Utorok, 13 december 2016
Alfa Romeo bola doteraz jednou z mála prémiových značiek, ktoré nemali zastúpenie v segmente SUV. To platilo do druhej polovici novembra, do začatia autosalónu v americkom Los Angeles, kde talianska automobilka predstavila dlho očakávaný model Stelvio. Teraz už je tu, takže aj Alfa Romeo má svoje SUV.
Nové SUV Alfa Romeo Stelvio (Stelvio – pomenovanie podľa talianskeho tunela) vzniklo na rovnakej platforme ako Giulia, ktorá prišla po dlhej pauze čakania na nástupcu Alfy 159. Giulia síce tým nástupcom v pravom zmysle slova nie je, zato však dokonale zaplátala dieru v strednej strede značky a navyše ju obšila prekrásnym farebným stehovaným. Práve na báze modelu Giulia je postavené nové SUV Stelvio. Ak je Giulia skvost značky Alfy Romeo, potom Stelvio je podľa mnohých ešte krajší a oba tieto modely prinavracajú značke zabudnutý lesk.
Ak to máme zjednodušiť, potom Stelvio je zvýšená a skrášlená Giulia. Má nielen úžasný dizajn, ale je to auto pre ozajstných automobilových nadšencov a vyznávačov rýchlosti. Tak Giulia ako aj Stelvio stoja na rovnakej platforme s klasickým pohonom – s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom kolies zadnej nápravy.
Špičková verzia Quadrifoglio Verde má pod kapotou benzínový vidlicový šesťvalec s objemom 2,9 litra s dvoma turbami, s výkonom 510 koní (375 kW) a najvyšším krútiacim momentom 600 Nm. Bude sa dodávať s pohonom jednej (zadnej) nápravy, ale aj všetkých štyroch kolies. Zrýchliť z nuly na 100 km/h dokáže za 3,9 sekundy a vie ísť rýchlosťou až 280 km/h. Štandardnou prevodovkou bude osemstupňový automat s rýchlosťou radenia prevodových stupňov za 100 milisekúnd.
Ďalšími motormi budú zrejme tie, ktoré sú aj pod kapotou modelu Giulia. Myslíme tým benzínový štvorvalcový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom 200 koní (147 kW), prípadne ďalší s výkonom 280 koní (206 kW) z modelu Giulia Veloce. Z naftových agregátov motor s objemom 2,2 litra a výkonom 180 koní (132 kW). Prevodovky automobilka ešte nešpecifikovala.
Autor: J. Goldberger