Katriňák a Jakeš pred Dakarom

Utorok, 01 január 2008

Na Silvestra, dva dni pred odchodom na Rallye Lisabon-Dakar, sme zastihli Jaroslava Katriňáka i Ivana Jakeša pri tom, ako balia posledné kufre pred takmer desaťtisíc kilometrov dlhou súťažou naprieč Afrikou.

Jaroslav Katriňák Jaroslav Katriňák

S akým predsavzatím chce Jaroslav Katriňák vkročiť do nového roku?

Určite s tým, aby som bol zdravý, aby som mal aj trošku šťastia v živote i športe. Druhého januára letíme aj s Ivanom Jakešom do Lisabonu a piateho januára nás už čaká štart do Dakaru, takže všetky myšlienky letia teraz týmto smerom.

Prvé etapy budú "oťukávacie", alebo pôjdete hneď naostro?

Určite budú opatrné, aj keď som na Dakare štartoval už päťkrát a teda viem, čo ma tu čaká. V úvodných etapách pôjdem tak, aby som neurobil väčšiu jazdeckú chybu. V ďalších budem potom zrýchľovať. Dúfam, že sa mi vyhnú zranenia a že dobre pôjde aj môj nový motocykel KTM 690 RR, ktorý bude mojim spoločníkom na celej trase z Lisabonu do Dakaru.

Pôjdete opäť s Ivanom Jakešom. Je to výhoda?

Je to najmä psychická výhoda, keď človek vie, že na trati nie je sám. Ak bude treba, pomôžeme si.

Na koho pomoc sa budete najviac spoliehať?

V sprievode budem mať brata Rasťa, šéfa tímu Františka Mička a dvoch mechanikov z Bratislavy.

Koľko etáp a kilometrov vás na tohtoročnom Dakare čaká?

Celkom štrnásť etáp a zhruba, bez pár kilometrov, ich bude desať tisíc.

Jaroslav Katriňák

Tešíte sa na tohtoročný, pre vás už piaty Dakar?

Teším sa na kamarátov, s ktorými som jazdieval enduro v seriáli majstrovstiev sveta, ktorých tu stretávam, najmä však na samotnú súťaž. Aj na prvé etapy a na to, ako medzi Lisabonom a Dakarom zúročím kilometre najazdené v príprave.

Ktoré etapy alebo úseky trate vám najviac vyhovujú?

Trať je každý rok iná, takže vyberať sa nedá. Mne osobne vyhovujú čisté piesky napríklad v Mauretánii, tam sa mi ide celkom dobre.

A ktoré etapy či povrchy sú, naopak, najhoršie, alebo najnepríjemnejšie?

Určite etapy na území Maroka, kde je trať kamenistá, tvrdá, kde hrozia nebezpečné pády a kde sa aj veľmi ničia motorky.

S akým štartovým číslom vyrazíte 5. januára na trať, aby sme vás mohli sledovať a aspoň symbolicky fandiť pri sledovaní televíznych prenosov?

Bude to číslo deväť, podľa umiestnenia z ostatného Dakaru 2007.

S akým predsavzatím, resp. cieľom odchádzate na tohtoročný Dakar?

Dôjsť do cieľa v Dakare. To predovšetkým. A ak sa nevyskytnú mimoriadne problémy a bude všetko fungovať ako má, tak sa budem usilovať o čo najlepší výsledok. Aby som bol spokojný ja, ale aj ľudia z Environ moto teamu a zo Slovnaftu, ktorí mi pomáhajú a ktorí venovali tomuto štartu veľa času i nevyhnutné prostriedky.

Ivan Jakeš Ivan Jakeš

Ivan Jakeš

odštartuje v Lisabone s číslom 166. S takým vysokým číslom preto, lebo v roku 2007, ktorý bol jeho prémiovým štartom na tejto náročnej rallye, pre poruchu motocykla do cieľa v Dakare nedošiel.

Chystáte sa na rozlúčku so starým rokom?

Práve teraz nakladám veci, ktoré poputujú zajtra do Lisabonu autom. Druhého januára sa stretnem s Jarom Katriňákom na letisku, odkiaľ potom letíme do Lisabonu.

Ako ste pripravený?

Myslím, že dobre.

Čo očakávate od tohtoročného Dakaru?

Dobre odštartovať v prológu a potom splniť si to, čo sa mi nepodarilo v predchádzajúcom ročníku – prísť do cieľa v Dakare. Urobím na trati všetko, takže dúfam aj v šťastný záver.

Čo si sľubujete od prípadnej spolupráce s Jarom Katriňákom?

Ak bude potrebná, určite si pomôžeme.

Aký povrch trate vám viac vyhovuje, saharský piesok alebo vyprahnutý kamenistý terén?

Osobne mám radšej "šutre" ako piesok. Tam sa však nedá vyberať. Ale ani piesok mi nerobí vážnejší problém.

Čoho sa budete chcieť najviac vyvarovať?

Určite pádov, pretože spadnúť na kameňoch ...

Čo bude podľa vás najťažšie?

Absolvovať prvých sedem etáp a dočkať sa dňa odpočinku. Aj ďalej to bude náročné, ale túto časť považujem pre úspešné zvládnutie náročnej takmer desaťtisíc kilometrovej trate za kľúčovú.

Autor: J. Goldberger
Foto: SMF
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.