Štvrtok, 26 január 2012
Automobilka Škoda vystavuje na práve prebiehajúcom autosalóne v Katare (od 26. do 29. januára) štúdiu MissionL, po prvý raz mimo Európu. Model blízky budúcemu sériovému modelu ponúka veľkorysý priestor a početné riešenia typické pre značku Škoda.
Veľkosťou štúdia MissionL a teda neskorší sériový model zapadne medzi modely Fabia a Octavia a ponúkne veľmi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty a urobí z neho zaujímavú ponuku najmä pre rodiny.
Štúdia MissionL nadchne štruktúrou a precíznosťou, ale aj športovým dojmom. "Túto štúdiu sme vypracovali veľmi čisto, s jednoduchým a pôsobivým rozdelením plôch. Mnoho ľudí túži po jednoduchom, ale precíznom posolstve. A toto prianie dizajn MissionL spĺňa," hovorí hlavný dizajnér značky Škoda Jozef Kabaň.
Na prednej časti vozidla je jasne viditeľný nový dizajn značky. Nové logo značky Škoda sa nachádza na zaoblenom prednom konci kapoty. Mriežka chladiča je lemovaná chrómovaným rámčekom a skladá sa z vertikálne usporiadaných lamiel. Upútajú aj svetlomety usporiadané do tvaru štvorlístka.
Pod hlavnými svetlometmi s dvojitou optikou ohraničujú masku chladiča takmer rovnako veľké hmlové svetlomety. Smerovky a svetlá pre denné svietenie tvoria jemné pásy na spodnej hrane hlavných svetlometov. Kryštalická štruktúra ich krytov pripomína remeselný um českých brusičov skla a vidieť ju na mnohých komponentoch karosérie a interiéru.
Interiér štúdie kryje čierna priehľadná sklenená strecha, ktorá zvýrazňuje usporiadanú eleganciu, jasnú ergonómiu a vysokú funkčnosť. Prístrojová doska, poťahy sedadiel a volantu sú kombináciou bielej a béžovej a dodávajú vozidlu mladistvý dojem.
Autor: J. GoldbergerFoto: autor