Streda, 12 február 2014
Svetovú premiéru zažije na autosalóne v Ženeve začiatkom marca nová Škoda Octavia Scout. Tretia generácia modelu Octavia v oplastovanej verzii je tak hotová vec. Robustný automobil upúta výrazným offroadovým vzhľadom, vyššou svetlou výškou, pohonom všetkých kolies a všestrannosťou na cestách aj mimo nich.
Nová Octavia Scout vychádza z modelu Octavia Combi a nadchne výrazným vzhľadom, typickým pre modely Scout.
V prednej aj zadnej časti má vozidlo mohutné, čiernym plastom chránené nárazníky so striebornými prvkami v štýle terénnych vozidiel.
Nový Scout ponúkne ako tradične karosériu kombi efektne oplastovanú. Odspodu chránia karosériu i nárazníky čierne ochranné plasty doplnené o strieborné prvky aké používajú terénne automobily. Čierne plasty sú aj na bokoch karosérie, na lemoch blatníkov a plastové lišty chránia aj bočné dvere. Prednú časť zvýrazňujú ostro rezané hmlové svetlomety a široký otvor na prívod vzduchu do motorového priestoru.
Svetlá výška Scouta je oproti bežnému modelu Octavia zväčšená až o 33 milimetrov. Súčasťou sériovej výbavy sú atraktívne sedemnásťpalcové päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin. V interiéri ponúkne kožou potiahnutý multifunkčný trojramenný volant a atraktívne prvky v dizajne Scout.
Pohon všetkých kolies využíva medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Maximálna prípustná hmotnosť prívesu vzrástla o 25 % na dve tony. Podstatne boli tiež zlepšené rozbehové vlastnosti a stúpavosť vozidla. Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov zvláda nová Octavia Scout náročnejší terén.
V ponuke budú pre Octaviu Scout dva vznetové preplňované štvorvalcové motory a jeden preplňovbaný benzínový, pravdepodobne 1,8 TSI (132 kW/180 k). Turbodiesel by mohol byť dvojliter s výkonom 135 kW/184 k. Všetky tieto agregáty sú v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v priemere o 20 % úspornejšie.
O tom, či bude neskôr Scout aj s pohonom len prednej nápravy a kedy sa objaví u predajcov, o tom Škoda zatiaľ neinformuje.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda