Piatok, 11 jún 2010
Druhé kolo seriálu MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010 v driftovaní sa konalo na asfaltovej ploche Padocku pod Pezinskou Babou, kde sa v roku 2004 začala písať história kontrolovaných šmykov. Vtedy sa tu zišlo pár nadšencov s úmyslom nechať tam stopy zo svojich pneumatík pri prvých pokusoch o riadené šmyky. Dnes je Paddock najvhodnejším miestom na drift na Slovensku.
Na sobotný popoludňajší tréning dorazilo 15 jazdcov vrátane všetkých favoritov. Potešením pre organizátorov i jazdcov bola účasť niekoľkých stoviek divákov, ktorí si parádne drifty vychutnávali v uvoľnenej atmosfére slnečného popoludnia.
Do pretekov sa v nedeľu zaregistroval rekordný počet 22 jazdcov, z toho štyria z ČR. Raritou bola slovenská premiéra novopostavenej Toyoty AE86 (len 130 koní), ktorá je legendárnym driftovým autom. Do Paddocku s ňou prišiel jazdec Robert Solga. So skromných 130 koní. Ťažil najmä z nízkej hmotnosti (800 kg) a úzkych pneumatík a bolo z toho 13.miesto v kvalifikácii.
Víťazom kvalifikácie sa stal Bratislavčan Marián Nikš na osemvalcovom BMW E36. Za ním skočili favoriti Baláž, Kolesár, Hučko a Kováčik. Marko Hučko mal v Paddocku premiéru s čerstvo dokončeným BMW E30 V8. Po dlhšom čase sa predviedol aj Košičan Roman Javorčík s BMW M3. Z 10. miesta postúpil iba 16ročný Timo Štikar – sedlal Nissan Skyline R34.
Nedeľné podujatie sa jazdilo na mokrom asfalte, čo súbojom trochu ubralo na kráse. V urputných bojoch najlepšie obstál Košičan Roman Kolesár na BMW E46 M3, keď vo finále porazil minuloročného víťaza seriálu King od Drift Slovakia Jana Baláža a pripísal si tak prvé víťazstvo. Tretí skončil Noro Kováčik na požičanom BMW od Romana Kolesára, keď porazil Tomáša Ježka na Nissane S14.
Tretie kolo seriálu MOL Dynamic – King of Drift Slovakia 2010 sa uskutoční 26. júna na letisku v Piešťanoch.
Autor: J. Goldberger