Talisman, vlajková loď Renaultu

Sobota, 18 júl 2015

Renault vstupuje do strednej triedy s úplne novým modelom Talisman a jeho meno pochádza z dávnejšieho konceptu. Nový model mal veľkolepé uvedenie v Paríži ešte v pondelok 6. júla a prenášali ho v priamom prenose do sveta prostredníctvom internetu.

Renault Talisman
Renault Talisman, nová vlajková loď francúzskej automobilky, sa oficiálne predstaví vo svetovej premiére na autosalóne vo Frankfurte na jeseň tohto roku. V garáži ho záujemcovia môžu mať ešte koncom tohto roka, kedy sa Talisman dostane do predaja.

Pri predstavovaní Talismana Renault nič nehovorí o tom, aký model či modely Talisman nahrádza. Napriek tomu asi každému bolo jasné, že bude pokračovateľom modelov Laguna či Latitude. Francúzska automobilka však o žiadnej náhrade vo svojich materiáloch nič nehovorí. Proste je tu nový model, má meno Talisman a Renault mu predurčuje úspech.

Aj keď sa Laguna či Latitude v súvislosti s nástupom nového Talismana nikde nespomína, bude tým novým modelom v portfóliu francúzskej automobilky, ktorý zaplní po nich vzniknutú medzeru, aj keď druhý menovaný model sa ďalej vyrába v južnej Kórei a Rusku. Talisman je klasickým trojpriestorovým štvordverovým automobilom typu sedan.

Nový veľký Renault je dlhý 4,85 metra, na šírku meria 1,87 metra, vysoký je 1,46 metra a jeho rázvor náprav má uctyhodných 2,81 metra. Kufor má objem primeraný veľkosti auta: 608 litrov. Talisman má elegantné tvary, na celom povrchu karosérie nové línie a pôsobí svalnato. Zadným bočným dverám pribudlo tretie okienko. Maska chladiča je chrómová a predné svetlá sú v tvare písmena C, ktoré za príplatok môžu byť celé LED. Na novom modeli zaujme aj veľmi nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,27.

Pre model Talisman nachystal Renault zatiaľ tri turbodúchadlami preplňované motory, všetky s objemom 1,6 litra radu Energy s priamym vstrekovaním. Jediným zážihovým by mal byť štvorvalec TCe 200 (1618 cm³, 147 kW/200k, 320 Nm) a dopĺňať ho budú dva turbodiesle – 1,6 dCi 130 s objemom 1598 cm³ (96 kW/130k, 320 Nm) a dCi 160 (118 kW/160k, 360 Nm). Neskôr túto trojicu motorov doplnia ešte dva, jeden benzínový TCe 150 (110 kW/150k) a na naftu dCi 110 (81 kW/110k).

O prenos výkonu na kolesá sa budú starať šesťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením, ktoré budú používať všetky verzie, alebo šesťstupňový dvojspojkový automat EDC určený pre turbodieslové motory. Najvýkonnejšie benzínové motory TCe 150 a TCe 200 dostanú výhradne sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku EDC.

Hmotnosť nového Talismana by mala byť v rozmedzí 1420 až 1460 kg, čím Renault ušetril na váhe oproti iným svojim približne rovnako veľkým modelom (SUV, MPV) viac ako 200 kg, čo sa prejaví v dynamike a aktivite nového modelu.

Talisman bude mať aj riadenie všetkých kolies 4Control kombinované s aktívnym zavesením. Vodič si bude môcť vybrať z jazdných režimov Comfort, Sport, Eco, Neutral a Perso. Podľa použitého režimu sa bude meniť charakteristika tlmičov a zvuk motoru, charakteristika riadenia a ďalšie charakteristiky, ale aj osvetlenie prístrojov a interiéru.

Ručnú parkovaciu brzdu nahrádza nová elektronická. Kolesá z ľahkej zliatiny budú mať priemer od 16 do 19 palcov a na výber ich bude päť druhov.

Samozrejmosťou tejto limuzíny sú elektronický asistenti ako adaptívny tempomat, systémy núdzového brzdenia a varovania pred opustením jazdného pruhu, čítanie dopravných značiek, stráženie slepého uhla, kamera na cúvanie, head-up displej, dokonca aj systém samočinného parkovania.

Dôraz sa pri Talismane kládol na priestranný a kvalitný interiér, ale predovšetkým na vysoký komfort. V ňom dominujú mäkké materiály a luxusné prvky výbavy, ako audiosystém Bose s 11 reproduktormi a dvomi subwoofermi, sedempalcový displej a iné. Nechýba bluetooth, navigácia či hlasové povely. Eleganciu interiéru dotvárajú rozmerné, veľkorysé a pohodlné sedadlá z kvalitných materiálov, napríklad aj z čiernej kože Nappa, nastaviteľné vo všetkých smeroch.

Nový Talisman bude mať oficiálnu premiéru na autosalóne IAA vo Frankfurte v polovici septembra. K predajcom a následne aj zákazníkom sa dostane ešte pred koncom tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.