Štvrtok, 01 september 2011
Volvo zavádza technológiu Start-Stop aj pre modely s automatickou prevodovkou. Nová technológia je na začiatku dostupná s preplňovaným vznetovým motorom 2,0 l D3, pri ktorom znižuje objem emisií CO2 o 10 g/km a spotrebu o 0,4 l na 100 km.
Šesťstupňová automatická prevodovka s technológiou Start-Stop sa dodáva od začiatku septembra pre modely S60, V60, V70 a S80 s motorom D3. Ide o dvojlitrový vznetový motor vlastnej konštrukcie, ktorý konštruktéri švédskej automobilky odvodili od agregátu D5 (5valec, 2,4 l/215 k).
Zmenšením zdvihu valcov a znížením objemu na dva litre má nový motor výkon 163 koní. Táto zmena priniesla zníženie spotreby o 0,3 na sto kilometrov. Tento agregát nahradil 4valcový dvojliter (mal "len" 136 koní) a Volvo ho začalo používať s uvedením nového modelu S60. Teraz sa tento motor so systémom Start/Stop spája už aj s automatickou prevodovkou (doteraz len s manuálnou) a prinesie ďalšiu úsporu 0,4 l/100 km.
Doteraz systém Start/Stop ponúkalo Volvo len s manuálnou prevodovkou. Zavedenie tohto systému si vyžiadalo zosilnenie štartéra a pridanie elektrického olejového čerpadla, ktoré udrží tlak v prevodovke aj pri vypnutom motore. Teraz motor po státí, napríklad na križovatke, naštartuje v momente, kedy vodič presúva nohu z pedálu brzdy na pedál akcelerátora.
Kombinácia technológie Start-Stop s automatickou prevodovkou je teraz dostupná vo väčšine modelov Volvo. Model S60 s motorom D3, automatickou prevodovkou a systémom Start/Stop vykazuje spotrebu 5,4 l/100 km, V60 a V70 5,7 l/100 km a S80 5,6 l/100 km. Nižšie sú aj emisie CO2 – od 142 do 149 g/100 km.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor a Volvo