Streda, 04 december 2024
Japonská automobilka Suzuki predstavila prednedávnom na výstave v Miláne svoj prvý elektrický automobil e Vitara. Vyrábať sa začne na jar budúceho roka v závode Suzuki v Indii a k prvým zákazníkom dorazí potom v lete 2025.
Suzuki e Vitara (značka uvádza svoj nový model bez pomlčky) je prvý globálny strategický model elektromobilu značky Suzuki, takže sa nebude predávať len v Európe, ale aj inde vo svete. Ide o prvý globálny strategický model elektromobilu značky Suzuki. Nová e Vitara je postavená na novej platforme HEARTECT-e, ktorá je špeciálne určená pre elektromobily.
Nová e Vitara prichádza s nápadným a moderne navrhnutým dizajnom, ktorý spája do jedného celku viacero prvkov, a to zmysel pre pokročilú technológiu a výkon, elektrické pohonné ústrojenstvo pre svižný a intenzívny zážitok z jazdy a elektrický systém pohonu všetkých kolies ALLGRIP-e.
Exteriér sa vyznačuje nápadným dizajnom charakterizovaným pneumatikami s veľkým priemerom a dlhým rázvorom, zatiaľ čo interiér obsahuje integrovaný displej s pokročilou výbavou a stredovou konzolou v duchu témy High-Tech&Adventure.
Interiéru dominuje palubná doska s digitálnym panelom s prístrojovým štítom umiestneným pred volantom a innfotaimentom v strede palubnej dosky.
Robustne vyzerajúca nová e Vitara je dlhá len 4275 mm, na šírku meria 1800 mm a vysoká je 1635 mm. Pri dlhom rázvore náprav 2700 mm, napriek kratšej celkovej dĺžke auta, poskytuje interiér posádke dostatok miesta na pohodlné cestovanie.
Nová elektrická architektúra AllGrip-e umožňuje pohon predných, alebo všetkých kolies. Pri pohone predných kolies sú zdrojom pohonu akumulátory s kapacitou 49 kWh, alebo 61 kWh, a to vo dvoch výkonových špecifikáciách – 106 kW alebo 128 kW.
Pohon e Vitary pozostáva z vysoko efektívnej konštrukcie eAxle, ktorá spája elektromotor a menič s lítiovo-železnato-fosfátovými batériami. Takto usporiadaný pohon umožňuje svižné zrýchlenie z pokoja, ako aj prudké zrýchlenie pri predbiehaní z nízkych do vyšších rýchlostí.
Vrcholná štvorkolka AllGrip-e je vybavená 61 kWh batériou a dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 135 kW (vpredu 128 kW a vzadu 48 kW).
Pokiaľ ide o spotrebu, dojazdy alebo nabíjanie, o tom automobilka pri novej Suzuki e Vitare zatiaľ nič nehovorí.
Autor: J. GoldbergerFoto: Suzuki