Utorok, 18 august 2020
Japonská automobilka Suzuki ohlasuje nový prírastok do rodiny SUV. Rozšíri ju model Across, ktorý vznikol v spolupráci s Toyotou. Nový Across príde s plug-in hybridnou technikou a pohonom všetkých kolies. Na slovenský trh sa má dostať nový Suzuki Across na budúci rok.
SUV strednej triedy Across bude prvým modelom Suzuku na európskom trhu s plug-in hybridným pohonom a elektrickým systémom pohonu všetkých kolies. Nápadná podobnosť Acrossu s plug-in hybridnou Toyotou RAV4 nie je náhodná, pretože s týmto modelom zdieľa okrem vzhľadovej podobnosti aj technický základ svojho pohonu a výsledkom spolupráce týchto dvoch japonských automobiliek.
Suzuki Across však okrem siluetovej podobnosti s modelom RAV4 má odlišnosť napríklad v prepracovanej prednej časti karosérie vrátane šesťuholníkovej masky chladiča či v štíhlejších a menších hlavných LED svetlometoch a podobne tvarovaných blatníkov, ktoré skrývajú 19palcové kolesá. Minimálne zmeny sú aj v zadnej časti oboch modelov.
Medzi kľúčové prvky Acrossu patria dômyselné Full-LED svetlomety, LED denné svietenie a prémiové kvalitné 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin s čiernym lesklým povrchom.
Model Across bude dostupný v šiestich farebných vyhotoveniach a štyroch stupňoch výbav. Dizajn priestrannej kabíny nového modelu Suzuki bol vytvorený s dôrazom na pohodlie, luxus a jazdnú istotu. Kabínu dopĺňa batožinový priestor s objemom 490 litrov.
Základom plug-in hybridného systému je výkonný predný elektrický motor kombinovaný s 2,5 litrovým benzínovým atmosférickým motorom. Elektrický motor s maximálnym výkonom 134 kW a krútiacim momentom 270 Nm čerpá energiu z lítium-iónovej batérie 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou a mala by vystačiť na prejdenie 75 kilometrov na jedno nabitie. Predný elektromotor a benzínový motor poháňajú predné kolesá, pohon zadných kolies obstaráva ďalší elektromotor s výkonom 40 kW a 121 Nm.
Dômyselný systém plug-in hybrid zabezpečuje nízku spotrebu paliva a emisie CO₂ len 22g/km, rovnako však aj rýchlu odozvu a plynulú akceleráciu. Vybavený je elektronicky riadeným systémom 4x4 E-Four pre ľahké manévrovanie a kontrolu vozidla aj v podmienkach so zníženou adhéziou.
Autor: J. GoldbergerFoto: Suzuki