Zbohom Octavia Tour I, nech žije Tour II

Streda, 10 november 2010

Jedným z hlavných pilierov značky Škoda je modelový rad Octavia. Významnú rolu tu zohrala celosvetovo úspešná jej prvá generácia vyrábaná od roku 1996. Posledná s poradovým číslom 1 442 126 uzatvára teraz výrobu tohto modelu. Modelový rad Octavie I však ďalej pokračuje aktuálnou druhou generáciou Octavia Tour.

Škoda Octavia Tour
Škoda Octavia Tour druhej generácie má podobne ako jej predchodca verzie liftback i kombi

V roku 1998 uviedla česká škodovka aj variant kombi a neskôr aj pohon všetkých štyroch kolies. V roku 2000 prešiel úspešný model modernizáciou. Octavia priniesla nové motory aj technológie, ako automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, šesťstupňová prevodovka, kotúčové brzdy aj na zadnej náprave ale aj prvky bezpečnosti ako ESP, ASR alebo EDS. Octavia tiež predstavila prvé pohonné agregáty s turbodúchadlom v histórii značky, a to benzínové aj naftové. Zlomová bola tiež technológia vstrekovania pri naftových motoroch. Došlo tu k prechodu zo vstrekovania "do komôrky" na priamy vstrek (TDI/SDI).

Octavia znamenala pre Škodu Auto aj revolúciu v dizajne. Úplne nové poňatie karosérie v podobe liftback dodnes dopĺňa bezkonkurenčný objem batožinového priestoru v tejto triede a uľahčuje jeho využitie pri nakladaní a vykladaní batožiny. Karoséria liftback sa stala jedným z poznávacích znakov tohto úspešného modelového radu.

Výroba Octavie I, v súčasnosti označovaná ako Tour, sa skončila v prvej polovici tohto roku. Len prednedávnom oznámila Škoda Auto, že pokračuje vo výrobe tohto modelu v jeho druhej generácii ako Octavia Tour II. Základom pokračovateľa novej Tour nie je úplne nový model s drahým vývojom, ale druhá generácia Octavie pred jej faceliftom. Teraz škodovka oznámila začiatok predaja novej generácie Octavie Tour. K zákazníkom sa tak dostáva osvedčený model, navyše vo veľmi výhodnej cenovej ponuke.

Nová Tour sa bude ponúkať vo verzii liftback i kombi. V ponuke budú tri motorizácie, všetky s 5stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Ide o benzínový motor s objemom 1,4 litra s výkonom 59 kW/80 k a 1,6 litra s výkonom 75 kW/102 k. Obe pohonné jednotky spĺňajú emisnú normu Euro 5. Zo vznetovej ponuky pre mimoeurópske trhy aj motor 2,0 TDI so vstrekovaním common rail s výkonom 81 kW/110 k.

Octavia Tour druhej generácie má v štandardnej výbave okrem iného airbagy vodiča a spolujazdca, ABS, posilňovač riadenia, centrálne zamykanie, elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.

Základná cena modelu Octavia Tour II vo verzii limuzína je 10 990 € a 12 490 € vo verzii kombi. Pri využití značkového financovania prostredníctvom Volkswagen finančné služby je možnosť získať Octavia Tour II za cenu už od 9 990 €.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.