Sobota, 12 september 2009
Dlho očakávaná Škoda Yeti dorazila včera už aj na Slovensko. Oficiálny predaj atraktívnej novinky sa začal 10. septembra. Pohonnými jednotkami sú dve benzínové a tri dieselové jednotky. Pestrosť ponuky dokumentujú aj štyri stupne výbavy. Základný model Škoda Yeti si môžu slovenskí zákazníci kúpiť za 13 900 € (418 751,40 Sk) s DPH. Podnikatelia a firemní zákazníci si Škodu Yeti (bez deliacej mreže) vďaka typovému schváleniu ES môžu kúpiť s odpočtom DPH.
Yeti ponúka pohon kolies prednej nápravy alebo všetkých kolies. Svetlá výška je zhodná pre oba druhy pohonov a predstavuje 180 mm. Pre dosiahnutie čo najlepších jazdných vlastností je Yeti vybavený už v základnej výbave 16palcovými kolesami s pneumatikami rozmeru 215/60 R16. Pre vyššie stupne vybavenia sa dodávajú tiež 17palcové kolesá s pneumatikami rozmeru 225/50 R17.
Škoda Yeti spája v sebe vlastnosti SUV a osobného automobilu. Výrazná predná kapota s charakteristickou maskou chladiča a priateľsky vyzerajúcimi svetlometmi vyjadruje príslušnosť k značke i rodine Škoda. Karoséria modelu Yeti je dlhá 4223 mm, široká 1793 mm a vysoká 1691 mm. Rázvor náprav má 2578 mm.
Yeti ponúka veľmi solídne podmienky pre cestovanie. Na predných i zadných sedadlách je dostatok priestoru i pohodlia. Vyššia pozícia sedenia prispieva k lepšiemu prehľadu o dianí okolo vozidla. Tri samostatné zadné sedadlá sú riešené systémom VarioFlex s vysokou variabilitou. Dajú sa jednotlivo sklápať alebo vyberať. Navyše, vonkajšie sedadlo je možné posúvať pozdĺžne aj priečne. Vďaka pozdĺžnemu posúvaniu zadných sedadiel sa môže meniť veľkosť batožinovému priestoru a po ich vybraní vznikne priestor s objemom 1760 litrov.
Ponukou prvkov výbav dokáže Yeti uspokojiť nároky a želania aj náročných zákazníkov. Všetky verzie majú v štandardnej výbave elektronický stabilizačný systém ESP a funkciu off-road, ktorá upravuje napríklad charakteristiku chodu plynového pedála alebo nastavenie ABS a dokáže regulovať aj prudké terénne zjazdy. Z komfortných prvkov nechýba navigácia Columbus či inteligentná dvojzónová klimatizácia Climatronic s elektronickou reguláciou a senzorom kvality vzduchu.
Verzia s pohonom len predných kolies sa ponúka aj s benzínovým motorom 1,2 TSI s výkonom 105 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Od februára 2010 sa bude k tomuto motoru dodávať aj automatická dvojspojková 7stupňová DSG prevodovka. Pre priaznivcov nafty sa verzia 4x2 ponúka s motorom 2,0 TDI s výkonom 110 koní a päťstupňovým manuálom. Zákazník si môže vybrať jednu zo štyroch stupňov výbav.
Ceny Škoda Yeti 4x2
Motorizácia | Yeti | Ambition | Advantage | Experience |
1,2 TSI/105 k | 13900 € | 17700 € | 18600 € | 21000 € |
6° manuál | 418 751,40 Sk | 533 230,20 Sk | 560 343,60 Sk | 632 646,00 Sk |
2,0 TDI/110 k | 15900 € | 19700 € | 20600 € | 23000 € |
5° manuál | 479 003,40 Sk | 593 482,20 Sk | 620 595,60 Sk | 692 898,00 Sk |
Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies je v ponuke s benzínovým motorom 1,8 TSI s výkonom 160 koní a tromi turbodieselovými jednotkami s objemom 2,0 litra a výkonmi 110, 140 a 170 koní. Ku všetkým štyrom verziám sa dodáva šesťstupňová manuálna prevodovka. Podobne ako pri pohone 4x2, aj pri pohone 4x4 sú štyri stupne výbav, avšak s tou výnimkou, že verzie 2,0 TDI CR/140 k a 2,0 TDI CR/170 k sú k dostaniu len v troch najvyšších výbavách.
Ceny Škoda Yeti 4x4
Motorizácia | Yeti | Ambition | Advantage | Experience |
1,8 TSI/160 k | 17 500 € | 21300 € | 22200 € | 24600 € |
6° manuál | 527 205,00 Sk | 641 683,80 Sk | 668 797,20 Sk | 741 099,60 Sk |
2,0 TDI CR/110 k | 17900 | 21700 € | 22600 € | 25000 € |
6° manuál | 539 255,40 Sk | 653 734,20 Sk | 680 847,60 Sk | 753 150,00 Sk |
2,0 TDI CR/140 k | 22800 € | 23700 € | 26100 € | |
6° manuál | 686 872,80 Sk | 713 986,20 Sk | 786 288,60 Sk | |
2,0 TDI CR/170 k | 23900 € | 24800 € | 27200 € | |
6° manuál | 720 011,40 Sk | 747 124,80 Sk | 819 427,20 Sk |
Všetky agregáty sú štvorvalcové, radové, prepĺňané turbodúchadlom, umiestené vpredu naprieč, s priamym vysokotlakovým vstrekovaním paliva. Vďaka tomu sú motory modelu Yeti účinnejšie, úspornejšie a ekologickejšie. Všetky motory zároveň spĺňajú požiadavky emisnej normy EU 5.
Autor: J. GoldbergerFoto: autor