Utorok, 17 apríl 2018
Sezóna FIA WTCR pre jediného slovenského zástupcu Mateja Homolu odštartovala prvým pretekárskym dňom počas predchádzajúceho víkendu v marockom Marakéši.
Afrika dávala nádej na slnečný víkend, no sobotňajšie ráno ukázalo opačnú tvár. Na teplomery 11-stupňov a k tomu dážď poznačili obidva voľné tréningy. Homolov tím počítal so slnečným a teplým počasím, ale z dvoch tréningov bolo len hľadanie toho správneho nastavenia auta. Mladý slovenský pretekár prvé preteky po viacnásobných kontaktoch s autami iných jazdcov nedokončil.
Na ďalší deň, v nedeľu, ho čakalo ďalších dvoje pretekov. Ešte predtým kvalifikácie a boj o čo najlepšie postavenie na štarte. Samotný pretekár túžil v nedeľňajších pretekoch zložiť reparát za prvé neúspešné preteky.
V nedeľu už nad okruhom v Marakéši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli výrazne lepšie. Náš jazdec vyštartoval do kvalifikácie s odhodlaním zajazdiť čo najlepšie časy, no napriek výrazným zmenám nastavení a množstva práce, ktorú odviedol tím počas noci, to nestačilo na lepšie ako 16. miesto na štarte oboch pretekov, na 9. miesto však slovenskému pretekárovi chýbalo len 0,122 sekundy.
Prvé preteky v nedeľu boli veľmi dramatické, došlo k viacerým kontaktom, no nášmu jazdcovi sa podarilo tým väčším sa vyhnúť. V jeden moment sa pohyboval na 12. mieste, v cieli nakoniec obsadil 13. priečku.
V druhých pretekoch sa Matej Homola už 15. kole dostal z o 16. na 12. miesto. Po kolízii s jedným z jazdcov, ktorý potom skončil v bariérach, vyšiel na trať safety car. Auto nášho jazdca bolo poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu si ubránil už druhé 13. miesto v Marakéši.
"Musíme auto lepšie doladiť. Veď na prvú desiatku nestrácame veľa, ale na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami, neisté jazdné vlastnosti a nedotáčavosť v takmer všetkých zákrutách pretrvávajú, čo mi bráni dosiahnuť lepšie umiestnenia" povedal po druhých pretekoch v Marakéši Matej Homola.
Najbližšie preteky seriálu WTCR čakajú Mateja Homolu 29. apríla na maďarskom okruhu Hungaroring.
Autor: J. Goldberger