Streda, 21 november 2007
Peter Jureňa získal v tohtoročnej sezóne titul absolútneho majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.
Patrí k špičke automobilových pretekárov do vrchu. Už z minulosti ho zdobia tituly z európskych kopcov. V tohtoročnej sezóne dominoval na európskych vrchoch a stal sa vo svojej už pomerne dlhej pretekárskej kariére po prvý raz absolútnym majstrom Európy. Najmä to bol dôvod, prečo sme sa s jazdcom Matadoru Motorsport Petrom Jureňom porozprávali.
Aká bola tohtoročná sezóna?
Pre mňa bola vynikajúca aj preto, že som sa stal po prvý raz v kariére absolútnym majstrom Európy v pretekoch do vrchu. Okrem toho som získal aj absolútneho majstra Slovenska v rovnakej disciplíne. Nestáva sa to každý deň a aj preto mám z toho naozajstnú radosť.
Koľko pretekov mal tohtoročný európsky šampionát a koľko pretekov bolo treba absolvovať na zisk titulu?
Býva ich dvanásť, v tomto roku ich však bolo netradične o jeden viac, teda trinásť. Sú rozdelené na dve polovice a každá sa zvlášť započítava. Jedny preteky z každej polovice sa môžu škrtnúť. Prvá časť mala sedem, druhá šesť pretekov. Majstrovstvá Slovenska pozostávali z deviatich pretekov.
Aké boli umiestnenia v európskych pretekoch do vrchu?
Okrem dvoch pretekov, v ktorých som skončil na druhom a treťom mieste, som všetky ostatné vyhral. Mohol som si preto dovoliť dvoje pretekov v závere seriáli vynechať, keďže už po pretekoch v Ilirskej Bistrici v Slovinsku som v predstihu mal zaistený titul.
Predstavte nám automobil, ktorý sa pričinil o zisk vzácneho titulu.
Štartoval som s novým Mitsubishi Lancer Evo IX. Pod kapotou má dvojlitrový turbomotor, ktorého výkon sa odhaduje na 380 koní. Poháňa všetky štyri kolesá a má aktívny medzinápravový diferenciál riadený počítačom.
Aká bola konkurencia na európskych vrchoch?
Súperi jazdili zväčša na autách rovnakej značky a rovnakom modeli ako ja, teda na Lanceroch Evo IX. Iní jazdili na Subaru alebo BMW. V seriáli však jednoznačne dominovali automobily Lancer Evo IX od Mitsubishi.
A čo budúca sezóna?
Nové pravidlá FIA pre budúcu sezónu budú známe až v decembri, takže príprava automobilu sa bude môcť začať až potom. Oproti vlaňajšku by sa však nič nové či mimoriadne, pokiaľ ide o auto, nemalo udiať. Takže zostávam pri modeli, s ktorým som jazdil tento rok. Aj preto, že sa osvedčilo, že som si naň zvykol a že je vynikajúce. Má výborné jazdné vlastnosti i dostatočne výkonný motor.