Piatok, 19 január 2018
Najmenší člen rodiny SUV švédskej automobilky Volvo, kompaktné XC40, uviedlo u nás slovenské zastúpenie importéra pred dvomi mesiacmi. Oproti väčším súrodencom XC90 a XC60 sa v mnohom odlišuje svojim vzhľadom i architektúrou karosérie.
Do stále sa rozširujúcej a stále populárnejšej ponuky malých SUV a mestských crossoverov vstupuje teraz aj švédsky výrobca. Sú obľúbenou alternatívou pre svoje dynamické vlastnosti a najviac sa uplatňujú predovšetkým v mestskom prostredí. Nový model technologicky nadväzuje na svojich väčších súrodencov z radu 90 a 60, no prináša inovácie, ktoré doteraz Volvo vo svojich modeloch neponúkalo.
Novinka je dlhá 4425 mm, na šírku meria 1863 mm a vysoká je 1652 mm. Rázvor náprav 2702 mm naznačuje, že aj vnútorný priestor "malého" Švéda, navyše aj veľmi praktického, ponúkne dostatok miesta pre pohodlné cestovanie. Určite zaujme aj jazdnými vlastnosťami a bude dôstojne konkurovať modelom ako BMW X1 alebo Audi Q3, či Mercedesu GLA. Ako teda vidieť, menšie švédske SUV mieri vysoko, k čomu má aj všetky predpoklady.
Volvo XC40 sa viac približuje k segmentu SUV ako k mestským crossoverom. Typickým prvkom je celkový výška. Ale tiež svetlá výška nového švédskeho modelu, ktorá má hodnotu 21,1 centimetrov, tak typická pre segment SUV. Najmä v tomto smere vyhráva nad svojimi priamymi konkurentmi.
Nové XC40 prináša nové technológie, ktoré potešia majiteľov, prinesú väčší komfort, lepšie jazdné vlastnosti i väčšiu bezpečnosť. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na oceňované technológie bezpečnosti, konektivity a tešiť sa aj na informačno-zábavné systémy, ktoré sú známe z väčších nových vozidiel Volvo XC90 i XC60.
Pri uvedení ponúklo Volvo v novinke XC40 verzie z vrcholného portfólia nového modelu. Benzínovú verzia má pod kapotou so štvorvalcom T5 s výkonom 182 kW/248 k a krútiacim momentom 350 Nm. Naftu zastupuje biturbodiesel D4 s výkonom 140 kW/190 k a 400 Nm. Oba tieto modely spolupracujú s osemstupňovými automatickými prevodovkami Aisin. Pohon môže byť len na predné kolesá alebo na všetky štyri. Ponuku rozšíria ďalšie motory pre základné modely, pribudne tiež novovyvinutý benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 132 kW/180 k. Volvo ráta aj s hybridným a čisto elektrickým pohonom.
K bezpečnostným a asistenčným technológiám, ktoré ponúka XC40, patrí poloautonómny systém riadenia Pilot Assist, najnovšia generácia systému automatického brzdenia v meste City Safety, ochrana pred opustením jazdného pruhu, systém zmierňovania nárazov, systém upozornenia na križujúce vozidlá s funkciou automatického brzdenia a kameru so záberom 360°, ktorá pomáha pri parkovaní.
Autor: J. GoldbergerFoto: Volvo