Streda, 10 jún 2020
Po novej generácii modelu Octavia prichádza teraz aj praktickejšia verzia schopná opustiť asfalt a vyjsť na poľné cesty či do ľahšieho terénu. V rodnom liste má napísanú väčšiu svetlú výšku, pohon všetkých kolies a imidž offroadu. Svoju históriu začal Scout písať v roku 2007 a teraz pokračuje štvrtou generáciou.
Škodovácke kombi Scout so zvýšenou svetlou výškou o 15 milimetrov poskytuje ešte väčší priestor a na želanie po prvý raz aj pohon predných kolies. Je vhodné pre rodinu na dovolenku, veľký nákup alebo výlet do prírody. Pre zlé cesty zahŕňa spodnú ochranu motora.
Scout poslúži aj na ťahanie obytného prívesu alebo prívesu na prepravu koní či motorového člna. Kombinácia motora 2,0 TDI s výkonom 147 kW (200 k) a pohonu všetkých kolies teraz umožňuje ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2000 kg.
Octavia Scout je oproti bežnému kombi predĺžená o 16 milimetrov na 4703 milimetrov a rozšírená o 15 milimetrov na 1829 milimetrov, poskytuje ešte veľkorysejšie priestorové pomery než jej predchodca. Najväčší základný objem batožinového priestoru v triede vzrástol o ďalších 30 litrov na 640 litrov. Scout môže mať inovatívne svetlomety LED-Matrix po prvý raz dostupné pre model Octavia, ktoré umožňujú trvalú jazdu s diaľkovými svetlami.
V modeli Scout má premiéru nový motor 2,0 TDI Evo s výkonom 147 kW (200 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, najsilnejším naftovým motorom v doterajšej histórii modelového radu. Kombi ponúka nielen s pohonom všetkých kolies, ale po prvý raz aj s pohonom predných kolies.
V ponuke je aj menej výkonný motor 2,0 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a benzínový 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), obidva s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, verzia 1,5 TSI e-TEC s technológiou mild hybrid
a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Oba špičkové motory, benzínový 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) a naftový 2,0 TDI s výkonom 147 kW (200 k), tiež 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), sa vždy kombinujú s pohonom všetkých kolies a 7-stupňovou prevodovkou DSG.
Špecifické nárazníky vpredu a vzadu s nájazdovým štítom v hliníkovom vyhotovení, čierne plastové obklady lemov blatníkov, prahov karosérie a spodnej časti dverí, chránia karosériu modelu Scout a vytvárajú charakteristický vzhľad. Dopĺňajú ho sériové 18- alebo voliteľné 19-palcové disky z ľahkej zliatiny. Predný a zadný nájazdový štít má striebornú farbu, rovnako aj lišty strešného nosiča, rámy bočných okien a kryty vonkajších spätných zrkadiel. V sériovej výbave sú aj LED svetlomety do hmly.
Interiér modelu Scout má novo koncipovaný prístrojový panel členený do viacerých rovín a v strede nesie odsadený displej infotainmentu s uhlopriečkou do 25,4 cm. Akcenty v interiéri vytvárajú špecifické dekoračné lišty na prístrojovom paneli a poťahy sedadiel z materiálu ThermoFlux.
Svetová premiéra nového modelu Scout sa očakáva začiatkom júla.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda-Auto