Pondelok, 23 júl 2018
Nová v poradí už 15. generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje v predstihu všetky najmodernejšie technológie značky.
Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 v deviatej generácii protiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako sa objavili na iných modeloch.
Sedan Crown novej generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM. Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.
Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci. Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v jazdnom pruhu a má aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.
Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je Helpnet – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota's Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom prostredníctvom multimediálneho systému vozidla.
Moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.
Ponuka pohonov zahŕňa tri – dva hybridné a jeden preplňovaný benzínový motor. Hybridný systém s 2,5-litrovým motorom má výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Ďalší Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní a elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. Tretím alternatívnym pohonom je dvojlitrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 245 koní a krútiacim momentom 350 Nm.
Autor: jGoldFoto: Toyota