Suzuki modernizuje Swift

Streda, 16 jún 2010

Súčasná generácia Suzuki Swift predstavená pred šiestimi rokmi na parížskom autosalóne bola kľúčovým obratom k zásadnej modernizácii modelových radov japonskej automobilky. Nový Swift "zabral" u zákazníkov a stal sa najpredávanejším modelom značky. Nový zásadne modernizovaný Swift, ktorý prichádza a nahradí doterajší model, si ponecháva základné rysy predchodcu, pričom hlavné prvky exteriéru úspešne rozvíja.

Suzuki Swift
Po šiestich rokoch Suzuki zásadne modernizuje svoj najpredávanejší model Swift

Na prvých fotografiách je vidieť, že vysoké boky karosérie zostávajú. Nemenia sa ani krátke previsy, najmä zadný. Zmeny sa dotkli napríklad predných svetlometov, ktoré z užších a vertikálne orientovaných prešli pri novom modeli na mohutnejšie, oblejšie a viac do bokov pretiahnuté.

Nový Swift má novú štíhlejšiu masku chladiča a nový je aj predný nárazník. Zmenené vyzerajú byť aj zadné svetlá, zrejme v duchu úprav predných, z publikovaných fotografií sa však ich tvar nedá vyčítať. Nezmenené zostali čierne stĺpiky čelného skla i pre Swift typická spodná línia bočných okien.

Nový Swift má športovejší vzhľad aj vďaka väčším a širším nízkoprofilovým pneumatikám a precíznejším aerodynamickým tvarom. Vylepšená, tuhšia a zároveň ľahšia je karoséria, ktorá obsahuje viac plechov z ušľachtilej ocele. Spevnená karoséria, vpredu viac zaoblená, bude pri kolízii tak pre cestujúcich, ako aj pre chodcov bezpečnejšia.

Popri malých zmenách dizajnu zaznamenal nový Swift aj niektoré zmeny základných rozmerov. Narástol najmä do dĺžky. Celková dĺžka je teraz 3850 m (nárast + 90 mm); šírka 1695 mm (+ 5 mm) a výška 1510mm (+ 10 mm). Pri rázvore 2430mm (+ 50 mm) poskytne cestujúcim viac priestoru a aj pohodlia, najmä na zadných sedadlách. Vozidlo má aj menší polomer otáčania a tým aj vyššiu obratnosť.

Motory najnovšieho Swiftu majú nižší objem, sú však výkonnejšie, úspornejšie a ekologickejšie. Nový benzínový agregát s variabilným nasávaním a časovaním ventilov má 94 koní pri 6000 otáčkach, krútiaci moment 118 Nm pri 4800 otáčkach a spotrebuje v priemere 5 l/100 km. Turbodiesel s objemom 1,3 (75 /4000 otáčkach a 190 Nm pri 1750 otáčkach) so vstrekovaním common-rail spĺňa emisnú normu Euro 5 a spotrebuje v priemere 4,2 l/100 km.

Swift sa bude aj naďalej vyrábať v maďarskom Ostrihome, kde v týchto dňoch zišiel z výrobného pásu už prvý sériový model. Predávať na Slovensku, rovnako ako v celej Európe, sa bude od jesene 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Komentáre
swift je auto zo 70.-tich rokov a tak to aj zostane je to katastrofa ale čo by ste chceli keď madari vyrábajú podla japonských plánov obaja sú hata-titla... Len tolko bez urážky
Pridal peter v stredu 04 augusta 2010 o 18:25
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.