pohovorili o pretekárskych plánoch Abraham Racing Teamu, za ktorý jazdí.

Miroslav Abrahám
Miroslav Abrahám mladší presedlal zo štvorkoliek na cestné pretekárske automobily. Ani na štvorkolky však nezanevrel a aj s nimi má veľké plány.

Donedávna ste jazdili na štvorkolkách, potom ste presedlali na cestné automobily. Čo vás k tomu viedlo?

Mal som zranenú ruku, nemohol som jazdiť na štvorkolke, a keďže ma to stále ťahá na pretekárske dráhy, obstaral som si auto a mohol som opäť pretekať.

Mohli by ste nám predstaviť svoj pretekársky stroj?

Škoda Fabia 2000, továrenský automobil s dvojlitrovým motorom. Karoséria je z kevlaru, teda celý automobil je poriadne odľahčený, váži približne 700 kilogramov, výkon motora je 262 koní.

Nadchádzajúce preteky na Cene Slovenska sú po pretekoch na Pezinskej Babe vaše prvé na okruhu s týmto automobilom.

V tejto sezóne som to skúsil na pretekoch do vrchu na Dobšinskom kopci. To ešte na požičanom Fiate Seicento. Aj ďalšie preteky boli opäť do vrchu - na Pezinskej Babe, to už na Škode 2000. Neboli pre mňa príliš vydarené, v prvej jazde mi nesadli pneumatiky. Druhá jazda sa išla na vode, to už bolo lepšie, ale na dobré umiestnenie to však nestačilo.

Teraz ste pred prvými vážnejšími pretekmi, Cenou Slovenska. Čo si od nich sľubujete?

Cena Slovenska je pre mňa veľká výzva. Prvé veľké preteky na perfektne pripravenom aute. Uvidím, na čo máme.

Aké ďalšie preteky vás ešte v tomto roku čakajú?

Najbližšie sú v Maďarsku na Pannóniaringu koncom augusta ako ďalšie preteky majstrovstiev Slovenska. Do tohto seriálu sú zaradené aj preteky v Brne na Masarykovom okruhu. Ak by obe tieto podujatia dopadli podľa očakávania, potom by som si možno išiel zajazdiť DMV Touringcup Championship na taliansku Monzu.

Na aké umiestnenia si trúfate v tejto sezóne?

V jednotlivých pretekoch do piateho miesta medzi jazdcami zo Slovenska vo svojej kategórii a celkovo do desiateho miesta.

S akými ambíciami budete vstupovať do novej sezóny?

Náš tím by sa mal zúčastniť európskeho seriálu DMV Touringcup Championship. Okrem toho odjazdíme aj kompletný seriál majstrovstiev Slovenska cestných automobilov. Nechcem vynechať ani preteky štvorkoliek a v pláne mám spolu s Ramonom Malovcom absolvovať celý európsky seriál Baja Championship Race.

Spomenuli ste štvorkolky a Ramona Malovca. Aké ciele si dávate tu?

S Ramonom Malovcom budeme tvoriť dvojicu a máme nemalé ciele. Mali by sme tvoriť dobrý tím. Cieľom je účasť na seriáli Baja a vidinou Dakar. Tu však bude všetko závisieť od toho, či sa nám podarí získať na Dakar potrebné finančné krytie. Dakar je pre náš tím jednou veľkou výzvou. Verím, že ho raz aj s Ramonom absolvujeme.

Pozn. autora: Prvý z cieľov, ktoré si Miroslav Abrahám ml. dal na túto sezónu – umiestniť sa v jednotlivých pretekoch do piateho miesta – sa mu podarilo splniť pred pár dňami na pretekoch o Cenu Slovenska na Slovakia Ringu, keď v kategórii šprint do 2000 cm³ skončil medzi jazdcami zo Slovenska piaty.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.