Volvo XC40 Recharge: Prvý elektromobil švédskej znaky

Pondelok, 20 január 2020

Spoločnosť Volvo predstavila ešte v polovici októbra minulého roka prvý čistý elektromobil XC40 Recharge. Je prvým z radu elektromobilov, ktoré Volvo chystá pre nasledujúce roky.

Volvo-XC40-Recharge
Volvo XC40 Recharge – prvý plne elektrický Švéd má viac ako 400 koní

Model XC40 Recharge vychádza z najpredávanejšieho malého SUV XC40 a je prvým čisto elektrickým modelom značky. Prináša najmodernejšiu čisto elektrickú pohonnú jednotku a pohonom všetkých kolies. Dojazd vozidla na jedno nabitie je viac ako 400 km (WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor sa na 80 % kapacity nabije systémom rýchleho nabíjania za 40 minút.

Volvo má smelý plán, podľa ktorého každý aktuálny model značky príde aj ako elektrická verzia Recharge – od malého SUV XC40, cez modely radu 60 až po vlajkovú loď spoločnosti, veľké SUV XC90. Volvo je tak jediným výrobcom automobilov, ktorý pre každý model zo svojho radu ponúka aj plug-in hybridnú verziu.

Aby spoločnosť Volvo Cars pokryla očakávaný nárast dopytu po elektrických modeloch Recharge, plánuje strojnásobiť výrobnú kapacitu pre elektromobily a od roku 2020 pripraví ponuku pomenovanú Designer'sChoice pre modely Recharge s cieľom radikálne skrátiť dodacie lehoty. Volvo chce dosiahnuť, aby predaj plug-in hybridných vozidiel tvoril v roku 2020 20 % z celkových tržieb.

V priebehu nasledujúcich piatich rokov uvedie Volvo každý rok na trh čistý elektromobil, pretože do roku 2025 sa bude usilovať o to, aby 50 % celosvetového predaja tvorili elektromobily a zvyšok hybridy. Označenie Recharge sa stane ústredným názvom všetkých nabíjateľných modelov Volvo s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom.

(jGold)
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.