Dakar: bravo Ivan Jakeš

Pondelok, 19 január 2009

Najťažší Dakar je už históriou. Historickým faktom je aj skutočnosť, že z doterajších tridsať jeden ročníkov, od roku 1979, to bola najťažšia diaľková rallye, akú kedy motocykle, automobily, štvorkolky a kamióny absolvovali. Aj keď na africkom kontinente to bolo veľmi náročné, v Argentíne a Chile, kam rallye z bezpečnostných dôvodov premiestnili, bola v mnohých jej častiach doslova peklom.

Cyril Despres

O tom, že tohtoročný Dakar nebol prechádzkou ružovou záhradou, svedčí aj fakt, že z tých, ktorý sa postavili na štart 31. ročníka Rallye Dakar, prešla cieľom sotva tretina. Argentínske a čílske peklo, extrémne rýchle a prašné cesty, náročné prejazdy cez pohorie Ánd a suché piesky púšte Atacuma, si aj v tomto roku, žiaľ, vyžiadali svoje obete. Už v úvodných etapách zaplatil životom francúzsky motocyklový jazdec, neskôr sa ťažko zranil ďalší, ktorému sa však nehodu podarilo prežiť.

Marc Coma, Cyril Despres Rallye Dakar

Cieľ v argentínskom Buenos Aires po štrnástich vyčerpávajúcich etapách, počas ktorých náročné trate vysali z jazdcov takmer všetku silu, bol pre všetkých vytúženým vykúpením. Napriek enormným výkonom na trase, keď museli odjazdiť za štrnásť dní vyše deväť tisíc kilometrov, v niektorých etapách za deň aj viac ako osemsto, napriek vyčerpaniu z jazdy, ale aj z nedostatku spánku, každý mal v cieli úsmev na tvári, radosť v očiach a zaslúžený pocit šťastia pri srdci.

Rallye Dakar Rallye Dakar

Veľmi ťažké a jazdecky i fyzicky náročné podujatie absolvoval aj slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš. Na štart nastupoval so skromným cieľom prísť do cieľa v Buenos Aires. Mal aj smolu a nevyhol sa ani technickým problémom, najmä v úvodných etapách, schytal viachodinovú penalizáciu, ktorá ho odsunula ďaleko dozadu vo výsledkovej listine. Nevzdával sa však a najmä v záverečných etapách sa slovenský endurový reprezentant predviedol v skvelom svetle, keď v silne nabitom štartovom poli prechádzal cieľom hneď za prvou desiatkou najlepších. A čo je podstatné, len s malou časovou stratou. Ovládol ťažkú čílsku i argentínsku krajinu i zložitú navigáciu, a ak by do konca zostávalo ešte niekoľko etáp, určite by sa v ich cieli klasifikoval v desiatke najlepších.

Rallye Dakar

Ivan Jakeš splnil v Argentíne a Čile, na "novom Dakare", svoje predsavzatie prísť do cieľa. Skončil na celkovom 43. mieste spomedzi tých 113, ktorý z približne 350 členného štartového pola preťali cieľovú pásku v poslednej 14. etape. Nebyť smolného začiatku, bolo by jeho umiestnenie určite aspoň v prvej dvadsiatke. Svojou húževnatosťou a bojovnosťou dosiahol však skvelý úspech. Osamotený v jazdeckom poli, v ktorom mu určite chýbal zo zdravotných dôvodov Dakarom ostrieľaný Jaroslav Katriňák. Zato nechýbala pomoc a spolupráca s českým tímom Davida Pabišku, za ktorý jazdil. Aj vďaka tomu reprezentoval Slovensko skvele. Bravo Ivan!

Výsledky Rallye Dakar

Motocykle - konečné poradie

1. Marc ComaŠpan./KTM 690 Rally52:14:33 hod
2. Cyril DespresFranc./KTM 690 Rally+1:25:38 hod
3. David FretigneFranc./Yamaha+1:38:56 hod
4. David CasteuFran./KTM 690 Rally+2:17:54 hod
5. Helder RodriguezPort./KTM690 Rally+2:22:11 hod
6. Pal Anders UllevalseterNór./KTM 690 Rally+2:25:02 hod
7. Jordi ViladomsŠpan./KTM 690 Rally+2:28:29 hod
8. Frans VerhoevenHol./KTM 690 Rally+2:50:39 hod
9. Henk KnuimanHol./KTM 690+3:22:41 hod
10. Paulo GoncalvesHol./Honda CRF 450X+4:12:42 hod
...
43. Ivan JakešSlovensko/KTM 690 Rally Replica+16:55:56 hod

Automobily – konečné poradie

1. De Villiers / Von ZitzewitzVolkswagen Motorsport Volkswagen48:10:57 hod
2. Miller / PitchfordVolkswagen Motorsport Volkswagen+ 8:59 min
3. Gordon / GriderTeam Dakar USA Hummer+ 1:46:15 hod
4. Tollefsen / EvansOverdrive Racing Nissan+ 6:04:34 hod
5. Holowczyc / FortinOrlen Team Nissan+ 6:37:49 hod
6. Depping / GotschalkVolkswagen Motorsport VW+ 8:43:29 hod
7. Zapletal / OuerdničekOffroadsport.cz Mitsubishi+ 11:03:08 hod
8. Novitsky / TyupenkinX-Raid Russia BMW+ 13:15:13 hod
9. Chicherit / BaumelX-Raid GMBH BMW+ 14:49:49 hod
10. Roma / Cruz SeneraRepsol Mitsubishi Rallyart Mitsubishi+ 17:27:46 hod

Štvorkolky – konečné poradie

1. J. MacháčekKM Racing Yamaha68:22:06 hod
2. M. PatronelliBRP Can-Am Team Can-Am+ 2:34:00 hod
3. R. SonikATV Polska Yamaha+ 7:42:34 hod
4. H. DeltrierPolaris Racing Polaris+ 11:13:31 hod
5. O. BražinaBodro Team Yamaha+ 15:59:51 hod
6. C. AvendanoSuzuki Motorrad Suzuki+ 16:44:15 hod
7. E. CarliniPolaris Racing Polaris+ 25:10:45 hod
8. E. KraftPolaris Racing Polaris+ 26:12:39 hod
9. O. PottierMD Rallye Sport Can-Am+ 40:20:38 hod
10. J. PenaJM Pena Yamaha+ 46:46:05 hod

Kamióny – konečné poradie

1. Kabirov/Belysev/MokejevKamaz-Master Kamaz49:34:46 hod
2. Chagin/Savostin/NikolajevKamaz-Master Kamaz+3:39 min
3. De Rooy/Colsoul/Van MelisDe Rooy Ginaf+ 59:56 min
4. Mardejev/Mizjukajev/MardejevKamaz-Master Kamaz+ 6:46:30 hod
5. Echter/Ruf/KleinMAN Race MAN+ 7:19:41 hod
6. De Azvedo/Justo/MartinecPetrobras Tatra+ 8:19:52 hod
7. Vila Roca/Torrellardona/BusomsEpsilon Team Mercedes-Benz+ 16:06:40 hod
8. Van Ginkel/Tusterman/De RooyGinaf Rally Power Ginaf+ 16:29:47 hod
9. Juvanteny/Criado/RomanEpsilon Team MAN+ 19:53:54 hod
10. Szaller/Pocsik/CsitariP&T Racing Team MAN+ 20:27:01 hod

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.