Suzuki e Vitara, prvý elektromobil japonskej značky

Streda, 04 december 2024

Japonská automobilka Suzuki predstavila prednedávnom na výstave v Miláne svoj prvý elektrický automobil e Vitara. Vyrábať sa začne na jar budúceho roka v závode Suzuki v Indii a k prvým zákazníkom dorazí potom v lete 2025.

e-vitara
Nová Suzuki e Vitara dorazí na Slovensko v lete budúceho roku

Suzuki e Vitara (značka uvádza svoj nový model bez pomlčky) je prvý globálny strategický model elektromobilu značky Suzuki, takže sa nebude predávať len v Európe, ale aj inde vo svete. Ide o prvý globálny strategický model elektromobilu značky Suzuki. Nová e Vitara je postavená na novej platforme HEARTECT-e, ktorá je špeciálne určená pre elektromobily.

Nová e Vitara prichádza s nápadným a moderne navrhnutým dizajnom, ktorý spája do jedného celku viacero prvkov, a to zmysel pre pokročilú technológiu a výkon, elektrické pohonné ústrojenstvo pre svižný a intenzívny zážitok z jazdy a elektrický systém pohonu všetkých kolies ALLGRIP-e.

Exteriér sa vyznačuje nápadným dizajnom charakterizovaným pneumatikami s veľkým priemerom a dlhým rázvorom, zatiaľ čo interiér obsahuje integrovaný displej s pokročilou výbavou a stredovou konzolou v duchu témy High-Tech&Adventure.

Interiéru dominuje palubná doska s digitálnym panelom s prístrojovým štítom umiestneným pred volantom a innfotaimentom v strede palubnej dosky.

Robustne vyzerajúca nová e Vitara je dlhá len 4275 mm, na šírku meria 1800 mm a vysoká je 1635 mm. Pri dlhom rázvore náprav 2700 mm, napriek kratšej celkovej dĺžke auta, poskytuje interiér posádke dostatok miesta na pohodlné cestovanie.

Nová elektrická architektúra AllGrip-e umožňuje pohon predných, alebo všetkých kolies. Pri pohone predných kolies sú zdrojom pohonu akumulátory s kapacitou 49 kWh, alebo 61 kWh, a to vo dvoch výkonových špecifikáciách – 106 kW alebo 128 kW.

Pohon e Vitary pozostáva z vysoko efektívnej konštrukcie eAxle, ktorá spája elektromotor a menič s lítiovo-železnato-fosfátovými batériami. Takto usporiadaný pohon umožňuje svižné zrýchlenie z pokoja, ako aj prudké zrýchlenie pri predbiehaní z nízkych do vyšších rýchlostí.

Vrcholná štvorkolka AllGrip-e je vybavená 61 kWh batériou a dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 135 kW (vpredu 128 kW a vzadu 48 kW).

Pokiaľ ide o spotrebu, dojazdy alebo nabíjanie, o tom automobilka pri novej Suzuki e Vitare zatiaľ nič nehovorí.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
trakcne-baterie kopie
Automobilka Škoda Auto vo svojom hlavnom závode v Mladej Boleslavi vyrobila miliónty batériový systém. Vysokonapäťové trakčné akumulátory automobilka vyrába od roku 2019 a zároveň rozbehla montáž batérií pre plug-in hybridný Superb iV. V súčasnosti sa výroba orientuje na väčšie batérie pre plne elektrické autá na platforme MEB na dvoch montážnych linkách s dennou kapacitou 1500 kusov. Kapacita vyrábaných batérií je od 55 do 91 kWh. S výnimkou modelov Škoda Enyaq a Elroq sa tieto súpravy montujú aj do modelov značiek Volkswagen, Seat, Cupra a Audi.
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.