Štúdia: Volvo S60 Concept

Streda, 03 december 2008

Volvo predstaví svoju štúdiu S60 Concept na Autoshow v Detroite začiatkom januára budúceho roku. Má byť predobrazom toho, ako bude vyzerať budúce sériové Volvo S60 úplne novej generácie. V predaji by sa Volvo S60 malo objaviť začiatkom roka 2010.

Volvo S60 Concept Volvo S60 Concept

Cieľom Volva bolo vytvoriť vzrušujúci a dynamický dizajn, pričom si Volvo naďalej chce zachovať čelné postavenie v oblasti bezpečnosti. Štúdia má ukázať budúcnosť, naznačiť, že nová generácia limuzíny S60 by sa mala zaujať pevné miesto medzi prémiovými modelmi strednej triedy. Sedan S60 by mal tiež doviesť švédsku automobilku k väčšej prosperite.

Prvý obrázok ukazuje siluetu karosérie. Pripomína kupé, ktoré už pôvodnému modelu S60 dodávalo takýto charakteristický vzhľad. Tento profil bude teraz ešte výraznejšie akcentovaný. Dizajn štúdie poskytuje výraz dynamických jazdných vlastností a budúca limuzína S60 by podľa šéfa Volva Stephena Odella mala mať také športové jazdné vlastnosti ako nijaké iné Volvo v minulosti.

Dozadu zvažujúca sa strecha tvaru kupé je spojená s úplne novou kontúrou bokov karosérie, jemnou dvojitou vlnou, ktorá sa tiahne od predných svetlometov až ku koncovým svetlám na zadnej časti karosérie. Inšpirácia vychádza z tvarov útesov na švédskom morskom pobreží.

Medzi prvkami interiéru dominuje stredová konzola vyrobená z ručne opracovaného krištáľového skla Orrefors. Má tvar elegantnej priehľadnej vlny a prechádzajúca od prístrojovej dosky až po operadlo zadného sedadla. Podľa šéfa dizajnu Steve Mattina sa vývojári snažili popustiť uzdu predstavivosti diváka a charakteristická super tenká stredová konzola bola na to perfektným objektom. Použitie krištáľového skla je podľa neho vzrušujúcim experimentom. Určité prvky interiéru z obdobného materiálu by sa v budúcnosti vraj mohli aplikovať aj na sériových modeloch.

Šéf dizajnu Volva Steve Mattin vidí novú štúdiu takto: "Štúdia posúva DNA nášho dizajnu na novú úroveň. Hovoríme o "dramatickom novom prístupe", čím máme na mysli umocnenie vizuálnej intenzity našich vozidiel. Exteriér štúdie jasne indikuje, čo môžu zákazníci očakávať od budúcej generácie modelu S60. V interiéri sme boli ešte odvážnejší – tu sme sa sústredili na vytvorenie vízie budúcnosti z výrazne dlhšej časovej perspektívy."

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.