Streda, 01 jún 2011
"Bezlimitná" Dacia Duster je pripravená zúčastniť sa najprestížnejších pretekov do vrchu na svete a pokoriť Pikes Peak v Colorade v USA. Dacia sa na týchto pretekoch zúčastní s upraveným špeciálom s motorom vyladeným na výkon 850 koní. Za jeho volant si sadne trojnásobný víťaz pretekov Trophée Andros na ľade Jean-Philippe Dayraut, ktorého cieľom je na Pekes Peaku zvíťaziť.
Dacia rozhodnutím zúčastniť sa pretekov do vrchu Pikes Peak vyvolala značný rozruch v motoristickom svete. Aj v nedávnej minulosti sa Dacia so špeciálne upraveným modelom stala hviezdou pretekov. Bolo to na ľade a aj vtedy za volantom sedel Jean-Philippe Dayraut, ale aj bývalý majster sveta formuly 1 Alain Prost.
Dacia Duster s prívlastkom No Limit je výnimočné, extrémne a výkonné auto. Vyrobili ho tímy Tork Engineering (dizajn, výroba, zhotovenie, vývoj) a Sodemo (motor) v spolupráci so športovou divíziou Renault Sport Technologies, ktorá má jedinečné skúsenosti so športovým motorizmom.
Dacia Duster No Limit zodpovedá špecifickým regulám amerických pretekov v triede Unlimited, ktorá nemá žiadne rozmerové ani výkonové obmedzenia. Neexistujú tu obmedzenia ako minimálna hmotnosť, žiadne predpisy ohľadom pneumatík a dokonca ani ohľadom prevodovky či systému aerodynamiky.
Špeciál Duster má pod karosériou zo sklených vlákien rúrkový rám a špeciálne upravený 3,8litrový vidlicový šesťvalec s dvojitým prepĺňaním z Nissanu GT-R s výkonom približne 850 koní. Uložený je pred zadnou nápravou a poháňa všetky štyri kolesá. Hmotnosť špeciálu by nemala mať viac ako 900 kg. Duster No Limit má niektoré prvky karosérie vyvinuté v aerodynamickom tuneli. Obzvlášť pôsobivé je jeho zadné krídlo.
Preteky do vrchu Pikes Peak budú 26. júna 2011. Trať pretekov je dlhá takmer 20 kilometrov, má 156 zákrut a priemerné prevýšenie 7 %. Štart je v nadmorskej výške 2862 metrov a cieľ vo výške 4301 metrov. Celkové prevýšenie činí 1439 metrov.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault