Homola v Jarame v predposledných pretekoch seriálu TCR tretí

Pondelok, 09 november 2020

Seriál TCR Europe cestovných automobilov ukončili dva preteky na španielskom okruhu Jarame. Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola skončil v prvých pretekoch na treťom mieste, v druhých obsadil jedenáste miesto a v konečnom hodnotení seriálu mu patrí siedma priečka.

1-Homola-Jarama

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

1-Homola-Jarama 2-Homola-Jarama 3-Homola-Jarama
Autor: J. Goldberger
Foto: (hom)
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.