Majster vrchov je z Púchova

Streda, 21 november 2007

Peter Jureňa získal v tohtoročnej sezóne titul absolútneho majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu.

Peter Jureňa Peter Jureňa

Patrí k špičke automobilových pretekárov do vrchu. Už z minulosti ho zdobia tituly z európskych kopcov. V tohtoročnej sezóne dominoval na európskych vrchoch a stal sa vo svojej už pomerne dlhej pretekárskej kariére po prvý raz absolútnym majstrom Európy. Najmä to bol dôvod, prečo sme sa s jazdcom Matadoru Motorsport Petrom Jureňom porozprávali.

Aká bola tohtoročná sezóna?

Pre mňa bola vynikajúca aj preto, že som sa stal po prvý raz v kariére absolútnym majstrom Európy v pretekoch do vrchu. Okrem toho som získal aj absolútneho majstra Slovenska v rovnakej disciplíne. Nestáva sa to každý deň a aj preto mám z toho naozajstnú radosť.

Koľko pretekov mal tohtoročný európsky šampionát a koľko pretekov bolo treba absolvovať na zisk titulu?

Býva ich dvanásť, v tomto roku ich však bolo netradične o jeden viac, teda trinásť. Sú rozdelené na dve polovice a každá sa zvlášť započítava. Jedny preteky z každej polovice sa môžu škrtnúť. Prvá časť mala sedem, druhá šesť pretekov. Majstrovstvá Slovenska pozostávali z deviatich pretekov.

Aké boli umiestnenia v európskych pretekoch do vrchu?

Okrem dvoch pretekov, v ktorých som skončil na druhom a treťom mieste, som všetky ostatné vyhral. Mohol som si preto dovoliť dvoje pretekov v závere seriáli vynechať, keďže už po pretekoch v Ilirskej Bistrici v Slovinsku som v predstihu mal zaistený titul.

Predstavte nám automobil, ktorý sa pričinil o zisk vzácneho titulu.

Štartoval som s novým Mitsubishi Lancer Evo IX. Pod kapotou má dvojlitrový turbomotor, ktorého výkon sa odhaduje na 380 koní. Poháňa všetky štyri kolesá a má aktívny medzinápravový diferenciál riadený počítačom.

Aká bola konkurencia na európskych vrchoch?

Súperi jazdili zväčša na autách rovnakej značky a rovnakom modeli ako ja, teda na Lanceroch Evo IX. Iní jazdili na Subaru alebo BMW. V seriáli však jednoznačne dominovali automobily Lancer Evo IX od Mitsubishi.

A čo budúca sezóna?

Nové pravidlá FIA pre budúcu sezónu budú známe až v decembri, takže príprava automobilu sa bude môcť začať až potom. Oproti vlaňajšku by sa však nič nové či mimoriadne, pokiaľ ide o auto, nemalo udiať. Takže zostávam pri modeli, s ktorým som jazdil tento rok. Aj preto, že sa osvedčilo, že som si naň zvykol a že je vynikajúce. Má výborné jazdné vlastnosti i dostatočne výkonný motor.

Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.