Piatok, 09 september 2011
Škoda predstaví vo Frankfurte dizajnový koncept MissionL blízky sériovej výrobe. MissionL ukazuje podstatné prvky nového, už šiesteho modelového radu značky.
Už o štyri dni predstaví mladoboleslavská automobilka na autosalóne vo Frankfurte vo svetovej premiére dizajnový koncept MissionL. Koncept blízky sériovej výrobe odhaľuje podobu šiesteho modelového radu, ktorý sa stane symbolom štartu modelovej ofenzívy českej automobilky. Kompaktný päťdverový automobil bude uvedený na trhy v Európe, Rusku a Číne.
V duchu princípov internacionalizácie prejde kompaktný liftback špecifickými modifikáciami pre každý z týchto regiónov. Indický trh navyše získa svoj vlastný variant v podobe kompaktného sedanu. Tieto kroky priblížia spoločnosť Škoda k cieľom svojej rastovej stratégie, ktoré si vytýčila v minulom roku. Do roku 2018 chce automobilka posilniť svoj predaj na 1,5 milióna vozidiel.
"MissionL odhaľuje podobu nášho nového kompaktného modelu. Veľmi presne ukazuje, kadiaľ sa bude uberať cesta našej značky," hovorí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Winfried Vahland. "Svetová premiéra vo Frankfurte dáva jasný signál, že Škoda teraz ide na plný plyn. V najbližších dvoch až troch rokoch budeme predstavovať každých šesť mesiacov nové auto."
V hlavnom závode v Mladej Boleslavi sa bude v budúcnosti popri modeloch Fabia a Octavia vyrábať aj tretí model, čomu sa zodpovedajúcim spôsobom prispôsobuje zväčšovanie kapacity výrobných liniek. V závode vo Vrchlabí bude Škoda od konca roku 2012 vyrábať automatickú dvojspojkovú prevodovku DQ200.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda Auto