Homola v Marakéši: Striedavo oblačno

Utorok, 17 apríl 2018

Sezóna FIA WTCR pre jediného slovenského zástupcu Mateja Homolu odštartovala prvým pretekárskym dňom počas predchádzajúceho víkendu v marockom Marakéši.

Homola1
Matej Homola a jeho peugeot v jednej zo zákrut na trati v marockom Marakéši

Afrika dávala nádej na slnečný víkend, no sobotňajšie ráno ukázalo opačnú tvár. Na teplomery 11-stupňov a k tomu dážď poznačili obidva voľné tréningy. Homolov tím počítal so slnečným a teplým počasím, ale z dvoch tréningov bolo len hľadanie toho správneho nastavenia auta. Mladý slovenský pretekár prvé preteky po viacnásobných kontaktoch s autami iných jazdcov nedokončil.

Na ďalší deň, v nedeľu, ho čakalo ďalších dvoje pretekov. Ešte predtým kvalifikácie a boj o čo najlepšie postavenie na štarte. Samotný pretekár túžil v nedeľňajších pretekoch zložiť reparát za prvé neúspešné preteky.

V nedeľu už nad okruhom v Marakéši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli výrazne lepšie. Náš jazdec vyštartoval do kvalifikácie s odhodlaním zajazdiť čo najlepšie časy, no napriek výrazným zmenám nastavení a množstva práce, ktorú odviedol tím počas noci, to nestačilo na lepšie ako 16. miesto na štarte oboch pretekov, na 9. miesto však slovenskému pretekárovi chýbalo len 0,122 sekundy.

Prvé preteky v nedeľu boli veľmi dramatické, došlo k viacerým kontaktom, no nášmu jazdcovi sa podarilo tým väčším sa vyhnúť. V jeden moment sa pohyboval na 12. mieste, v cieli nakoniec obsadil 13. priečku.

Homola2
Slovenský jazdec v prestávke pretekov nezabúda na "palivo" pre vlastné telo

V druhých pretekoch sa Matej Homola už 15. kole dostal z o 16. na 12. miesto. Po kolízii s jedným z jazdcov, ktorý potom skončil v bariérach, vyšiel na trať safety car. Auto nášho jazdca bolo poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu si ubránil už druhé 13. miesto v Marakéši.

"Musíme auto lepšie doladiť. Veď na prvú desiatku nestrácame veľa, ale na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami, neisté jazdné vlastnosti a nedotáčavosť v takmer všetkých zákrutách pretrvávajú, čo mi bráni dosiahnuť lepšie umiestnenia" povedal po druhých pretekoch v Marakéši Matej Homola.

Najbližšie preteky seriálu WTCR čakajú Mateja Homolu 29. apríla na maďarskom okruhu Hungaroring.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5