Štvrtok, 08 august 2019
Nový Jimny japonskej automobilky Suzuki si zachováva všetko to, čo ho robilo pravým malým terénnym autom schopným zdolávať aj ťažšie terény. Má rebrinový rám, tuhé nápravy, vyššiu svetlú výšku a výborné nájazdové uhly. Navyše do terénu je vyzbrojený aj prídavnou redukčnou prevodovkou, čo dnes pri väčšine pseudotereniakov chýba.
Takže dobrý starý Jimny žije a ide ďalej. Úplné nový štvormiestny trojdverový Jimny je už v týchto dňoch aj na Slovensku. Nadchne svojou tradične hranatou a vyššie posadenou karosériou. S dĺžkou len 3645 milimetrov patrí k prckom medzi terénnymi autami, ale šírkou 1645 a výškou 1720 mm je už rešpektovaným off-roadom. Pre malý rázvor náprav 2250 mm a vyššiu svetlú výšku 210 mm a veľký prejazdový uhol ho chválime pre jeho schopnosti aj v náročnom teréne.
Novinka ťaží z polstoročia vývoja predošlých troch generácií off-roadovej japonskej legendy – prvého terénneho kompaktu Jimny. Pri jazde v teréne využíva osvedčený rebrinový rám, pevné zavesenie náprav či pohon všetkých štyroch kolies a redukčnú prevodovku. Zároveň disponuje viacerými bezpečnostnými a asistenčnými systémami najnovšej generácie aké majú bežne modely vyšších tried.
Milý na pohľad, hospodárna prevádzka, elegantné tvary, kompaktná karoséria, všestranná využiteľnosť a dobrá servisná základňa predurčujú nové Jimny pre širokú škálu užívateľov. Je vhodný pre individuálnych motoristov, chatárov, poľovníkov, rybárov, športovcov, turistov až po využitie v energetike, stavebníctve i službách, pričom užívateľov spoľahlivo prevezie i cez nástrahy bežných komunikácií či náročný terén.
Dostupnosť novinky zlepšuje základná cena pre Slovensko, ktorá sa pohybuje od 16 490 eur pre vyhotovenie GL do 19 790 eur (GLX).
(Suz-gold)